SkogsBowl, 21a-22a juli!

edited July 2018 in Turneringar
SKOGSBOWL!

This tournament will take place in Grödinge, between the 21st and 22nd July 2018.

RULES:
Rosters are purchased with a treasury of 1,100,000 gold crowns. All inducements are permitted except Mercenaries, Special Play Cards and Team Wizards.

If you include Star Player(s) in your roster you must first have at least 11 normal rostered players before including the Star. If two coaches are drawn against each other in the tournament with the same Star Player on their roster, then both players are permitted to use the Star (contrary to the normal rule). Note, during the pre-match sequence extra gold crowns for inducements are not awarded to teams that have a lower team value (such as they are in league play). Besides the starting skills on your roster, you are also permitted to add additional skills to your players.

You may pick a different number of skills depending on your team’s race:
TIER ONE
(Amazon, Bretonnia, Chaos Dwarf, Dark Elves, Dwarf, Lizardmen, Norse, Orc, Skaven, Undead, Wood Elves)
3 SINGLE
TIER TWO
(Chaos, Chaos Pact, Elves, High Elves, Humans, Khemri, Khorne, Necromantic, Nurgle, Underworld, Slaan, Vampire)
4 SINGLE, 1 DOUBLE
TIER THREE
(Halfling, Goblin, Ogre)
3 SINGLE, 2 DOUBLE

The Strange Forest:
Before each match, you randomize a skill from the list below, and then randomize a player in your team who will receive said skill (not star players or players already affected by this special rule). The player then keeps that skill for the rest of the tournament.
1 - Sneaky Git
2 - Pass Block
3 - Thick Skull
4 - Shadowing
5 - Multiple Block
6 - Diving Catch
7 - Strong Arm
8 - Safe Throw

Tournament points will be awarded as follows:
Win: 2 points
Draw: 1 points
Loss: 0 points
Concession: -2 points
In addition to tournament points, record your touchdowns and casualties on your results sheet. Only record casualties that would have given Star Player Points in a league. Those caused by fouls, crowd pushes, failed dodges, secret weapons etc. do not count
Tie-breakers: Net touchdowns plus net casualties; net touchdowns; net casualties; touchdowns scored; casualties inflicted; strength of schedule; random.

SCHEDULE:
Saturday
Registration - 1000-1015
Round - 1015-1230
Lunch - 1230-1330
Round 2 - 1330-1545
Short Break - 1545-1615
Round 3 - 1615-1830
Sunday
Round 4 - 1000-1215
Lunch - 1215-1315
Round 5 - 1315-1530
Award ceremony 1530-1600

Anmälda:
1. Flyktsoda
2. brocCooli
3. DavidD
4. Pellevin
5. imp
6. Spoiledsquid
7. celarain
8. Martin08
9.
10.
11.
12.
13.
14.

Bra att veta:
Var: Sjöbacken 11, GRÖDINGE (närmaste faktiska adressen, fortsätt därefter nerför backen till havet, ca 300meter)
Listinskick: Senast 1 vecka innan (14e juli). Listor kommer printas ut av arrangör, men ni får ta med egna om ni vill (skicka i ett lättläst PM till mig).
Kostnad: 50:- (för att täcka priser och lokalen)
Mat: Pizzeria Lilla Vårsta ca 1mil bort.
Bad: Vi kommer vara 15 meter från havet, och eventuellt ha tillgång till bastuflotte om det önskas.

https://www.dropbox.com/sh/ir692lss8yiicpf/AACahh80xEA3kpfiLyiliJCMa?dl=0
«1345

Comments

  • Jag kommer nästan säkert, och jag kan då bistå med skytteltrafik till och från pendeltåget.
  • Föredras två dagars spelande, med tre matcher dag ett, och två till följande dag.

    Eller, köra fyra stycken på lördagen, och sedan vara klara?

    Eller, något annat upplägg?
  • Lycka till, men jag tror tyvärr att det är många som liksom jag får det svårt att komma loss mitt i semestern.
  • Vad är det för lokaler? Hur tänker ni bo? Eller åker ni från Stockholmstrakterna båda dagarna?
  • kaju wrote: »
    Vad är det för lokaler? Hur tänker ni bo? Eller åker ni från Stockholmstrakterna båda dagarna?

    Det är tyvärr inte svar på dina frågor, men en instickare om att
    Grödingen inte är jättelångt från Tumba Gymnasium (där vi spelet Necronomicon tidigare.

