Khemri

edited December 2013 in Taktik och lagbyggen
Lard du hade en riktigt tuff match mot Khemri under EuroBowl. Vad hade han för lagbygge och hur spelade han?

Comments

• edited December 2013
    Först och främst spelade jag orker med bara en guard. Hans taktik var svårmött för mig men det beror till mycket på att jag var ork, dvs inte kunde dodga iväg.

Han spelade med två stand firm och två guard Tomb guardians, 2 mighty blow blitzras, wrestle på ett skellet och leader på en throwra. Hans taktik under försvar var att binda upp mina spelare med hans tomb guardians, och han lyckades stundtals ha 6-7 av mina spelare uppbundna i en väv av stand firm och guard. Jag kunde inte slå något annat än två tärningar upphill och kunde inte chansa på att putta bort monstren heller. Då var det bara 4-5 av mina spelare kvar som försökte föra bollen framåt mot hans resterande 7 skellet. Han blitzade alltid med Mighty blow min främsta gosse eller en kille som puttades in i kontakt med Tomb guardians och försökte aldrig flytta upp någon gubbe för att ev. själv kunna göra mål utan höll alla 7 decplinerat långt bak och ivägen. Ofta slog han inte heller med tomb guardians om han stod bra (dvs om jag inte hade några vettiga blockar utan att flytta in ytterligare folk i tomb guardian gröten.

Jag fick inget mål gjort i första halvlek men slog ut en tomb guardian. I andra halvlek fick jag throw a rock på en andra tomb guardian och kunde sedan lätt ta bollen och göra 1-0 i turn 16. Det var dock med en känsla av att komma undan i blotta förskräckelsen för han spelade ut mig helt och hållet i första halvlek.
  • Jag förstår. Av någon läskig anledning blev jag lite sugen på att spela Khemri. :P
  • Kör på, rätt spelade så är de grymma. Dragons hamnade ju 2:a med dem i low cash cup detta år så det går ju att prestera med dem dessutom. Testa sig fram till hur många guard och hur många stand firm som passar just dig är väl ett hästjobb men får man till en bra balans är de skitdryga.
  • Vi får se hur finanserna ser ut efter jul, och jag måste nog måla klart något av lagen jag har i standby innan jag kan köpa nytt. :P
  • edited December 2013
    Jag fick nyss (~30min sen) mina krokodiler från Impact så nu har jag "äntligen" ett lag till att ge mig i kast med...

Men Khemri är ju asjobbiga att möta när de sköter sig. Fem turns senare så har man fått bollen en ruta in på motsåndarplanhalvan typ.
  • Jag vet verkligen inte om Khemri är ens värsta mardröm eller ett jobbigt skämt se försöka hantera boll. Det är nog lite av båda. Samtidigt. Jag har aldrig spelat själv med Khemri, men har blivit rejält utpucklat av det i Stockbowl Cup när jag själv spelade Norse.

Spännande lag. Hoppas på att få möta det lite framöver. Tror inte jag ger mig i kast med det själv i den närmaste framtiden.
  • Mago wrote: »
    Jag förstår. Av någon läskig anledning blev jag lite sugen på att spela Khemri. :P

vem blir inte det när man ser willys lag ^_^
Sign In or Register to comment.