Rabid Rodents - Skavens
Hej hej hej här tänkte jag bolla lite tankar med er va det gäller skills på skaven.
först och främst gick en gutter runner upp till star player rank igår och jag är fundersam på vad jag skall välja nu.
Gutter runner 10 2 4 7 som sagt med Dodge, Block, Side Step, +1 Ma
Fick nu en vanlig skill till.
Skall jag plocka sure feet för att vara säkrare på one turners när jag puttar han ett steg.
Eller skall jag ta Sprint för att kunna springa i mål direkt med 3GFI? - det senare känns ju som en kul gimmik typ och grymt svårt att försvara sig emot då det inte spelar roll hur gubbarna står på linjen.
eller Fend för att hoppas han överlever lite extra?
först och främst gick en gutter runner upp till star player rank igår och jag är fundersam på vad jag skall välja nu.
Gutter runner 10 2 4 7 som sagt med Dodge, Block, Side Step, +1 Ma
Fick nu en vanlig skill till.
Skall jag plocka sure feet för att vara säkrare på one turners när jag puttar han ett steg.
Eller skall jag ta Sprint för att kunna springa i mål direkt med 3GFI? - det senare känns ju som en kul gimmik typ och grymt svårt att försvara sig emot då det inte spelar roll hur gubbarna står på linjen.
eller Fend för att hoppas han överlever lite extra?
Comments
Jag vet inte vad jag själv skulle ta men troligen inte sprint.
jag har ju byggt han till one turner så sprint makes sense å är nog va det kommer bli. men hade ju inte vart fel med sure feet heller för att säkra upp dom två osäkra stegen man redan nu gör.
jag gillar hur du tänker @coma. där kan det ha större betydelse när man sätter hjärnspöken i motståndaren.
Jag lutar nog helt klart åt shadowing också. När jag använt shadowing på Fumbbl så upptäckte jag att den har ett stort användningsområde för att följa efter spelare som blockar andra spelare och följer efter.
Det användningsområdet borde man kunna utnyttja för en OTD också. Man blockar en gubbe på linjen och GT med shadowing följer efter och sedan blitzar man samma spelare och GT med shadowing följer efter igen och kan nu springa i mål. Jag har inte sett den varianten förut men den kan nog vara användbar.
Finns det något i reglerna som säger att jag inte får göra så?
"Shadowing: The player may use this skill when a player performing an Action on the opposing team moves out of any of his tackle zones for any reason."
Såvida du inte shadowar någon som använder shadowing/diving tackle/pass block (vilket inte är så troligt) så är det nog svårt att få till det i sin egen turn för one turner.
Shadowing tycker jag också är ett bra val, kommer bli en väldigt irriterande gutter om man inte kan slå ned honom / har grab.
Diving tackle kan också vara ett alternativ.
men samtidigt så vill jag ju undvika att ha denna GT nära spelare hela tiden då jag är lite mer rädd om den.
Jag har även denna som är 6SPP från star player. han skulle jag ju vilja ha block på men där är ju shadowing ett alternativ.
Gutter runner 10 3 4 7 Dodge, Two Heads, +1 Ma, +1 St
@Bernuz: Strip ball, wrestle...
När det gäller Shadowing så funkar det "bra" om man har fler än en. Mitt necroteam har jag shadowing som tema, och har många skillen blir det svårt för motståndaren. Har man shadowing player så kan man lätt "ta bort" spelaren.
Som mest har jag haft en ww samt båda ghoulsen och wightsen med shadowing. MA6 är sisådär, 7 ok, men MA8 är bra.
Perfekt att hålla break tackle spelare i schack!!!
Sen har jag en Shadowing fråga, den hittar ni på regler delen.
Räknade lite på det och det var marginellt bättre chans att chainpusha än att köra sprint. Nu får man inte den psykologiska fördelen vid uppställning men ändock.
Så nu kanske han överlever några fler matcher för att jag skall sitta i samma dilemma vid 76SPP. Bara 8 TDs dit