Piling On reglen.

edited January 2018 in Regler
Satt å klurade lite på den, just nu är den ju i princip värdelös. Ingen i sitt rätta sinne kommer någonsin plocka PO igen.

Tänk om man istället för körde RR för PO, så krävdes det ett AG slag för att lyckas med PO?

Vad händer om man missar PO då?

Min första tanke var att missar du så trillar du i egen ruta och moståndaren blir bara pushad istället för powad?

Min andra tanke var att man åker tom på en turnover om du missar din PO.

Vad tror ni om detta?

Comments

• Jag har länge haft en egen fantasi om hur jag skulle vilja att PO fungerar.

Om jag fick bestämma skulle det behandlas som en foul när du använder PO, så att spelaren blir utvisad om armour- eller injury-slaget blir dubbelt.
  • Duckwing wrote: »
    Jag har länge haft en egen fantasi om hur jag skulle vilja att PO fungerar.

Om jag fick bestämma skulle det behandlas som en foul när du använder PO, så att spelaren blir utvisad om armour- eller injury-slaget blir dubbelt.

Helt klart åxå en tanke
  • edited January 2018
    För att kommentera på ditt förslag så tycker jag att ett ST-slag är mer logiskt än ett AG-slag. Ett misslycket slag skulle kanske kunna innebära TO och att ett armour (+ eventuellt injury) slag görs även mot din spelare?
  • Good riddance. Jag gillade aldrig hur PO påverkade spelet, men möjligtvis behövdes för att balansera mot agilitylagen och för att hålla nere lagen i perpetual leagues. Nu med redraft är jag mer tveksam till att den har någon roll. Tyckte alla förslag till modifieringar jag läst här och på tff varit lite krystade, hur genomtänkta och kreativa de än varit. För mig är frågan: Finns det någon anledning till att PO i någon form borde vara kvar?
  • Jag tycker gamla regeln är helt ok. Om du inte vill bli pilad on på så får du ta fend som skill.
  • Jag har inga problem med gamla regeln. Ofta är det bara ett problem i evighetsligor. Visst är det inte skoj att möta någon som bara är ute för att döda ens lag, men det betyder att de lägger en spelare med minst en skill på backen. Jag brukar inte foula så ofta, men detta är ett bra läge att sätta ned foten. Åker min spelare ut så är det bara en spelare som du inte kan döda, inga spp till dig och jag har kvar en spelare mer till nästa match.

Jag gillar personligen hur det funkade i narrowing-reglerna att endast Injury fick rerollas. Inte lika värt att kasta sig på motståndaren, men ibland behöver man något mer än en stun.
  • @adhansa för att ogres skall vara lite mindre usla.
  • Hur ser piling on ut för tillfället?
  • Morn82 wrote: »
    Hur ser piling on ut för tillfället?

“The player may use this skill after they have made a block as
    part of a Block or Blitz Action, but only if they are currently
    standing adjacent to the victim and the victim was Knocked
    Down. You can use a team re-roll to re-roll the Armour roll
    or Injury roll. Then the Piling On player is Placed Prone in
    their own square – no Armour roll is made for them, and
    this does not cause a turnover unless the Piling On player
    is carrying the ball. Piling On cannot be used with the Stab
    or Chainsaw skills. If a player with the Loner skill wishes to
    use Piling On, roll a D6. On a 1-3, the team re-roll is spent,
    but they remain standing and cannot re-roll the Armour or
    Injury roll.”
  • Läste en annan tanke.

Om man använder PO, så får man +2/+2 mot sig om man blir foulad turnen efter.

Låter ju inte helt dumt faktist.
  • Spelar i samma liga som adhansa och denna säsongen skall jag gå på 'killing spree'

Har en wight (Rex Hellsinger) med mighty blow, piling on och leader (skippade jump up för fler rerolls)

Har 4 rerolls, en leader samt homestadium med On-site Apothecaries vilket ger mitt Necromantic team ytterliggare en reroll om matchen spelas på The Creeps - då har jag 6 att spendera.

Än så länge så är det 3 casualties på 2 matcher.

Skall utvärdera skillen Piling On och se ifall den visar sig okej på en wight och isåfall maxa en beastman i mitt chaos chosen lag.
Sign In or Register to comment.