MelisqusBowl 2018 den 21-22 april
Välkomna till tredje upplagan av MelisqusBowl den 21-22 april.
Fokus med tävlingen är uttagning av deltagare till det svenska landslaget som skall medverka i EuroBowl 2018 i Cardiff men givetvis är alla välkomna. NAF medlemskap krävs för att delta i tävlingen. NAF medlemskap kan med största sannolikhet kunna ordnas direkt före turneringen startar.
Var: Vegagatan 20, Göteborg
När: 21-22 april
Regler: Samma regler gällande rosters/inköp av lag som EuroBowl.
Mer information kommer inom kort.
Anmälan och frågor i denna tråd eller via mail till a.mattias.fredriksson(at)gmail.com
För komplett anmälan krävs:
NAF namn
NAF nummer
Kontakt info (mobil nummer)
Kostnad: 100 kr Betalas kontant på plats eller via banköverföring. Infor om banköverföring fås som svar på din inskickade roster.
Roster senast 19 april kl 20:00. Alla som skickar in roster i tid får +1 i FAME utöver de normala FAME reglerna mot de som inte har skickat in i tid. Dvs enligt nedan där spelare 1 och 2 har skickat in i tid och spelare 3 och 4 inte har skickat in i tid.
1 vs 2: FAME som vanligt
1 vs 3: 1 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 3 får 0, +1 eller +2 beroende på fans
3 vs 4: 3 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 4 får +1 i FAME dvs +1, +2 eller +3 beroende på fans.
Tiebreakers:
1. Score
2. Strength of Schedule
3. Td differance
4. Cas differance
5. Dice of
Schema:
Turneringen är 21-22 april och varje match är 2 timmar och 15 minuter.
Lördag:
09:00 – Registering
09:30 – Round 1
12:00 – Lunch
13:00 – Round 2
15:30 – Round 3
18:00 – Middag
19:00 – Round 4
21:15 – Slut på dag 1
Söndag:
09:00 – Round 5
11:30 – Lunch
12:30 – Round 6
15:00 – Prisutdelning
Priser:
* Förstaplats
* Andraplats
* Best stunty
* Most Cas
* Most Td
* Spot prizes
Price chairing kommer att användas. En person vinner endast det högsta priset.
Anmälda:
Melisqus - Odd man out - Klar!
brocCooLi - Klar!
Duckwing - Ej betalat
tjub - Ej betalat
Drexxl - Ej betalat
Skuld - Klar!
Lockmund - Ej betalat
DonTomaso - Ej roster, Ej betalat
coma - Ej betalat
Pellevin - Ej betalat
havaji - Klar!
inforthepain - Ej betalat
pidpad - Ej betalat
Fullstorm - Ej betalat
spoiledsquid - Ej betalat
Embla - Ej betalat
zalaya - Ej betalat
Fokus med tävlingen är uttagning av deltagare till det svenska landslaget som skall medverka i EuroBowl 2018 i Cardiff men givetvis är alla välkomna. NAF medlemskap krävs för att delta i tävlingen. NAF medlemskap kan med största sannolikhet kunna ordnas direkt före turneringen startar.
Var: Vegagatan 20, Göteborg
När: 21-22 april
Regler: Samma regler gällande rosters/inköp av lag som EuroBowl.
Mer information kommer inom kort.
Anmälan och frågor i denna tråd eller via mail till a.mattias.fredriksson(at)gmail.com
För komplett anmälan krävs:
NAF namn
NAF nummer
Kontakt info (mobil nummer)
Kostnad: 100 kr Betalas kontant på plats eller via banköverföring. Infor om banköverföring fås som svar på din inskickade roster.
Roster senast 19 april kl 20:00. Alla som skickar in roster i tid får +1 i FAME utöver de normala FAME reglerna mot de som inte har skickat in i tid. Dvs enligt nedan där spelare 1 och 2 har skickat in i tid och spelare 3 och 4 inte har skickat in i tid.
1 vs 2: FAME som vanligt
1 vs 3: 1 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 3 får 0, +1 eller +2 beroende på fans
3 vs 4: 3 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 4 får +1 i FAME dvs +1, +2 eller +3 beroende på fans.
