Miniatyrer till nya Star Players

Jag sitter just nu och letar efter lite bra miniatyrer för att representera de nya Star Players som kom i DZ2. Jag blev lite nyfiken på vad andra använder och tänkte stämma av för lite inspiration. Jag jagar själv mest miniatyrer för Swift-tvillingarna med liknande utseende, men det är fritt fram att kapa tråden och prata om andra Star Players.

För de som behöver är de "nya" Star Players är:
- Guffle Pusmaw
- Glart Smashrip
- Kreek Rustgouger
- Bo Gallante
- Karla Von Kill
- Madcap Miggz
- Lucien Swift
- Valen Swift

Comments

• edited January 2018
    Jag har flera allternativ (men hemma) den jag kommer åt här ifrån jobbet är Glart.

Jag har ju "klassiska" Glart Smashrip (Sr.)

qdmfahqdofltnos.jpg

Jag gillar figuren men inte den lilla fjant claw som den besitter...

izjprfeolnotxpd.jpg

Jag har också köpte denna råtta (som användning för Glart) av comixininos (Black scorpion)

rat-ogre-black-scorpion-for-blood-bowl.jpg

där jag satte en "big hand" från mutant skaven thrower på så han fick en "bättre claw)...

hnuduarhyrcghv.jpg

fuvopbbihulkykn.jpg

@Khanmank har ju en brutalt bra Guffle Pusmaw :)

hstpxcugkulpo.jpg
  • För karla har jag sett en fin kitbash av human thrower-delar och lite från de nya eschermodellerna till necromunda.

Håller på och funderar över madcap miggz själv, men har bestämt att han ska rida på Gobbla från whfb (den lite äldre varianten)
  • suncar wrote: »
    Håller på och funderar över madcap miggz själv, men har bestämt att han ska rida på Gobbla från whfb (den lite äldre varianten)

Jo, jag är på jakt efter en sådan själv, helst en av de obeväpnade så man slipper att kapa vapnet. Det känns som det bästa alternativet och matchar ju hur mina andra gobbos ser ut =)
  • För Miggz kör jag bara en klassisk WHFB Squig Hopper i metall. Matchar mina 3rd edition gobbos finfint.
  • Har aldrig fattat är miggz en squig eller en sqighopper?
  • Buckan wrote: »
    Har aldrig fattat är miggz en squig eller en sqighopper?
    Miggz är en goblin men modellen en Squighopper, om du läser fluffrutan i DZ2. Squigen heter Toofy eller något dyl. :)
  • Buckan wrote: »
    Har aldrig fattat är miggz en squig eller en sqighopper?

Tog mig en stund att lista ut det också... min figur är bara en standard squig (whfb)... måste fixa en cowboy att sätta på.
  • edited February 2018
    Lyckades vinna en budgivning på ebay så jag har en night goblin på ingående så min "star player" (Miggz)blir komplett....

Tills dess så kan jag börja bjuda på en snart klar Glart Sr.

jsodsgjlexxvjzk.jpg

wlqjutypupjgfbj.jpg
Sign In or Register to comment.