Det ljusare gräset är vanligt static gras och det enda jag gör med det efter att ha limmat är att blåsa på det. Kanske orienterar sig stråna mer upprätt då.
Jag tunnade ut washen mer än innan för att inte få så skarpa skuggor, annars är det ingen skillnad. Bra att det inte syns, för jag har ingen lust att måla om de redan färdiga figurerna
(På de andra figurerna så glazade jag skuggorna med bashudfärgen, för att de inte skulle vara så ljusa. Slipper det steget nu)
Oj, bra fråga. Vet inte om jag vill fundera allt för mycket på det
Huden gjorde jag i en sittning. Byxor och handskar i ytterligare en. Fixade läder, metall och touch ups på handskarna igår. Kvar är det vita och håret, dvs ytterligare en sittning.
En sittning brukar vara en till tre timmar.
Huden tar längst tid och ja, jag målar långsamt
Comments
Det ljusare gräset är vanligt static gras och det enda jag gör med det efter att ha limmat är att blåsa på det. Kanske orienterar sig stråna mer upprätt då.
t.o.m. @Skuld limmar ju ett och ett!
Fast vi pratade inte om fingrar @brocCooLi
Ändrade mitt recept för huden något. Tycker att det blev bättre
Väldigt mjuka övergångar mellan nyanserna.
(På de andra figurerna så glazade jag skuggorna med bashudfärgen, för att de inte skulle vara så ljusa. Slipper det steget nu)
Huden gjorde jag i en sittning. Byxor och handskar i ytterligare en. Fixade läder, metall och touch ups på handskarna igår. Kvar är det vita och håret, dvs ytterligare en sittning.
En sittning brukar vara en till tre timmar.
Huden tar längst tid och ja, jag målar långsamt
Det tycker jag med. Kommer att ta bort bitarna på handskarna för framtida catchers. Nitarna tillför inget
Gjör't
Och ändå har jag aldrig sett dig med nitar.
Vet inte hur jag ska tolka det
Bara sex figurer kvar innan jag kan spela med dem
ingenting ju!
väldigt mycket +1 på detta också