DrexxlBowl II

edited May 2018 in Turneringar
Då förra året var en stor hit och alla barnen sjöng en glad kör om hur bra det var så tänkte jag att vi kör ett år till.

Datum 1-2 September
Lokal beror på hur många som anmält sig.

Regler:
Turneringen använder de senast uppdaterade NAF-reglerna.
Detta är en resurrection turnering, det vill säga att laget återställs efter varje match.

Lagbygge:
Varje lag har en budget på 1200000 guld. Sedan får man en extra pöl med guld att spendera på skills. Storleken av denna beror på tier. En normal skill kostar 20000 och en dubbel 30000. Man kan spendera 20000 för att få en extra skill på en spelare. Till exempel om man tar Sure Hands på en fanatic och sedan vill ha catch också, så kan man ta det för 20000 extra. Då blir det 80000 guld för dessa skills. (30000 + 30000 + 20000)
De inducements som tillåts är Star Players (men bara om man redan har minst 11 spelare i laget), Bribes och Master chef.
Bribes kostar 50000 för goblins och 100000 för andra. Master chef kostar 100000 för halflings och 300000 för andra.

Tiers:
Tier 1 - Wood Elf, Undead, Lizardmen, Skaven, Dwarf, Chaos Dwarf, Orcs, Dark Elf, Norse, Amazon, Bretonnian
150000 till skills
Tier 2 - Chaos, Chaos Pact, Human, Khemri, Slann, Necromantic, High Elf, Elf, Nurgle, Vampire, Underworld, Khorne
200000 till skills
Tier 3 - Halfling, Goblin, Ogre
250000 till skills

Men vad är en BB-turnering utan en härlig gimmick? Så jag tänkte för mig själv, vad är Tjörn kännt för...?

Inavel så klart!

Så alla lag kan köpa en mutation skill för 30000, förutom de som redan har mutation access, de får en gratis mutation. Dessa räknas som "inköpta" skills.

Annat:
Illegal procedure används ej.
Motståndaren får använda dina tärningar och du får använda hens.
Var snäll. Men om ni måste mobbas, gör det när jag inte märker.
Matcher varar 2tim och 15 minuter

Poäng:
En vinst ger 3 poäng
En lika ger 1 poäng
En förlust ger 0 poäng

Anmälning:
Var god skicka ett mail till worso@yahoo.se med ämnet "DrexxlBowl Anmalan".
Detta mail skall innehålla erat NAF-namn, erat NAF-nummer och någon sorts kontaktinformation.
Skriv gärna hur ni vill betala också.
Sista anmälningsdag är en vecka innan turneringen.

Betalning:
Deltagande i denna turnering kostar 100kr.
Ni kan betala genom swish eller kontant.
Swishnummret får ni som svar på erat anmälnings mail.
«1345

Comments

  • nja. inavel på småöarna kring Tjörn snarare.
    men gillar ändå upplägget.
  • Vart man sugen på lira ogres. Tror de kan vara vassa.
  • brocCooLi wrote: »
    nja. inavel på småöarna kring Tjörn snarare.
    men gillar ändå upplägget.
    Det är korrekt, men underskatta inte Budalen!
  • Risk att ogres blir riktigt bra med ett gäng tentacles.
  • Melisqus wrote: »
    Risk att ogres blir riktigt bra med ett gäng tentacles.
    Ah, som sagt reglerna kommer finslipas. Kanske begränsar mängden med mutations baserat på tier eller nåt. Brainstormade idén på vägen hem.

  • Kul ide. Notera att det inte är säkert att NAF köper konceptet. Man får inte ändra på rostrarna och mutationstillgång går kanske in under det. Du kan ju testa och se :)
  • Har uppdaterat datum och lokal.
  • Var hittar man den uppdaterade informationen?
  • i den första posten?
    vet inte vad det var för datum/lokal innan dock så vet inte om det ändrats.
  • brocCooLi wrote: »
    i den första posten?
    vet inte vad det var för datum/lokal innan dock så vet inte om det ändrats.
    Det var det som ändrades. Regler borde komma inom veckan.
  • Mutation access kan ju vara en dubbel för de lag som inte normalt kan ta det så begränsas mutationerna något men känslan du är ute efter bevaras :)
  • coma wrote: »
    Mutation access kan ju vara en dubbel för de lag som inte normalt kan ta det så begränsas mutationerna något men känslan du är ute efter bevaras :)
    Tänkte det, låter gött

  • Nu så har vår tyste hjälte än en gång briljerat och fixat storslagna regler.
  • Ett lag som får en gratis mutation, hur räknar de den skillen? Kan de köra den på en spelare, och sedan stacka två andra på samma kille?
  • edited May 2018
    Pellevin wrote: »
    Ett lag som får en gratis mutation, hur räknar de den skillen? Kan de köra den på en spelare, och sedan stacka två andra på samma kille?
    Bra att du påpekade.
    Det räknas som en skill. Så du kan endast lägga till en till. Och du måste fortfarande betala 20000 för att ha två skills.

  • Tycker NAF att det är ok med mutation access för alla lag? För jag tror att det är viktigt att matcherna blir NAF registrerade för deltagarantalet. Kommer turneringen vara med i serien?
  • Melisqus wrote: »
    Tycker NAF att det är ok med mutation access för alla lag? För jag tror att det är viktigt att matcherna blir NAF registrerade för deltagarantalet. Kommer turneringen vara med i serien?
    Ska se om NAF går med på det. I värsta fall får vi skippa gimmicken. Men mitt mål är att bli NAF-sanktionerad.

  • drömde att Drexxl hade fixat en lokal i Oslo för den här turneringen :D
  • brocCooLi wrote: »
    drömde att Drexxl hade fixat en lokal i Oslo för den här turneringen :D
    Du har fina drömmar...
  • Turneringen är NAF-Approved!
  • Bra! Har den optimala rostern.
  • jag kommer spela slann pga:
    Hippity hoppity, the ball is their property!
  • brocCooLi wrote: »
    jag kommer spela slann pga:
    Hippity hoppity, the ball is their property!
    Men, jag hade tänkt spela slann med den quoten :(
  • edited May 2018
    Drexxl wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    jag kommer spela slann pga:
    Hippity hoppity, the ball is their property!
    Men, jag hade tänkt spela slann med den quoten :(

    då är vi två <3
  • brocCooLi wrote: »
    jag kommer spela slann pga:
    Hippity hoppity, the ball is their property!

    Very long legs på kroxen är ett måste!
  • Mooselord wrote: »
    Very long legs på kroxen är ett måste!
    Obviously!
  • Adressen är:
    Humlan
    Wackenfeldts väg 4
    Kållekärr
    Tjörn

    Denna info finns även på NAFsidan som rör turneringen.
  • humlan alltså. den gamla leksaksbutiken, kul!
  • I min lägenhet så var SweBBA bannat på WiFi. Därför passar jag nu på sittandes på japanska donken att påpeka att det PelleWhine skrev stämmer.
  • varför är den i kållekärr i år förresten och inte i skärhamn igen?
Sign In or Register to comment.