Swedish Open 2518

edited April 2018 in Turneringar
Nu har jag satt upp Swedish Open 2518 som serie på NAF och fyllt i resultaten vi haft än så länge.

Länk: https://sssopen.wordpress.com/

Nytt för i år är att vi kör från Doubt 9 till SnowBowl 5. Vi räknar de tre bästa resultaten. Skulle vi ha 8 turneringar i vår serie räknar vi de 4 bästa resultaten, 10 turneringar medför 5 bästa resultaten osv. Stunty förblir som vanligt dock. Det var allt nytt för i år.

För tillfället har Skuld tagit ledningen med fina 23.2 poäng; tätt därefter kommer Pellevin på 22.2 poäng och på tredje platsen har vi inforthepain på 17.2 poäng. Det är dock långt kvar på året så kämpa på nu hörni!
«1

Comments

  • vad står tb1 och tb2 för?
  • fattade till slut
  • edited April 2018
    Resultaten från Doubt kan inte stämma. Frantic förlorade finalen så han borde rimligtvis vara 2:a
    .
    Ingen har fått 8 poäng för Närke.

    *Pellevin han syna mitt fel innan jag gjorde edit*
  • Han har satt Frantic på tredjeplats för att han glömde reglerna för final etc.
  • edited April 2018
    Yapp yapp yapp! Skulle bara testa om ni kollade när jag lägger upp saker.... ehm...

    Så nu kanske de ser bättre ut.
  • Ingen kom 5a, men två kom 11a i NärkeBowl. Jag antar att det hänger ihop med två spelare - ett lag, men vore det inte rimligare att köra placering 1-11? Låt deras individuella resultat avgöra deras placering. Helt enkelt räkna dem som två olika deltagare?
  • edited April 2018
    Har ingen tabell eller score fil att utgå ifrån så fick dra det från minnet och då går som det går ibland. Resonerade att eftersom de var laget de spelade kom på 10 plats så kom de båda på 10de plats, satte en " * " på deras 10de placering som påminelse.

    Men de går att köra en på 11 och en på 10. Tror dock inte de spelar nån större roll.
  • Är du säker på att det skulle bli deras placeringar? Du har iaf ändrat deras placering till tio ser jag.
  • Mjae. Reglerna säger att en arrangör som inte spelar får 2 poäng. Nu spelade två arrangörer men inte alla matcher. 2 eller 3 poäng har aldrig varit avgörande då du behövt typ 3x12 poäng de senaste säsongerna för att ha chans på prispallen.

    Angående om jag tror dessa placeringar stämmer, så ja med backning av kaju till motsatsen bevisad.
  • Ja, jag vet att det knappast betyder något för slutresultatet. Men jag är gravt anal när det gäller sånt här.
  • Då får Kaju och Duckwing 4 poäng var och slutar på placering 9.5
  • @inforthepain Har du frågat @Frantic ifall du kan ta med SpringBowl i SO18?
  • Har inte tänkt på den. Har turneringen 6 matcher?
  • Den har fem matcher. Och det är tydligen tillräckligt för att Melisqus skall räkna den.
  • Kan skriva om reglerna. Vill man ha med sin turnering i serien hör man av sig till mig.
  • Nu har jag ändrat lite i reglerna. Hade satt 6 stycken matcher per turnering då de är de vanligaste turneringar men ibland då en turnering är belägen på en konstig plats kan det vara bättre med 5 turneringar *host*AdventureBowl*host*… Så nu räknar vi alla turneringar med 5 matcher eller fler.

    För att få med sin turnering i serien får man anmäla i denna tråden att man vill ha med den och den måste vara NAF sanktionerad med minst 5 matcher. Har koll på de flesta turneringar som förekommer men inte alltid. Ifall turneringen krockar med en annan svensk turnering, hade ett sådan fall förra året, så kommer jag undersöka vilken turnering som får förtur men jag hoppas förstås att alla undviker att boka in samma helg.

    Med det sagt har jag uppdaterat hemsidans/naf-forumets regler och standings. @Frantic är din turnering naf sanctionerad och vill du ha med den i serien? Såg något på forumet om SkogsBowl, uppfyller den kraven för att vara med i serien?
  • om en _inte_ vill ha med sin turnering då? :P

    och när kommer tråd och regler och anmälningsinfo till AdventureBowl?
  • brocCooLi wrote: »
    om en _inte_ vill ha med sin turnering då? :P
    Då hör man inte av sig. Sen ifall jag antar att någon är lite av ett troll så kanske jag tar med deras turnering mest för att jag kan.
    brocCooLi wrote: »
    och när kommer tråd och regler och anmälningsinfo till AdventureBowl
    Det var mest ett exempel, men inte uteslutet att jag slänger upp en turnering i någon ny stad framöver. Kalmar kanske... hmmm...
  • JAG ÄR INGET LITET TROLL! JAG ÄR EN STOR HALFLING!
  • ps. jag anmäler mig.
  • brocCooLi wrote: »
    om en _inte_ vill ha med sin turnering då? :P
    Då hör man inte av sig. Sen ifall jag antar att någon är lite av ett troll så kanske jag tar med deras turnering mest för att jag kan.
    brocCooLi wrote: »
    och när kommer tråd och regler och anmälningsinfo till AdventureBowl
    Det var mest ett exempel, men inte uteslutet att jag slänger upp en turnering i någon ny stad framöver. Kalmar kanske... hmmm...
    Kalmar tycker jag låter som ett utmärkt val.


  • Med det sagt har jag uppdaterat hemsidans/naf-forumets regler och standings. @Frantic är din turnering naf sanctionerad och vill du ha med den i serien?

    Den är sanktionerad av naf och ja den vill jag ska vara med.
  • Gött mos! Slänger in den i serien. Skicka mig en kopia av score för rapportering.
  • Upppdaterat med MelisqusBowl. Hojta till om jag missat något.
  • Då var serien uppdaterad. Kolla om jag har missat något.

    Vi har en ny ledare som med TB2 tagit över ledningen, bra jobbat Melisqus. Därefter kommer Skuld tätt följt av Pellevin och IFTP.

    Det är dock jämnare i Stunty, fast de kan bero på att ovanligt få har spelat stunty i år. Det står för tillfället mella SpoiledSquid, Khanmank och Tjub! Se till att göra ert bästa till gB3Bg!
  • brocCooLi wrote: »
    vad står tb1 och tb2 för?

    Frågar samma sak?
  • Tie Breaker 1 & 2
Sign In or Register to comment.