Sparka Gutter och köpa in ny?

edited March 2018 in Taktik och lagbyggen
Jag har en match på torsdag med mina skaven. som lagen ser ut idag så från min motståndare 90 k i inducements.
Jag har dock en Gutter med +MV guard och -AV
Ska jag sparka honom och köpa in en ny rookie Gutter så motståndaren bara från 40k inducements? samt att jag då har 4 av 7 Gutters

Comments

  • edited March 2018
    Alltså det verkar vara en bra gutter, men jag bukar inte gilla skador. Det leder oftast till mer skador speciellt om det är -AV eller Niggling.
    Den är ju bra på att göra One Turn TD! En knuff fram, det klarar nästan vemsomhelst! :P

    Vill bara påminna att köpa nya spelare är under Post Match Sequnce dvs sista fasen i matchen. Jag vet inte hur lång post match sequence ni har i er liga, men som kommande motståndare vill man gärna veta lite innan vad man ska möta. Inte precis innan matchen: ”jag kickar den och den och köper nya spelare där och där” tex.

    Lycka till och ha så kul! Det är nog många som kommer att vilja foula på en gutter med +MA och en dubbelskill och dessutom -AV.
    ”Oj det var inte meningen att det skulle bli en injury när jag råka foula den...” ;)
  • Instämmer med Kaju. Du har ju redan en annan med +mv också.

    Vi har nog inga exakt fastställda gränser för post match sequence, mendet är definitivt önskvärt att göra det snabbt. I några fall har jag dragit ut lite på det, men då har jag meddelat motståndarna exempelvis att "jag slog en dubbel skill på spelare X. Jag kommer nog ta guard, men jag vill fundera över helgen" eller liknande. Bestäm dig hur du vill göra idag så kommer du nog inte få alltför många onda ögon efter dig i alla fall :)
  • 90k i inducements är inget som påverkar ditt lag. Keep!!!
  • Spara säsongen ut.

    Eftersom vi spelar med redraft är det bara dumt å kasta spelaren nu. speciellt när det bara är 2-3 matcher kvar av säsongen.
  • Sparka alltid på en gutter om du har chansen
  • Duckwing wrote: »
    Sparka alltid på en gutter om du har chansen

    +1
  • Duckwing wrote: »
    Sparka alltid på en gutter om du har chansen

    Kloka ord
Sign In or Register to comment.