Danish Open 2018

2»

Comments

  • Betalt :-)
  • Inga krav på er som åker, men ni kan ju inte vara sämre än ett humanlag på skridskor....
  • Till vårt försvar i förväg så spelade nämnda humanlag på skridskor bara mot andra humanlag på skridskor. Rätt bra lottning ändå?
  • Pellevin wrote: »
    Är sugen på att lira, men lyckas inte bli av med lunginflammationen jag dragits med sedan andra oktober. Måste ta det extremt lugnt. Doktorns order.

    Jag hoppas du får stark stark medicin
  • edited May 2018
    Här kommer jag med en riktigt dum fråga, bjuder på den @Pellevin, kanske bara jag som drabbats av en brain fart men... Ska jag läsa skill alternativen ex 6/2
    - som 6 normala varav 2 special
    - eller 6 normala OCH 2 special, så 8 normala om jag har Star Players.
  • 6/2 = 3. Du skall välja 3 skills :)
  • edited May 2018
    @tjub jag tror på 8 normala om du har starplayers
  • Melisqus wrote: »
    @tjub jag tror på 8 normala om du har starplayers
    Japp, så var det. Fick det bekräftat! :)
  • Pellevin wrote: »
    I reglerna står det att ett lag från tier 3-6 kan hyra in 0-2 Star Players, men isåfall måste betrakta special skills som normal. Så om jag spelar Khorne, och väljer att ta med 0 star players, blir mina special skills endast normal då?

    tror för övrigt du har rätt, om du väljer att vara så dum.

    du spelar khorne, du väljer att kunna hyra in star players. du hyr in 0 star players. du får bara normal skills.

    alternativet:
    du spelar khorne. du väljer att inte kunna hyra in star players. du får normal och special skills.
  • Som vanligt har den korsblommige rätt. Men jag tycker ändå det är en väldigt rolig formulering.
  • Glöm inte att skicka in rosters senast idag för att få +1 i fanfactor
  • For those of you who are not of facebook, or have not yet seen this, Tripleskull is making dinner reservations for Saturday night:

    "I am trying to make dinner reservations for us on Saturday night. Who wants to come?

    It will probably be Thai or Italian since those are the reasonably priced restaurants in the area with this kind of room. Please tell me if you want to come asap.

    I need to get to my pc to tag the rest of you. Please feel free to help me tag the rest and to get in touch with people not on fb."

    Please contact him asap, either on facebook or e-mail: tripleskull@bloodbowl.dk

    Looking forward to seeing you all! :)
  • Riktigt bra jobbat av Bengt! Fö varmaste turneringen någonsin?

    34319492_10157130025760021_2876797961335996416_n.jpg?_nc_cat=0&oh=aad0e55e57907678805ff0d9b89c2bbf&oe=5B84FBFA
  • Notera den fina placeringen för de tre stuntylagen. ;)
  • Ja, betyder kanske att "All Teams Viable" är en liten överdrift.
  • Om nån undrar så kostar det att åka med taxi från Linköping till Örebro och Ludvika 4767kr, fast pris.
  • Så ni kom hem iaf. Alltid nåt.
  • kaju wrote: »
    Om nån undrar så kostar det att åka med taxi från Linköping till Örebro och Ludvika 4767kr, fast pris.
    Trevligt. Själv blev jag sittandes 2 timmar i Lund på grund av en solkurva.
  • Hah, vi blev "bara" lite drygt en timma sena hem. Småpotatis! :P
  • 1,5 timmars försening för min del och eftersom lokaltrafiken slutat gå fick jag lov att ta taxi till Rosersberg.

    Förutsatt att Melisqus öppna system för uttagningen till landslaget lever kvar, så har Bengt ett riktigt starkt resultat att gå på till Eurobowl 2020. Jag anser också att resultatet i så fall bör räknas fullt ut trots turneringens format. För norse var det ju inte så ovanliga regler.
  • Tja, som jag ser det så är formatdiskussionen ganska ointressant om man jämför med andra tveksamheter i uttagningsalgoritmen.

    Fortfarande är transparensen viktigast, och den upprätthåller @Melisqus föredömligt. Men det finns IMHO ett helt annat mycket större problem med uttagningssystemet. Det är att det är så stor skillnad mellan svenska turneringar och turneringar i andra länder.

    I andra länder kan du spela fyra, ibland fem framgångsrika ronder utan att möta någon stark spelare. I Sverige vet du att en normal turnering där du spelar hyfsat får du möta minst tre, kanske fyra landslagsspelare. dessutom ligger de spelarna ofta på ganska låg rating. Personligen möter jag faktiskt hellre Goblins med 199 i ranking (som jag mötte i Nottingham häromåret) än iftp med Lizardmen på 154 rating.

    Grunden till problemet är tudelat. Dels är turneringsspelarpoolen liten i Sverige, och dels är ratingen i BB väldigt skild från ratingen i schack, där man bara har ett tal.

    Vad jag försöker säga är att det uttagningssystem vi har är väldigt bra. Men det är helt fel att ta hänsyn till format. Vi vet alla att hur formatet än ser ut är det tungt att möta iftp eller skuld. Om något skall ändras är det att svenska turneringar borde få mycket högre jämförelsetal än andra.
  • @Pellevin: Hah, jag upplevde minsann motståndet på Dansih Open som riktigt hårt! ;)
  • tjub wrote: »
    @Pellevin: Hah, jag upplevde minsann motståndet på Danish Open som riktigt hårt! ;)
    Jag håller med @tjub, men jag kunde ha fått tuffare motstånd. Det ville jag ha.

    Jag tycker performance rating är ett ganska bra mått. Så länge inte nån har nåt bättre instrument att komma med så tycker jag att man kan köra med den.

    Stort tack till mina två stöttepelare @inforthepain som lånade ut ett alvlag till mig (så han kunde ställa upp i målartävlingen dubbelt upp) och @Skuld som bistod med ett fantastiskt roster! :D
  • kaju wrote: »
    tjub wrote: »
    @Pellevin: Hah, jag upplevde minsann motståndet på Danish Open som riktigt hårt! ;)
    Jag håller med @tjub, men jag kunde ha fått tuffare motstånd. Det ville jag ha.

    Jag tycker performance rating är ett ganska bra mått. Så länge inte nån har nåt bättre instrument att komma med så tycker jag att man kan köra med den.

    Stort tack till mina två stöttepelare @inforthepain som lånade ut ett alvlag till mig (så han kunde ställa upp i målartävlingen dubbelt upp) och @Skuld som bistod med ett fantastiskt roster! :D

    Jefla sop roster, gick ju inte att spela med

Sign In or Register to comment.