Uttagning till EuroBowl 2018

edited February 2018 in Blood Bowl
Här kommer lite information gällande uttagningen av landslaget för EuroBowl 2018.

EuroBowl hemsidan är uppe med anmälan, och all information: www.eurobowl.eu
Sista anmälningsdag för EuroBowl och EurOpen är 27 maj vilket är betydligt tidigare än föregående år och likt tidigare år så bör landslaget vara klart 1 månad innan slutdatumet för att personer som inte kommer med i landslaget skall få möjlighet att anmäla sig till EurOpen. Detta ger att MelisqusBowl därmed kommer att behöva vara redan i april vilket även kommer att vara sista turneringen som räknas för uttagningen till EuroBowl 2018.

Jag återkommer med exakt datum för MelisqusBowl.

Comments

• Shit det var tidigt som attan!
  • På grund av att anmälningen är tidigarelagd så tror jag inte att NAFC kommer att kunna räknas till EuroBowl uttagningen eftersom denna spelas i maj.

Jag kommer att skriva ihop några rader om de ca 10 översta på performance ratinglistan under helgen och skicka ut till respektive coach för att ge alla en så rättvis chans som möjligt att komma med i landslaget.

Detta ger däremot att vi inte har så många turneringar kvar innan uttagningen skall vara klar. Detta är Waterbowl, DungeonBowl, Oslo Open, Sätemoen, USB2, NärkeBowl och MelisqusBowl. Där 4 av dessa 7 är tänkta i april.
  • Snabba ryck, tydligen.
  • Nu finns en kort utvärdering över de 15 högsta spelarna inför uttagningen här:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/author/melisqusbloodbowl/
  • Jag har även skickat ut PM till de 15 spelarna som ligger högst i rankingen för uttagningen. Läs igenom och begrunda och hör av er till mig med era åsikter.
Sign In or Register to comment.