Grejen med bloodletters?

edited August 2018 in Målning och modeller
Är de lesser deamons från en annan sfär eller kan man som hängiven khorne-fantast bli uppgraderad?
Försöker klura hur jag ska få ett hyfsat enhetligt chaoslag.
Ja, när jag skriver det ser jag själv att det ser knäppt ut

Comments

• Bloodletters?

1406649867005.jpg
  • Hehe, ja precis.
    Jag tänkte nog utgå från Goliaths i necromunda istället som bas för mina linemen.
    Då blir piprensare nog lite väl tanigt till bloodletters.
  • Jag har plast bloodletters över.
  • edited August 2018
    @Jan: Kul tramsig ide? Ja.
    Något jag skulle lägga tid på att spela mot, Nej.

@Suncar: Vill minnas att de finns "ranker" bland demoner också ja typ enhetschampions, Heralds etc... I senaste AoS Nurgle-boken så kan ex Plaugebearers även bli Sloppity Bilepiper och Spoilpox Scrivener.

Eller ah, kanske missförstod. Menar du om en mortal kan bli Bloodletter? Isf nej, som mortal blir du eventuellt Khorne Demonprince. Dock tror jag iofs att Plaugebearers numera blir till av själar från de offer som dött i Nurgles sjukdomar.
    Men det finns väl gott om demonmodeller som hade funkat bra?
  • Jag tror @tjub har rätt.

Bloodletters är demoner, en dödlig khorne-fantast kan inte bli en Bloodletter.
  • Tack för klargörande.
    Tänkte göra ett norsca-gäng med moosotaur som herald och heroquest gargoylen som bloodthirster.
    Vill gå ifrån att allt ska vara sådär rött bara.
    Tack @kaju men jag tror jag vill försöka med nåt annat än de vanliga bloodthirsterna, kanske funkar att utgå från dryader?
  • @Suncar: Du kan väl säkert skulptera ihop något "demonigt" som hade passat.
  • tjub wrote: »
    @Suncar: Du kan väl säkert skulptera ihop något "demonigt" som hade passat.
    Ska försöka iaf :)
  • du kan göra ditt lag som du vill men hur skiljer du cultist från demon?
  • För bloodthirstern har jag specifik modell.
    Och bloodletters behöver ha horn på sig, så det är ju en skillnad tänker jag
Sign In or Register to comment.