Piling On reglen.
Satt å klurade lite på den, just nu är den ju i princip värdelös. Ingen i sitt rätta sinne kommer någonsin plocka PO igen.
Tänk om man istället för körde RR för PO, så krävdes det ett AG slag för att lyckas med PO?
Vad händer om man missar PO då?
Min första tanke var att missar du så trillar du i egen ruta och moståndaren blir bara pushad istället för powad?
Min andra tanke var att man åker tom på en turnover om du missar din PO.
Vad tror ni om detta?
Tänk om man istället för körde RR för PO, så krävdes det ett AG slag för att lyckas med PO?
Vad händer om man missar PO då?
Min första tanke var att missar du så trillar du i egen ruta och moståndaren blir bara pushad istället för powad?
Min andra tanke var att man åker tom på en turnover om du missar din PO.
Vad tror ni om detta?
Comments
Om jag fick bestämma skulle det behandlas som en foul när du använder PO, så att spelaren blir utvisad om armour- eller injury-slaget blir dubbelt.
Helt klart åxå en tanke
Jag gillar personligen hur det funkade i narrowing-reglerna att endast Injury fick rerollas. Inte lika värt att kasta sig på motståndaren, men ibland behöver man något mer än en stun.
“The player may use this skill after they have made a block as
part of a Block or Blitz Action, but only if they are currently
standing adjacent to the victim and the victim was Knocked
Down. You can use a team re-roll to re-roll the Armour roll
or Injury roll. Then the Piling On player is Placed Prone in
their own square – no Armour roll is made for them, and
this does not cause a turnover unless the Piling On player
is carrying the ball. Piling On cannot be used with the Stab
or Chainsaw skills. If a player with the Loner skill wishes to
use Piling On, roll a D6. On a 1-3, the team re-roll is spent,
but they remain standing and cannot re-roll the Armour or
Injury roll.”
Om man använder PO, så får man +2/+2 mot sig om man blir foulad turnen efter.
Låter ju inte helt dumt faktist.
Har en wight (Rex Hellsinger) med mighty blow, piling on och leader (skippade jump up för fler rerolls)
Har 4 rerolls, en leader samt homestadium med On-site Apothecaries vilket ger mitt Necromantic team ytterliggare en reroll om matchen spelas på The Creeps - då har jag 6 att spendera.
Än så länge så är det 3 casualties på 2 matcher.
Skall utvärdera skillen Piling On och se ifall den visar sig okej på en wight och isåfall maxa en beastman i mitt chaos chosen lag.