Tiebreakers:
1. Score
2. Strength of Schedule
3. Td differance
4. Cas differance
5. Dice of
Schema:
Turneringen är 21-22 april och varje match är 2 timmar och 15 minuter.
Lördag:
09:00 – Registering
09:30 – Round 1
12:00 – Lunch
13:00 – Round 2
15:30 – Round 3
18:00 – Middag
19:00 – Round 4
21:15 – Slut på dag 1
Söndag:
09:00 – Round 5
11:30 – Lunch
12:30 – Round 6
15:00 – Prisutdelning
Priser:
* Förstaplats
* Andraplats
* Best stunty
* Most Cas
* Most Td
* Spot prizes
Price chairing kommer att användas. En person vinner endast det högsta priset.
Anmälda:
Melisqus - Odd man out - Klar!
brocCooLi - Klar!
Duckwing - Ej betalat
tjub - Ej betalat
Drexxl - Ej betalat
Skuld - Klar!
Lockmund - Ej betalat
DonTomaso - Ej roster, Ej betalat
coma - Ej betalat
Pellevin - Ej betalat
havaji - Klar!
inforthepain - Ej betalat
pidpad - Ej betalat
Fullstorm - Ej betalat
spoiledsquid - Ej betalat
Embla - Ej betalat
zalaya - Ej betalat
Comments
brocCooLi
12552
skickar roster när jag bestämt mig. vad är deadline för att skicka in?
Välkommen!
Rosters skall in senast 19 april kl 20. Dina motståndare får +1 FAME om du inte lämnar in i tid.
Duckwing
16278
Vad säger de mer erfarna, är denna "olämplig" som första turnering att delta i?
tjub
Alla erfarna kommer vara glada att se någon som är ny också. Jag är säker på att du blir väl välkomnad.
@Duckwing och tjub: Välkommen!
@havaji: Det kommer ungefär samma personer som på en "vanlig" turnering så det är ingen skillnad. Du är hjärtligt välkommen!
Drexxl
21319
Välkommen!
Det går ett tåg 6:08 som är i Göteborg 9:05 i värsta fall. Det borde funka med tanke på att du spelar rätt snabbt. Om SJ vill komma i tid vill säga.
Skuld
20481
Kontaktuppgifter har du redan
Går ett runt 7 som kommer fram vid 9:20 också, vilket verkar vara ett bättre alternativ, men SJ litar jag inte riktigt på.
jag håller med. så jag kommer köra på att lämna in i tid.
å andra sidan kan detta kanske bli den mest fame-glada turneringen om alla får massa fame?
Sedan kanske jag avbokar mig den 14:e april :P (Stor chans)
Hur tänkte du där? SJ har ganska lite med att göra hur Öresundståg (Transdev) sköter sitt arbete.
Ungefär:
7 av 10 förseningar beror på Trafikverket. (Signalfel och lite annat)
2 av 10 beror på människor, antingen genom att gå i spåret eller genom att hoppa.
1 av 10 beror på fordonsproblem eller fordonsbrist (oavsett bolag).
För den med för mycket tid: https://www.riksrevisionen.se/rapporter/granskningsrapporter/2013/tagforseningar---orsaker-ansvar-och-atgarder.html
Mvh, Lokföraren!
För övrigt vill jag nog vara med på ett hörn. Återkommer med lag.
@Pellevin Jag har förtydligat konsekvenserna med sen rosterinlämning. Hör av dig om det fortfarande är otydligt.
@Frantic och Lockmund Välkomna!
@DonTomaso Välkommen! Tyvärr skrev jag innan jag hade kollat upp all fakta. Men min erfarenhet är att det är bra att ha lite tidsmarginal när man åker tåg.
@Melisqus jag kommer och har inte löst sovplats än men har egen luftmadrass jag kan släpa runt på.
@coma både och tror jag? gick att läsa det som att om en inte lämnade in roster i tid så fick alla andra deltagare +1 i fame. för de övriga deltagarna är ju motståndare. men gillar oavsett den nya formuleringen med belöning för de som lämnar in i tid istället för bestraffning för de som är sena