Starplayers samt fluff för framtiden.

edited January 2018 in StockBowl
Jag klurade lite på en tanke angående starplayers i ligan (Läste på reddit om några som gjort liknande sak tror jag det var), droppat iden till några jag spelat mot och de flesta tycker nog det låtit som en rolig grej att testa.

Så här kommer då mina funderingar.

Om en spelare når legend(den ranken innan kanske räcker?) status i ligan och sedan blir retiread så kan han om spelaren har roliga/unika skills eller stat+ (och/eller stat-) bli starplayer.

Detta avgörs självklart av commish (i samråd) och snabb huvudräkning säger jag att priset borde bli ungefär:

Grundpris + pris för skills x2 och släng självklart på loner på spelaren.

Ett bra exempel på detta skulle då vara Thomas The Tank engine.

Thomas kostar 130k i grundpris samt 140k för skills.
Priset för honom skulle då bli 130+140+140=410,

Snabb jämförelse med Hthark the Unstoppable, 3 normala skills samt +st borde vara 110k för skills ger det "riktiga" priset för honom 130+110=240k,130+110+110=350 med min beräkning. Han kostar 330k att inducea dock så har han en "dublett skill" med jugger samt block vilket gör att han kanske får lite rabatt.

Om Commish (i samråd) tycker det är för billigt så kan man självklart slänga 50k extra på priset eller dylikt för att få det bra.

Vi har ju hittills inte haft några som nått den ranken sedan nya systemet ivf men det kanske kommer snart, vi har ju faktiskt några som närmar sig nu.

Personligen tycker jag det låter som en rolig grej att testa.

Comments

Sign In or Register to comment.