Turnering 27e-28e oktober?

edited September 2018 in Turneringar
Halloj!

Hur ser intresset ut för en turnering 27e-28e oktober? I Tumba.

Om ni är intresserade, skulle 5 eller 6 matcher föredras?

EDIT: Det var tydligen EuroBowl då. Men för er som itne ska åka funkar ju detta... :P

Comments

  • Preliminärt intresserad. Föredrar nog 5 framför 6, men det är inte så noga
  • Kanske svänger förbi om jag hittar tåg
  • Har jag inte någon spelning är jag sugen. Stor chans att jag har det dock.
  • Jag skulle kunna tänka mig att köra en turnering då!
  • Jag är på. Gick ju hyfsat senast med råttorna.
    Tycker oxå 5 matcher är bra.
  • edited September 2018
    Nu har jag förhandlat med sambon och skrivit in turneringen i kalendern. Ingen press, Flyktsoda! :)
  • Mooselord wrote: »
    Nu har jag förhandlat med sambon och skrivit in turneringen i kalendern. Ingen press, Flyktsoda! :)

    Blir vi minst 6 seplare så blir den av :)

    Tänkte göra ett draft, så får ni tycka till om upplägget.
  • impimp
    edited September 2018
    Det är EuroBowl i Caridff då också
  • edited September 2018
    imp wrote: »
    Det är EuroBowl i Dornbirn då också

    Det är World cup 2019 som är i Dornbirn, EuroBowl 2018 är i Cardiff

    @Flyktsoda hade det inte varit trevligt att ha det helgen innan så kan även de som vill öva inför EuroBowl vara med?
  • Melisqus wrote: »
    imp wrote: »
    Det är EuroBowl i Dornbirn då också

    Det är World cup 2019 som är i Dornbirn, EuroBowl 2018 är i Cardiff

    @Flyktsoda hade det inte varit trevligt att ha det helgen innan så kan även de som vill öva inför EuroBowl vara med?

    Kruxet är att jag har en stor lokal just den helgen, då min förening arrangerar en warhammerturnering just då :)
  • Melisqus wrote: »
    Det är World cup 2019 som är i Dornbirn, EuroBowl 2018 är i Cardiff

    Ja, precis som jag skrev, nästan =)
  • Vad jag kan se, så är vi 5-6 stycken om man räknar med mig. Vad skulle föredras för upplägg?
    Jag fick en kul idé från Pellevin förrut, om att köra typ 1400TV och att man mpste ta en star player. Skulle något sådant roa? :)
  • Funkar för mig. 1400 TV är nog egentligen lite högre TV än vad jag tycker är idealt, i alla fall om man får köpa skills ganska obegränsat. Jag är inte så förtjust i att behöva hålla ordning på allt för många skills, vare sig hos mig eller motståndaren. Med starplayerkrav blir det dock inte samma problem.


  • Om man för NAFC-standarden emd skills då? Tre tiers, med olika mängd skills? Sen en Star Player på det?

    Då kanske man nöjer sig med 1200TV, skills enligt NAFC och en star player?
  • 12K med Star Player låter kul.
  • Ja, sätter man den begränsningen på extra skills är det helt lugnt för min del. Då funkar även över 1200 om det finns intresse för det.
  • Tänker mig att man måste ha minst 11 spelare MED Star Playern. Tror det öppnar upp för mycket variation. Eller skulle det bli helt galet?
  • Det går säkert. Jag vet inte varför nästan alla turneringar kräver 11 ordinarie spelare.
  • Mooselord wrote: »
    Det går säkert. Jag vet inte varför nästan alla turneringar kräver 11 ordinarie spelare.
    Kanske för att det står så i regelboken typ? Att nya lag ska ha 11 ordinarie spelare dvs.

  • Möjligt. Men detta låter väl roligare? :)
  • Jag är också väldigt intresserad!
  • är intresserad men lite osäkert hur situationen ser ut hemifrån.
Sign In or Register to comment.