Viktigt meddelande från styrelsen

edited October 2018 in StockBowl
Hej allihop.

För en tid sedan så beslöt Nordea sig för att lägga ner sitt samarbete med Sverok. I praktiken innebär det att det inte längre går att ha ett konto med Sveroks organisationsnummer som bas. Vi har tittat på möjligheterna att ordna ett eget organisationsnummer, men byråkratin och våra stadgar sätter sig i vägen så pass att vi anser att vi måste vänta på årsmötet.

Sverok själva föreslog att man i en övergångsfas skapade ett privat konto och använder det, men inte heller detta vill Nordea tillåta (jag har försökt). Därför kommer de facto jag (Lockmund) att vara föreningens bank i övergångsperioden. Om ni vet med er att ni inte betalat årsavgiften eller om ni vill skaffa ett nytt lag, så kommer vårt gamla konto och plusgiro att fungera en kort tid till. Jag ber er att inte göra några inbetalningar efter 17/10.

Om någon har frågor av privat art, (t.ex. har jag betalat?), så skicka ett pm eller email till lockmund [at] hotmail . com, så ska jag försöka svara så snabbt jag kan. Har ni mer allmäna frågor så går det bra att skriva här.

Jag hoppas av denna och andra anledningar på god uppslutning vid årsmötet. Datumet för detta möte kommer att spikas på styrelsens möte i december, men brukar oftast vara i februari.

Comments

• Hur ofta kommer du slå för expensive mistakes?

Skämt åsido, tack för info!
  • Hoppas att ni hittar en bra lösning.

Kanske kan det vara en god idé att ta bort informationen om plusgirot på hemsidan?
  • Hemsidan är uppdaterad
  • Min avsikt var att ta bort den under nästa vecka.

Ingen fara för expensive, vi har mindre än 100k på kontot. ;)
  • Gör inga betalningar från och med nu! Kontot ryker på måndag eller tisdag.
  • edited October 2018
    Missade det här!

Jag har inte betalat - kommer det gå att göra det retroaktivt?
  • Ja, bara inte till det här kontot. Antingen så betalar du kontant till mig, eller så få du göra en banköverföring.
Sign In or Register to comment.