GBGs BB historik

edited November 2018 in GOBBL
Jag satt här och funderade på relikerna från förr. Stunty leg ligan osv. Hur kommer det sig att det numera bara finns 1 aktiv liga vad jag vet men många har funnits förut?

Comments

• Delar av de som förr spelade på Wizard Games spelar i GBBL numera, tror de kört en 2-3 år iaf och är rätt öppna för alla som vill rulla tärning.

Sen så finns vi i tLoEGBBL som spelat i 8 år, som har en cap på ligan och kanske lite högre krav på spelarna vad gäller schema/målning/lore etc. Så vi har möjligtvis gått under radarn? http://www.tloeg.bloodbowlleague.com

Under tiden så har det spelats Blood Bowl på både YLVA och Gast, men tror det runnit ut i sanden efter någon säsong igen. Skulle gissa att det även finns någon mer hemmaliga, men ingen stor som samlar alla numera.
  • Är GBBL samma som GOBBL?
    Ylva ligan har missat en säsong iallafall då han som höll i den slutade och ingen haft tid/ork att dra igång igen. Jag ville men glömde bort när studierna började igen :(
    Ska kolla in er tack
  • GBBL och GOBBL är två olika
  • Vill Ty utveckla? Om man läser trådarna under GOBBL här på Swebba är de signerade med GBBL...
  • alksnis wrote: »
    Vill Ty utveckla? Om man läser trådarna under GOBBL här på Swebba är de signerade med GBBL...
    GOBBL kördes på wizardgames och var till en början en öppen liga där man kunde spela så många matcher man ville. GOBBL övergick till GBBL när WizardGames stängde.

GBBL är en struktuerad liga med ett fixt antal ronder och 2 veckor per rond.
Sign In or Register to comment.