roster i excel

edited August 2018 in Blood Bowl
tjo
sitter med ett roster gjort av Casper Hansen från början och uppdaterar och ändrar så att det ska följa de senaste sakerna från naf och gw.
har än så länge gått igenom och ändrat för 4 lag :D (amazon, chaos chosen, chaos dwarf, chaos renegades).

funderar på brets och khorne. i nafs lista över lag som en får spela i turneringar ligger dessa sist.
ska jag göra likadant eller är det bättre att jag tar in dem i bokstavsordning bland alla andra lag?
«1

Comments

• här är länken där naf har alla lagen förresten (och det är den jag utgår ifrån när jag uppdaterar)
    https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2018/05/NAF-Team-Lists-v1-5.pdf
  • Skitbra att du tar tag i detta. Jag skulle gjort det, men fick ingen ordning på de versioner jag har tillgång till.

<åsikt>Bret och Khorne skall givetvis vara på sina alfabetiskt korrekta platser.</åsikt>
  • edited August 2018
    Gjorde en sök tidigare idag och hittade en uppdaterad variant.

www.arosbb.dk/arosteamroster.xls

Direkt nedladdning från den länken.
    Verkar inte bråka fullt lika mycket med open office som den tidigare jag hade.
  • får kolla på den, men har för mig att Pellevin försökte använda den men att den inte var korrekt för chaos renegade
  • den du länkade @Pidpad ser rätt ok ut. dock har inte alla lagnamn ändrats och spelarpositionerna har de gamla namnen i många lag.
    vilket inte spelar så stor roll egentligen, men nu när jag börjat så är jag som jag är och kommer antagligen göra klart den jag håller på med så det blir mer jobb åt fler (dvs mig) :D
  • Skitbra! ...som någon vis person sa.
    Alfabetisk ordning FTW
  • Throw Team-mate eller Throw Team-Mate?
    har sett båda varianterna i rostret men ändrat till Team-Mate.

naf verkar köra på Team-Mate medan gws regelböcker verkar köra på Team-mate.
  • kan även tillägga att i den roster som Pidpad länkade har Griff ma8.
  • team-Mate
  • Duckwing wrote: »
    team-Mate

älskar dig också
  • JAG HAR LÖST DET!!!!!!

nu går det att väja lineman istället för dark elf lineman/human lineman osv osv och det blir rätt stats!!!!!
    satt still på detta i ett par dagar men nu löste jag det så nu är det hela snart klart :D
  • har bara ca hälften av lagen kvar att kolla igenom och lägga till :P
  • Bra jobbat! Så fixar du stunty leeg också när du ändå är igång :)
  • har plockat bort stunty helt och hållet från rostern så nej :')
  • Headsplitter har inte frenzy om en använder den rostern som Pidpad länkade :)
  • är klar med rostern!
    men vill göra lite småfixande till. gå igenom alla spelares skills och lägga i vettig ordning. tänker mig: loner, neg trait, skills i bokstavsordning
  • Ser ut som en mycket bra ordning.
  • Möjlighet att ta del av denna fantastiska skapelsen?
  • Juiblex wrote: »
    Möjlighet att ta del av denna fantastiska skapelsen?

absolut. jag ska bara färdigställa den. inte fixat med skillsens än, haft latdag :D
  • brocCooLi wrote: »
    är klar med rostern!
    men vill göra lite småfixande till. gå igenom alla spelares skills och lägga i vettig ordning. tänker mig: loner, neg trait, skills i bokstavsordning
    Nästan omöjligt problem: vad gör du om det finns mer än en negatrait?
  • En fråga/förslag. Det vore användbart med en "custom player" position för alla lagen, för att kunna använda till t.ex. nya starplayers och annat.
  • Pellevin wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    är klar med rostern!
    Nästan omöjligt problem: vad gör du om det finns mer än en negatrait?

rangordnat dem efter 'värst först'. är väl bara troll som har det? där är det loner, really stupid och always hungry.
    Duckwing wrote: »
    En fråga/förslag. Det vore användbart med en "custom player" position för alla lagen, för att kunna använda till t.ex. nya starplayers och annat.

tänker nog låsa filen så andra inte kan pilla in nya saker utan själv ta på mig att uppdatera.
    vissa saker är lite krångel med för att få in då det är kedjereaktion och behöver ändras, t.ex. behövde jag ändra formel i ca 128 celler för att få till en grej som jag fixade. extremfallet dock.
  • plus att om det kommer två nya star players till ett lag så räcker det inte med en 'custom player'
  • edited August 2018
    plus att om det kommer två nya star players till ett lag så räcker det inte med en 'custom player'

Tänkte att du kunde ha en "custom player" position som likt lineman har oändligt antal. Den kan vara utan kostnad, så folk skriva in specialkostnad om de använder den. Tanken var att det kan användas till husregelspelare också. Men men, bara en tanke :)

EDIT: Fast det skulle ju vara klöddigt att få till statsen på en sån också kanske...
  • Duckwing wrote: »
    plus att om det kommer två nya star players till ett lag så räcker det inte med en 'custom player'

Tänkte att du kunde ha en "custom player" position som likt lineman har oändligt antal. Den kan vara utan kostnad, så folk skriva in specialkostnad om de använder den. Tanken var att det kan användas till husregelspelare också. Men men, bara en tanke :)

EDIT: Fast det skulle ju vara klöddigt att få till statsen på en sån också kanske...

ah, då förstår jag bätttre. dock har lineman inte oändligt antal utan max 16 st i de flesta fall :P
  • nu finns rostern uppe att ladda ner.
    https://drive.google.com/open?id=1zuzNFklA3k5kRRdUsDObBg6ZC4Hjb-tg

säg till om ni ser några konstigheter eller liknande så försöker jag fixa om det är något som ska fixas.
    custom upgrade ligger nu före alla andra upgrade till höger, detta för att rostern troligen kommer användas mest för turneringslistor där det är lite bekvämare att ha custom upgrade lättillgängligt utan för mycket scrollande (ja, @Pidpad är lat av sig).
  • Energibesparande är ordet @brocCooLi :D
Sign In or Register to comment.