Airbrush?
Så jag beslutade mig igår när jag funtade på målning att jag ska köpa mig en airbrush på torsdag.
Jag är med lite på vad jag ska köpa eftersom jag kan googla Men någon som vet om affärer i sthlm som faktist säljer hela "set" som har kompressor och allt? Såg att Highlights vid medborgarplatsen hade ett set med Iwata prylar, allt inkluderat utom färger för runt 3000 kr, är det ett ok pris för märkes airbrush?
Jag är med lite på vad jag ska köpa eftersom jag kan googla Men någon som vet om affärer i sthlm som faktist säljer hela "set" som har kompressor och allt? Såg att Highlights vid medborgarplatsen hade ett set med Iwata prylar, allt inkluderat utom färger för runt 3000 kr, är det ett ok pris för märkes airbrush?
Comments
Kanske kan wentzels ha något set också?
Det som ingår är sladdar, kompressor och själva airbrushen så jag tycker åxå det lät ok, speciellt när sakerna styck går på närmare 2000. Checkade wentzels å det fanns inget billigare där eller några kompletta set tyvärr
Jag har själv kört den i snart ett år och det har funkat, men jag kan inte kommentera på hur mycket skillnad det är mellan en kvalité spruta/kompressor jämte mot det jag sitter med
Tips är Flow Improver från Vallejo! Du kan göra nästan vilken färg som helst airbrush duglig med bara ett par droppar
Typ, samma idé, fast inte bara i gråskala utan ofta med en av färgerna som ska användas, så att den är klar. Kallas Zenith High Light
Om jag kör med hudfärg så:
Hela modellen med primer
Hela modellen med mörkbrunt
45 grader uppifrån med "normal" hudfärg
rakt uppifrån med ljus hudfärg
behöver man om man använder airbrush nån gång ibland verkligen ha ett sånt där med fläkt som suger ut färgpartiklar eller räcker det med "tidningspapper å en skärm" till en start?