Glass flock lim

edited April 2018 in Målning och modeller
Ska få gräs på mina baser. Vilket lim är det som gäller?

Comments

• Trälim (Pvalim) är det du ska köra. Vattna ner det lite bara. Den klassiska orangea flaskan man köper på random byggställe funkar precis likabra som nått du köper på GW och kostar typ hälften.

Tänk på att din pensel kommer bli fucked om du använder en, personligen brukar jag "bygga" en pensel av att rulla lite papper till en tub.
  • Ok, cool. Fick tipset om att köra tändsticka/tandpetare istället för pensel. Vattna ner, blanda med vatten, hälla vatten på limmet (på basen) eller doppa pensel (tändsticka) i vatten?
  • jag har nog aldrig vattnat ner, men har ibland kört med att blanda trälim och jord och då har jag gjort det i en egen behållare innan jag sen kletat det på alla baser.
    skulle köra samma här, dvs hälla upp lim i en liten burk/behållare och sen hälla på vatten och röra om och sen pensla på baserna.
  • Jag kör trälim från orange flaska. En droppe fram och en bak, och sedan slätar jag ut det med ett utvecklat gem. Därefter ner med hela basen i flocken, och skaka sedan av överflödet. det tycker jag funkar bra.
  • GWs texturfärgsspatel i plast är det perfekta verktyget för detta.
  • Jag brukar köra trälim och tandpetare för att smeta ut lim med.
  • Tack för tips alla
Sign In or Register to comment.