Bretonnian knights i olika färger.

edited March 2018 in Målning och modeller
Jag håller på att måla upp ett bretonnian lag, och jag funderar på att måla mina knights kläder i olika färg för att representera olika familjer. Vad tycks om detta? Borde jag fortsätta eller sluta med det.
Kommer såklart vara tydligt qtt de är knights och basen kommer vara målad.

Comments

• såg någon i bb communityt på facebook som gjort nått liknande han hade tagit 4 tyska städer å målat 4 knights efter temat på städerna. Sedan hade han gjort blockersarna i samma 4 olika teman, fast mindre fluff. Ska se om jag hittar bilden
  • razta wrote: »
    såg någon i bb communityt på facebook som gjort nått liknande han hade tagit 4 tyska städer å målat 4 knights efter temat på städerna. Sedan hade han gjort blockersarna i samma 4 olika teman, fast mindre fluff. Ska se om jag hittar bilden
    Såg den också, riktigt najs. Var den som inspirerade mig. Jag undrar mest om ni svenskar är okej med det...

• Drexxl wrote: »
    Såg den också, riktigt najs. Var den som inspirerade mig. Jag undrar mest om ni svenskar är okej med det...

Ahh då var det väl kanske overkill å länka bilderna, men men.

Kör på säger jag! Ser ju supernajs ut.

• razta wrote: »

Ahh då var det väl kanske overkill å länka bilderna, men men.

Man kan aldrig gå overkill när det gäller BB!
  • nej fy tvale!
    låt bli detta säger jag.
  • brocCooLi wrote: »
    nej fy tvale!
    låt bli detta säger jag.
    :(
  • så länge ett hus har broccoli som symbol och ett annat hus har rosa som färg så kan jag dock gå med på det hela
  • brocCooLi wrote: »
    så länge ett hus har broccoli som symbol och ett annat hus har rosa som färg så kan jag dock gå med på det hela
    Kan inget lova...
  • edited March 2018
    Jag gillar väldigt tydliga spelartyper, så i så fall hade verkligen uppskattat tydliga basfärger.

Edit: Med det menar jag färger på baserna och inte grundfärg eller annat konstigt.
  • Mooselord wrote: »
    Jag gillar väldigt tydliga spelartyper, så i så fall hade verkligen uppskattat tydliga basfärger.

Edit: Med det menar jag färger på baserna och inte grundfärg eller annat konstigt.
    Jag målar alltid mina positionals med tydliga basfärger, så det är ingen oro.

Planerar mina knights som strikers, så de kommer ha en stark blå bas.

• Absolut, kör på nummer och tydliga positional ringar så kan du måla själva modellen hur du vill! :)
  • Då är det bara att tuta och köra :)
Sign In or Register to comment.