Scattrar hjärnan från rutan där den ligger eller slås foul appareanceslaget innan spelaren går in i rutan där bollen ligger?
Tack för svaren för övrigt.
Spelaren går in i rutan och sedan slås FA, dvs TB Scattrar även efter ett misslyckat FA.
Så tolkar jag regeln av FA, kan ha fel i mitt antagande
Lätt att abusea annars tänker jag, "ne zombine väljer å göra två 6+ dodge först före den slår när den står mitt bland mina spelare så den trillar å jag får en boll"
ett förslag
Regellösning: zombien har ball and chain, ma 3, st. Zombien lägger alltid scattertampate åt det hållet som har ett resultat som för den närmast bollen, finns två sådana väljer Active coach.
Så löser du enkelt en del problem kring blockande och dodgande samt gör zombien inte helt lättstyrd för dina föreslagna förflyttningsregler går lätt att utnyttja
ett förslag
Regellösning: zombien har ball and chain, ma 3, st. Zombien lägger alltid scattertampate åt det hållet som har ett resultat som för den närmast bollen, finns två sådana väljer Active coach.
Så löser du enkelt en del problem kring blockande och dodgande samt gör zombien inte helt lättstyrd för dina föreslagna förflyttningsregler går lätt att utnyttja
Bra förslag och vi kan prova denna lösning!
Uppdaterat första posten med detta tillägg.
Jag tänkte så här... Du har inga händer att fånga den nya bollen med...
Dock så hade jag en vild ide om att har du Mutation Extra Arm så kan du få försöka fånga den andra bollen.
...
Jag förstår att du tänkte så, men som jag påpekade i min första kommentar så har ju Bloodbowlreglerna redan ett prejudikat att det går bra att fånga ett bolliknande föremål med ena handen (en bomb) medan du håller en boll i andra handen.
Samtidigt har vi prejudikat om att man inte kan hålla två bollar samtidigt, alltså bör det inte gå att hålla två hjärnor samtidigt så även om spelaren lyckas fånga hjärnan som användes som vapen så tappar hen den direkt; eller än bättre: får kasta den som projektil mot en annan spelare, precis som vid en fångad bomb!
(if this sneak attack is performed on another brain carrier no catch roll is allowed…)
Min enda invänding är att en braincarrier borde få göra ett catch roll, eftersom den får göra det mot en bomb, men att hjärna nummer två då bör studsa bort efteråt.
Efter lite tankearbete så får Brain hållaren försöka med ett Catch roll (-1) för att inte bli träffad. Den kastade Brainen Scattrar 1 ruta.
Mina rookie humans (Tullingane) vill gärna spela, men jag kan endast 17-18:e augusti och det vore lite trist att anmäla sig och sedan vara tvungen att lämna w:o för att det inte finns tid då båda coacher kan.
Lottning är gjord och pga odd man out så har jag satt slemdorf shuffle med två matcher!
Är det någon coach som kan tänkas sig att klämma in en extra match i veckan så även Ormfell Vipers hinner med en match?
Om några andra coacher vill köra en match till så säg till så ordnar jag en Runda 2 också!!
Re-draft
A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.
A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.
A team can elect to re-draft at the beginning of any season.
Comments
Lätt att abusea annars tänker jag, "ne zombine väljer å göra två 6+ dodge först före den slår när den står mitt bland mina spelare så den trillar å jag får en boll"
Vem väljer tärningar vid block? 2d upphill osv?
Bra förslag och vi kan prova denna lösning!
Uppdaterat första posten med detta tillägg.
Jag förstår att du tänkte så, men som jag påpekade i min första kommentar så har ju Bloodbowlreglerna redan ett prejudikat att det går bra att fånga ett bolliknande föremål med ena handen (en bomb) medan du håller en boll i andra handen.
Samtidigt har vi prejudikat om att man inte kan hålla två bollar samtidigt, alltså bör det inte gå att hålla två hjärnor samtidigt så även om spelaren lyckas fånga hjärnan som användes som vapen så tappar hen den direkt; eller än bättre: får kasta den som projektil mot en annan spelare, precis som vid en fångad bomb!
Efter lite tankearbete så får Brain hållaren försöka med ett Catch roll (-1) för att inte bli träffad. Den kastade Brainen Scattrar 1 ruta.
Ja!
Med sista tillägget att en BC även får göra en Catch roll om motståndaren kastar den andra B mot Hen.
Denna Comish har inga problem med det!
Lets play baaaall, erg Braaaain!!
Inga problem för mig! Bara kul om alla får spela.
Nice!
Lottning är gjord och pga odd man out så har jag satt slemdorf shuffle med två matcher!
Är det någon coach som kan tänkas sig att klämma in en extra match i veckan så även Ormfell Vipers hinner med en match?
Om några andra coacher vill köra en match till så säg till så ordnar jag en Runda 2 också!!
Lets play Ball..... ergh Brain!!
Uppfyller dina råttor detta så har du ett meddelande när du går på ditt lag (samma sak om du har mycket pengar, eller använt en free journyman)
Allt står under our rules
A re-draft is mandatory at the beginning of each major season (regular or open) if the team has played more than 4 games without re-drafting.
A re-draft is mandatory at the beginning of any season (Reserves Rumble, Silly Season, SquigBowl etc) if the team has played 10 or more games without re-drafting.
A team can elect to re-draft at the beginning of any season.
En till fråga, följer MNG med RR?