  • Jag är intresserad. Ska försöka ta semester då. @morn82 kommer du?
  • Det är cirka 20 minuter med bil från Tumba. Och jag har en soffa, och alternativt ett golv över (man bör dock inte vara hundrädd eller allergisk mot vare sig katt eller hund isåfall).
  • @kaju du kan bo hos mig, jag kör, det ligger inte så långt från mitt hem.
  • Schyrre @Pellevin. Får se när det närmar sig.
  • Ska försöka fixa semesterplanerna så att jag kan vara med
  • Med Boende och taxi iform av pellevin är jag också intresserad. Dock endast preliminärt ännu. Vet inte hur mina semesterplaner ser ut ännu
  • jag är positivt inställd till det här. men vet inte hundra, men skulle gissa att jag med stor sannolikhet kommer närvara.
  • edited March 2018
    Får vi hit @Drexxl också är bilen nu full, men det finns massor av sovplatser kvar. Och så kan jag såklart pendelköra, och då finns fyra bilplatser till.
  • Nu har jag uppdaterat med ett någerlunda regelpack. Är det något som verkar helt galet?
  • Intresserad jag med!
  • Flyktsoda wrote: »
    Nu har jag uppdaterat med ett någerlunda regelpack. Är det något som verkar helt galet?

    1. Runda 5 är bara 1h och 15 minuter.
    2. Vad händer om en slann catcher får diving catch som random forest skill?
    3. Borde inte sprint eller sure feet vara med som random skills? (Run Forrest, Run!) ;)

  • jag kommer delta på det här!
  • Jag ska antagligen jobba veckan efter, så då borde det gå bra för min del =)
  • Strength of schedule används inte alls i tiebreaker? Den kanske kan vara kul att ha med i allafall före random
  • Skuld wrote: »
    Strength of schedule används inte alls i tiebreaker? Den kanske kan vara kul att ha med i allafall före random

    Det kan vi absolut ha med. Kört en ganska stor copy paste från NAFC som kanske märks.
  • Jag gillar att man får random skills. kanske inte superbalanserat men kul grej!
  • Nu är det inskickat till NAF med, förhoppningsvis så blir den sanktionerad :)
  • Mooselord wrote: »
    2. Vad händer om en slann catcher får diving catch som random forest skill?
    3. Borde inte sprint eller sure feet vara med som random skills? (Run Forrest, Run!) ;)
    Sprint!
    Å kanske nån kul mutation?! Very long legs?
  • Pellevin wrote: »
    Får vi hit @Drexxl också är bilen nu full, men det finns massor av sovplatser kvar. Och så kan jag såklart pendelköra, och då finns fyra bilplatser till.

    Jag tar gärna sjuss från typ pendeltågsstation som är närmast om det blir så att du kör två gånger.
  • Mooselord wrote: »
    Flyktsoda wrote: »
    Nu har jag uppdaterat med ett någerlunda regelpack. Är det något som verkar helt galet?

    1. Runda 5 är bara 1h och 15 minuter.
    2. Vad händer om en slann catcher får diving catch som random forest skill?
    3. Borde inte sprint eller sure feet vara med som random skills? (Run Forrest, Run!) ;)

    1 - Fixat.
    2 - Nada.
    3 - Ska fundera på det!
  • edited April 2018
    Är TV 1100K med ev skills inräknat?
    Vad är Strength of schedule?
    Ny på tournament play, funkar det som vår Stockbowl-turnering?
    Är gärna med på Pellevin-taxin.
  • DavidD wrote: »
    Är TV 1100K med ev skills inräknat?
    Vad är Strength of schedule?
    Ny på tournament play, funkar det som vår Stockbowl-turnering?
    Är gärna med på Pellevin-taxin.

    Du köper ett lag för 1100TV, de extra skillsen är gratis.

    Det är vem som har haft svårast motstånd. Dvs om du och en annan har samma poäng på
    allt ner till SoS, så vinner den som mött svårast motspelare (de med högst poäng).

    Samma här, så har ingen koll på hur det är i Stockbowl :)
  • Tänkte om det är resurrection (?) eller spp o nya skills osv
  • Ja, det är resurrection. Så du kör med dit TV1100 lag varje match, och enda förändringen är från "The Strange Forest".
Sign In or Register to comment.