Årsmöte, 11/2 13:00
Det är dags för årsmöte!
Söndagen 11:e Februari klockan 13:00, på sveroks kansli, Lidnersgatan 10 på Kungsholmen (t-bana Kristineberg)
Sista dag att motionera är 28:e Januari (Vi förlänger deadlinen pga att vi inte kunnat spika tiden förräns nu). Skicka motionerna till styrelsen at stockbowl punkt se.
Söndagen 11:e Februari klockan 13:00, på sveroks kansli, Lidnersgatan 10 på Kungsholmen (t-bana Kristineberg)
Sista dag att motionera är 28:e Januari (Vi förlänger deadlinen pga att vi inte kunnat spika tiden förräns nu). Skicka motionerna till styrelsen at stockbowl punkt se.
Comments
Jag tycker nog att årsmötet handlar mer om själva föreningen. Lokal, hemsida, medlemsavgift, verksamhet etc.
Mer specifika regler/detaljer tänker jag är på commish-nivå och kanske ska diskuteras på spelarmöten.
Vi har som Pellevin nämner ett alternativt medlemskap där en inte har rätt att rösta på årsmötet.
http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/files/Stadgar_Stockbowl20170213.pdf
I nödfall kan du väl posta motionen här och se om någon vill adoptera den i sitt namn. Om ingen vill det är motionen inget att ha i alla fall
Var hittar jag information om medlemsavgift och vart den betalas?
Men det är bara en åsikt.
Alla motioner är välkomna, vissa kanske inte passar att ta upp på årsmötet, av olika anledningar.
Detta valet görs av en komitee el dylikt av två-tre gubbs.
De motioner som av olika anledningar inte tas upp på årsmötet meddelas i god tid till motionären från kommittén.
Om någon hugad motionär undrar varför en motion inte tas upp bör en skriftlig redogörelse varför meddelas.
Typ så.
Jag kommer skriva två...
Utgår från att de inte är årsmötematerial tyvärr, men tankar typ.
1) angående spelkort så bör avgörandet om spelkort ska användas ligga på det sämre laget, om det sämre laget har mindre TV än 50 eller mer.
2) Om ett lag inte klarar av att möta det grundläggande kravet om målning så bör det finnas en effekt av det.
Ingen MVP delas ut om ett lag inte har väl utmärkta nummer på spelarna. Typ.
Mina två cent.
Vänligen
Martin
Med det sagt så finns det onekligen frågor som passar bäst att ta upp genom andra vägar.
Angående Martins motioner så trodde jag numrering var ett krav.
Det är det säkerligen, men vad gör man om det kravet inte uppnås från motståndaren. Har haft tre fyra matcher tror jag där spelarnummer inte har varit "tydliga".
Tanken är juh att spela matcher liksom.
Genom en enkel näsbränna tror jag att det lilla problemet kommer försvinna ganska direkt.
Men ett årmötesbeslut kan ju vara att inte besluta i frågan, utan att be commishgruppen att kika på det eller att det bör tas upp på nästa spelarmöte.
Föreningens styrelse bör gå igenom motionerna innan och föreslå mötet att bifalla eller avslå motionen, eller föreslå mötet att anse motionen besvarad.
Om ingen har en bra anledning varför de som inte har rösträtt inte skulle få skicka in motioner tycker jag det är fritt fram för den typen av medlemmar att motionera.
Tänkte att jag skulle göra min närvaro känd även här i den egenskapen.
Om det är någon som ni tycker borde sitta i styrelsen (eller om ni själv skulle tycka det vore kul eller intressant) så kan ni PMa mig eller maila på calle.sundstedt (at) gmail.com.
Det går också fint att nominera till revisor eller valberedning.
Mvh
Calle/suncar
Ordförande: Daniel Tavast "imp" (omval)
Kassör: Per-Håkan Iggström "Lockmund" (omval)
Sekreterare: Marc Helmisaari "Gwyn" (nyval)
Valberedningens förslag till revisor för föreningen:
Björn Druid (omval)
Valberedningens förslag till valberedning:
Anders Jansson "Mumin" (nyval)
Samtliga poster har en mandatperiod på ett år
Valberedningens förslag röstades igenom. Likaså styrelsens betänkanden ang. motioner.
Som vanligt finns de under Miscellaneous > Protocols and other documents.