MelisqusBowl 2018 den 21-22 april

edited April 2018 in Turneringar
Välkomna till tredje upplagan av MelisqusBowl den 21-22 april.

Fokus med tävlingen är uttagning av deltagare till det svenska landslaget som skall medverka i EuroBowl 2018 i Cardiff men givetvis är alla välkomna. NAF medlemskap krävs för att delta i tävlingen. NAF medlemskap kan med största sannolikhet kunna ordnas direkt före turneringen startar.

Var: Vegagatan 20, Göteborg
När: 21-22 april
Regler: Samma regler gällande rosters/inköp av lag som EuroBowl.
Mer information kommer inom kort.

Anmälan och frågor i denna tråd eller via mail till a.mattias.fredriksson(at)gmail.com
För komplett anmälan krävs:
NAF namn
NAF nummer
Kontakt info (mobil nummer)
Kostnad: 100 kr Betalas kontant på plats eller via banköverföring. Infor om banköverföring fås som svar på din inskickade roster.
Roster senast 19 april kl 20:00. Alla som skickar in roster i tid får +1 i FAME utöver de normala FAME reglerna mot de som inte har skickat in i tid. Dvs enligt nedan där spelare 1 och 2 har skickat in i tid och spelare 3 och 4 inte har skickat in i tid.
1 vs 2: FAME som vanligt
1 vs 3: 1 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 3 får 0, +1 eller +2 beroende på fans
3 vs 4: 3 får +1 i FAME dvs får +1, +2 eller +3 i FAME beroende på fans. 4 får +1 i FAME dvs +1, +2 eller +3 beroende på fans.

Tiebreakers:
1. Score
2. Strength of Schedule
3. Td differance
4. Cas differance
5. Dice of

Schema:
Turneringen är 21-22 april och varje match är 2 timmar och 15 minuter.

Lördag:
09:00 – Registering
09:30 – Round 1
12:00 – Lunch
13:00 – Round 2
15:30 – Round 3
18:00 – Middag
19:00 – Round 4
21:15 – Slut på dag 1
Söndag:
09:00 – Round 5
11:30 – Lunch
12:30 – Round 6
15:00 – Prisutdelning

Priser:
* Förstaplats
* Andraplats
* Best stunty
* Most Cas
* Most Td
* Spot prizes
Price chairing kommer att användas. En person vinner endast det högsta priset.

Anmälda:
Melisqus - Odd man out - Klar!
brocCooLi - Klar!
Duckwing - Ej betalat
tjub - Ej betalat
Drexxl - Ej betalat
Skuld - Klar!
Lockmund - Ej betalat
DonTomaso - Ej roster, Ej betalat
coma - Ej betalat
Pellevin - Ej betalat
havaji - Klar!
inforthepain - Ej betalat
pidpad - Ej betalat
Fullstorm - Ej betalat
spoiledsquid - Ej betalat
Embla - Ej betalat
zalaya - Ej betalat
«134

Comments

  • jag anmäler mig.
    brocCooLi
    12552
    skickar roster när jag bestämt mig. vad är deadline för att skicka in?
  • edited March 2018
    brocCooLi wrote: »
    jag anmäler mig.
    brocCooLi
    12552
    skickar roster när jag bestämt mig. vad är deadline för att skicka in?

    Välkommen!

    Rosters skall in senast 19 april kl 20. Dina motståndare får +1 FAME om du inte lämnar in i tid.
  • Men vad händer om man inte skickat in roster före deadline?
  • Pellevin wrote: »
    Men vad händer om man inte skickat in roster före deadline?
    SHAME!

  • Anmäler mig
    Duckwing
    16278
  • Melisqus wrote:
    Fokus med tävlingen är uttagning av deltagare till det svenska landslaget som skall medverka i EuroBowl 2018 i Cardiff men givetvis är alla välkomna.

    Vad säger de mer erfarna, är denna "olämplig" som första turnering att delta i?

  • havaji wrote: »
    Vad säger de mer erfarna, är denna "olämplig" som första turnering att delta i?
    Skulle tro att det bli ungefär samma folk som "vanligt" ändå, så tycker du ska joina. Tänkte också hoppa med, men för egen del spelar jag bara för att det är kul.

    tjub
    #17908
  • havaji wrote: »
    Melisqus wrote:
    Fokus med tävlingen är uttagning av deltagare till det svenska landslaget som skall medverka i EuroBowl 2018 i Cardiff men givetvis är alla välkomna.

    Vad säger de mer erfarna, är denna "olämplig" som första turnering att delta i?

    Alla erfarna kommer vara glada att se någon som är ny också. Jag är säker på att du blir väl välkomnad.
  • edited March 2018
    @Pellevin: Din motståndare får +1 i FAME om du inte skickar in roster före deadline.

    @Duckwing och tjub: Välkommen!

