Vilka kläder vill du ha på dig i landslaget?

edited March 2014 in Turneringar
Det här behöver jag väl egentligen inte fråga om, då jag som lagkapten nog bara kan bestämma, men tänkte ändå väcka frågan.

1) Den klassiska landslagsstilen.
Hittade ingen lagbild på team sverige från EuroBowl 2013 så jag tog en på det landet vi oftast förväxlas med istället.
Eurobowl-2013-080.JPG

Edit: nu finns det en bild på hur Team Sweden såg ut också i följande spolier!
PA250102.JPG

2) Den svenska kostymstilen.
Då många svenska coacher kör denna på utländska turneringar kunde vi kanske ha ett helt landslag i three piece, med några egna slipsar eller liknande
swedes.jpg
1947949_642569412483261_1371385817_n.jpg

3) Den danska stilen.
Smygintroducerades i danmark av @ozt 2012 men togs till perfektion av danskarna själva 2013
1004649_10151928771564004_1319943556_n.jpg
403140_4541072957816_200743928_n.jpg


Så vad tycker ni, hur skall landslaget se ut iår?

Comments

  • Suit up!
  • edited March 2014
    Konstymstilen i all ära, men fan det är ju EM, klart det ska vara den klassiska landslagsstilen. Men jag ska ju inte vara med i landslaget :)
  • Kombinera. Kör Blazer, väst, skjorta och landslagsslips och sen go Ozt på underdelen!

    På riktigt håller jag med Democritus.
  • Vikingahjälm och gul/blå mankini.

    Annars +1 på Democritus
  • Kalle Anka! (kläder på överkroppen, naket undertill)
  • Jag gillar en sjysst svart piké med liten broderad Sverigesköld på bröstet (ovan hjärtat) med Nick och NAF-nummer samt en större variant av samma på ryggen.

    Det kan ju vara roligt att använda den vid fler turneringar och därför gillar jag snyggt och inte för mycket vägkon.
  • edited March 2014
    Jag gillar funktionsmaterial och fotboll så jag gillar comas vägkon. Det eller coachkostym. Gillar inte svart piké även om jag privat gillar casualhuliganlooken.
  • Jag är mer inne på landslags-tröjorna också. Det är bra om det är skönt att lira i, speciellt om det är varmt i lokalen!
    Mitt förslag går på blå tröja med gult swebba-emblem på bröstet. Team Sweden, nummer och NAF-namn på ryggen.
  • Hittade till sist på Team Sweden 2013, ett exempel på stil 1:

    PA250102.JPG
  • BimBim
    edited March 2014
    Av någon outgrundlig anledning skulle jag personligen inte vilja köra på alternativ 3 om tillfälle erbjuds ;)

    Jag tycker kostymvarianten är snygg men ser lite för varmt ut när man ska sitta så flera timmar om dagen. Kanske en kombo av 1 och 2? Lagt-shirts, men prydlig kavaj som man kan ta av om det blir för varmt?

    Jag har pitchat idén för Daniel att jag någon gång ska cozplay:a min lag-ras på någon turnering, men det lämpar sig knappast på eurobowl eftersom man tappar enhetligheten. :)
  • Alternativ 1 tycker jag är snyggt. Man skulle också kunna kompletera looken med töntiga vikingahjälmar i plast!
  • Ja, alla klär ut sig till en spelare i sitt lag. Jag vill se Thursablot som Bull Centaur!
  • Lard wrote: »
    Hittade till sist på Team Sweden 2013, ett exempel på stil 1:

    PA250102.JPG

    Problemet där är @Lards brist på skägg!

  • edited March 2014
    Jag tycker alternativ 2 skulle vara tjusigt.
  • Vill ni vara lite unikt mysiga så är ju onepiece fett :) flaggmönstrad.
  • Ulfwerener One-piece?
  • Då röstar jag för: Cod-piece! And dats inuff!
Sign In or Register to comment.