BB-turnering ute i skogen!

edited March 2018 in Blood Bowl
God kväll!

Jag går i tankarna att arra en BB-turnering ute hos mig i Grödingeskogen nu i sommar.
Ingångsvärdena är att hyra vår tomtägareförenings klubblokal nere vid vår båtklubb. Denna är inte superstor, men jag uppskattar att det får plats 6-7 spelplaner utan att det blir för trångt.

Fördelarna med denna lokal:
-Billig
-Nära vattnet
-Vedeldad bastuflotte finns
-Öldrickande är inget problem (kyl och frys finns!)
-Grillmöjligheterna är goda!
-Går att resa ett stort partytält, och således köra vissa matcher utomhus oavsett sol och regn

Nackdelarna:
-Torrdass
-Biltransport krävs
-Övernattning är inte möjlig (om man inte räknar tält)


Så, låter detta som någonting som lockar? HAr inte kollat närmare på datum alls, så lämna gärna input på det om ni är intresserade :)

//Tommy

Comments

  • Låter väldigt intressant
  • Kul. Det borde definitivt finnas utrymme för fler turneringar i Stockholmsområdet.

    Överväg på ett tidigt stadium om du vill ha turneringen NAF-sanktionerad (https://www.thenaf.net/tournaments/running-a-tournament/). I så fall behöver turneringen uppfylla vissa ganska enkla krav, men turneringen får en annan status och det är troligare att man kan locka spelare utanför 08-området.
  • Tanken var att få den NAF-sanktionerad. Men vill först kolla om intresse överhuvudtaget finns :)
  • Så länge ni inte har något en rund liten gosse som skuttar i vattnet är jag nöjd.
  • Tycker det låter trevligt. Kräver samåkning med någon från och till ngt kollektivtrafikmedel dock.
  • edited March 2018
    Jag bor i kommunen, har gott om plats om utsocknes behöver någonstans att sova, samt kan skjutsa folk från Tumba station till spellokalen.
  • Det går SL-bussar till "Dalsta" och "Bergavägen" i Botkyrka. Dessa busshållplatser är cirka 2km från lokalen, men jag kan såklart hämta där :)
  • Borde gå rätt bra att cykla för min del
  • 2km är ju ingenting, åtminstone inte om man har en vettig vägbeskrivning :)
  • Vad tror ni om att lägga det vecka 29 eller 30? Eller föredras senare/tidigare?
Sign In or Register to comment.