    @havaji: Det kommer ungefär samma personer som på en "vanlig" turnering så det är ingen skillnad. Du är hjärtligt välkommen!
  • Jag anmäler mig.
    Drexxl
    21319
  • Drexxl wrote: »
    Jag anmäler mig.
    Drexxl
    21319

    Välkommen!
  • Ska se om jag kan få ledigt på fredagen, blir lite väl snoigt att ta sig från Malmö Lördag morgon annars.
  • Pidpad wrote: »
    Ska se om jag kan få ledigt på fredagen, blir lite väl snoigt att ta sig från Malmö Lördag morgon annars.

    Det går ett tåg 6:08 som är i Göteborg 9:05 i värsta fall. Det borde funka med tanke på att du spelar rätt snabbt. Om SJ vill komma i tid vill säga.
  • Kommer också
    Skuld
    20481
    Kontaktuppgifter har du redan
  • Kommer sovplats erbjudas i lokalen i år också?
  • jag borde kunna erbjuda sovplats för några om inte annat också.
  • Jag är lite sugen på att dyka upp, men jag tycker det är lite oklart vilka konsekvenser sen rosterinlämning får.
  • Melisqus wrote: »
    Pidpad wrote: »
    Ska se om jag kan få ledigt på fredagen, blir lite väl snoigt att ta sig från Malmö Lördag morgon annars.

    Det går ett tåg 6:08 som är i Göteborg 9:05 i värsta fall. Det borde funka med tanke på att du spelar rätt snabbt. Om SJ vill komma i tid vill säga.


    Går ett runt 7 som kommer fram vid 9:20 också, vilket verkar vara ett bättre alternativ, men SJ litar jag inte riktigt på.

  • jag har alltid en madrass som du är välkommen att nyttja @Pidpad :')
  • Pellevin wrote: »
    Jag är lite sugen på att dyka upp, men jag tycker det är lite oklart vilka konsekvenser sen rosterinlämning får.

    jag håller med. så jag kommer köra på att lämna in i tid.
    å andra sidan kan detta kanske bli den mest fame-glada turneringen om alla får massa fame?
  • brocCooLi wrote: »
    jag har alltid en madrass som du är välkommen att nyttja @Pidpad :')
    Jag kan byta namn till Pidpad om erbjudandet gäller mig också...
  • edited March 2018
    Går det bra för mig under USB2 (liten chans) så kanske jag dyker upp. Skickar in roster och en anmälning ikväll.

    Sedan kanske jag avbokar mig den 14:e april :P (Stor chans)
  • Jag tänker komma, men måste fundera en hel del på lag.
  • Melisqus wrote: »
    Pidpad wrote: »
    Ska se om jag kan få ledigt på fredagen, blir lite väl snoigt att ta sig från Malmö Lördag morgon annars.

    Det går ett tåg 6:08 som är i Göteborg 9:05 i värsta fall. Det borde funka med tanke på att du spelar rätt snabbt. Om SJ vill komma i tid vill säga.

    Hur tänkte du där? SJ har ganska lite med att göra hur Öresundståg (Transdev) sköter sitt arbete.

    Ungefär:
    7 av 10 förseningar beror på Trafikverket. (Signalfel och lite annat)
    2 av 10 beror på människor, antingen genom att gå i spåret eller genom att hoppa.
    1 av 10 beror på fordonsproblem eller fordonsbrist (oavsett bolag).

    För den med för mycket tid: https://www.riksrevisionen.se/rapporter/granskningsrapporter/2013/tagforseningar---orsaker-ansvar-och-atgarder.html

    Mvh, Lokföraren!

    ;)

    För övrigt vill jag nog vara med på ett hörn. Återkommer med lag. :)
  • edited March 2018
    @Skuld Välkommen! Går det att lösa sovplats på annat sätt är det bättre men får du inte ihop något så löser jag det på något sätt åt dig.

    @Pellevin Jag har förtydligat konsekvenserna med sen rosterinlämning. Hör av dig om det fortfarande är otydligt.

    @Frantic och Lockmund Välkomna!

    @DonTomaso Välkommen! Tyvärr skrev jag innan jag hade kollat upp all fakta. Men min erfarenhet är att det är bra att ha lite tidsmarginal när man åker tåg.
  • @pellevin ser du nått som inte jag ser eller är du petig kring att Mattias inte förklarat effekterna fullt ut?

    @Melisqus jag kommer och har inte löst sovplats än men har egen luftmadrass jag kan släpa runt på.
  • @Drexxl du får nog plats här också om du skulle behöva, utan att byta namn.

    @coma både och tror jag? gick att läsa det som att om en inte lämnade in roster i tid så fick alla andra deltagare +1 i fame. för de övriga deltagarna är ju motståndare. men gillar oavsett den nya formuleringen med belöning för de som lämnar in i tid istället för bestraffning för de som är sena :)
  • @brocCooLi jag förstod det som att om man lämnar in i tid får man +1 fame automatiskt i turneringen. Det betyder att om motståndaren inte har lämnat in i tid och "vinner" gate rullet så får båda effektivt +0 fame eftersom dom tar ut varandra. Därav +0 till +3 fame istället för det vanliga +0 till +2.
  • @BrocCooLi Om det finns plats lånar jag också gärna en sovplats. Kan ta med en madrass.
Sign In or Register to comment.