Hive mind-fråga Resurrection tv 1100 Nurgle
Ligger i tankarna att köra ett Nurglelag på Springtime Slaughter... kanske...
Har inga hopp om vinst, så mest för att det är kul och jag gillar figurerna jag har till det laget.
Men! Jag har inte den blekaste hur ett sådant lag skulle kunna se ut...
Förutsättningar:
1100 k att köpa roster för.
5 skills + 180 k att spendera på roster/skills (normal 30 k, dubbel 50 k) non stacking skills
Funderar på:
Beast (break tackle) 140k
4 Bloaters (block x4) 440k
2 Pestigors (extra arms, strip ball) 160 k
5 Rotters (wrestle, wrestle, block, block, inget) 200 k
2 rerolls 140 k
2 FF 20 k
Någon som vill hjälpa? Annars får jag köra på tråk-humans
Har inga hopp om vinst, så mest för att det är kul och jag gillar figurerna jag har till det laget.
Men! Jag har inte den blekaste hur ett sådant lag skulle kunna se ut...
Förutsättningar:
1100 k att köpa roster för.
5 skills + 180 k att spendera på roster/skills (normal 30 k, dubbel 50 k) non stacking skills
Funderar på:
Beast (break tackle) 140k
4 Bloaters (block x4) 440k
2 Pestigors (extra arms, strip ball) 160 k
5 Rotters (wrestle, wrestle, block, block, inget) 200 k
2 rerolls 140 k
2 FF 20 k
Någon som vill hjälpa? Annars får jag köra på tråk-humans
Comments
Beast - Stand firm (Gör honom episk med sina tentacles)
Pestigors: SHNDS, Block, Dodge
(Sure hands mot strip ball samt att två 3+ är bättre än en 2+ för att plocka upp bollen. Kan också gå på Block för en solid blitzer vilket är perfekt med en MA 6 pjäs som har horns eller dodge för en lite mer mobil ballcarrier)
Rotters - Block el. dirty player (max 1 dirty player och bara om du har 12 spelare)
Rerolls 3 varken mer eller mindre
Block x 4 på bloaters funkar alltså bra? Tänkte annars guard eller Mighty blow på någon...
Får inte stacka skills (alltså bara en skill per spelare) så får välja mellan de olika alternativen på pestigors.
Blir svårt att få ihop 3 rerolls med 12 spelare där 7 är positionals... tänker du att man gör avkall på skills till fördel för en extra reroll eller hur menar du?
Eller ska man skippa en bloater/beast?
Minns inte hur många rerolls @Ozt hade till Chaos cup, men jag tror det var ett + Leader och det gick ju bra. Tre brukar man inte behöva med Nurgle (tycker jag), särskilt inte om man har en del block och sure hands.
inte samma format men kan ändå lägga in lite.
hade leader på beast, 2 guard warriors, en med mighty blow, en pestigor med frenzy.
1 reroll.
tyckte oftast det räckte med en reroll och leader. saknade dock block :P
men tyckte inte att jag behövde 4 block på warriors. så skulle kanske köra på två block och två guard där. frenzy på en pestigor var riktigt nice.