Diskussion: special staff

edited October 2018 in StockBowl
Jag skulle vilja höra folks åsikter mot/för de special staff som i Deathzone 2 införs som nya inducements (jag inkluderar inte den klumpiga trollkarlen eftersom han tydligen var extra känslig)

Name: Kari Coldsteel, Norse Cheerleader
Cost: 50k
Teams: Amazon, Dwarf, Human, Norse
Ability: "If you want the job done..." Kari counts as 3 cheerleaders. Additionally, if her team cannot set up 11 players Kari may join the field (Coaches choice). Stays for 1 drive then sent off. 6237 Block, Dauntless, Frenzy, Loner.

Name: Fink da Fixer, Goblin PA
Teams: Ogre, Orc, goblin, Underworld
Ability: "You got it, Boss!" Counts as 3 Assistant Coaches. Additionally they can re-roll bribes and argue the call on a 5+. Sent off if Argue the Call fails (not sure if this means roll of 1 or anything other than 5+)

Name: Papa Skullbones, Chaos Shaman
Cost: 80k
Teams: Chaos, Pact, Nurgle
Ability: "By the power of the Gods!" Choose a player at the start of each drive and roll a D8. A player can't be chosen if he was already picked this match.
1. Player is KO'd
2. Select a random player and roll again
3. Big Hand and Very Long Legs
4. Tentacles and Prehensile Tail
5. Foul Appearance and Disturbing Presence
6. Extra Arms and 2 heads
7. Claws and Horns
8. Pick from above

Name: Galandril Silverwater, Elven Cheerleading Coach
Teams: Pro, High and Wood Elves
Ability: "Go Team!" Cheerleaders count double (or gain 1 if 0 cheerleaders). Additionally each time her team scores a TD, intercepts or causes a cas, roll a d6. On a 6 the team gain a re-roll.

Name: Krot Shockwhisker, Skaven Engineer
Cost: 80k
Teams: Skaven, Underworld
Ability:"A new playthi.... er, patient!" At the start of any drive before setup Krot can experiment on one player who has been Badly Hurt or Seriously injured. Roll a D6. Any injuries suffered still apply.
1. Make another casualty roll. Players only miss 1 game if MNG is rolled a second time.
2-3. No effect
4-5. Player returned to Reserves and can be set up. Player can play for this drive and is then returned to the Dead & Injured box. Player has Really Stupid for this drive.
6. As above, but without Really Stupid.

Comments

• Mina egna tankar: De inför fler valmöjligheter och mer variation. Ingen av dem verkar uppenbart OP eller för billiga.
    Enda nackdelen är att inte alla raser får ett nytt inducement-val. Detta kan antingen ses som orättvist, eller så ser man det som att det redan nu är ett osymmetriskt spel där inte alla raser är exakt balanserade.
  • Notera att dessa är inFamous coaching staff, eller vad det heter. Men iaf att de kan "köpas" bort om båda spelare väljer de(likt SP), finns även nya generella inducements i Spike!#1-3 som alla kan ta. Typ Weather Mage, Sportswizard och Cheerleadingsquad etc. Om ni vill köra BB2016 rakt av.
  • Vi kör dom och ingen är speciellt bra.

Kari är trevlig om man kör dwarfs med 10 spelare och en deathroller. Då kan hon hoppa in. Bribe är dock bättre om man har 100k att spendera.

Fink kan vara bra till goblins men en bribe kan vara bättre för samma cash.

Papa Skullbones är den mest använda infamous coaching staff hos oss men helt random och ilska uppstår när det rullas en 1:a

Galandril är använd en gång i vår liga vad jag vet och då hade jag henne. Ganska usel jämnfört med ett 50k kort. Kul dock.

Krot är riktigt cool - dock inte så bra men kan ju hjälpa till att få in klena AV7 spelare som lämnat planen.
  • tjub wrote: »
    Notera att dessa är inFamous coaching staff, eller vad det heter. Men iaf att de kan "köpas" bort om båda spelare väljer de(likt SP), finns även nya generella inducements i Spike!#1-3 som alla kan ta. Typ Weather Mage, Sportswizard och Cheerleadingsquad etc. Om ni vill köra BB2016 rakt av.

Har du reglerna till dessa?
  • edited October 2018
    razta wrote: »
    Har du reglerna till dessa?

Jag har både Spike!#1-3 samt Almanac2017.
    Edit: Haha, inte riktigt vaken. Förtidigt för att svara, orkar inte skriva av reglerna nu... :)
  • @tjub Anser du att Spike #1-3 är värt att köpa?
  • Duckwing wrote: »
    @tjub Anser du att Spike #1-3 är värt att köpa?
    Rent personligt ja absolut! Väldigt fina och hög produktionskvalite, mycket lore och riktigt mysiga.
    Är en dock endast intresserad av reglerna så är det ju så klart en rätt mycket fattigare bok, men kostar i klass med en finöl så inte mycket att fundera på IMO.
  • Jag köpte alla spike tidningarna förra veckan.

Det finns 5 nya wizards samt en hel drös fler inducements som inte är listade här. Ska försöka fylla i dessa när jag får tid
  • Jag har också köpt dem. Tycker det kunde vara kul egentligen om alla nya inducements därifrån kan testas i open-ligan för att vi sedan kan ta beslut om vi vill ha dem i ordinarie ligan.
  • Något jag tänkt på. Lightingbolt är 3+ nu på alla wizards.
  • razta wrote: »
    Något jag tänkt på. Lightingbolt är 3+ nu på alla wizards.

Menar du att du föreslår att det skall införas? Det är väl bara en av de nya wizards som har Lightningsbolt 3+ (den för darkelf om jag minns rätt).
Sign In or Register to comment.