Berlin Open 22-23 September 2018

Comments

  • edited January 2018
    Klart intressant! Finns det någon FBevent? :)
  • edited January 2018
    tjub wrote: »
    Finns det någon FBevent? :)

    Inte än, men det kan jag fixa.
    Är det viktigt för kidsen? :P
  • Brukar framgå lite mer info, samt att det blir serverat allteftersom det uppdateras. Väldigt smidigt IMO.
  • Kommer man få spela Bretonnia?
  • tjub wrote: »
    Brukar framgå lite mer info, samt att det blir serverat allteftersom det uppdateras. Väldigt smidigt IMO.

    Har skapat ett evenemang och du är inbjuden.
    Drexxl wrote: »
    Kommer man få spela Bretonnia?

    Tack för frågan @Drexxl, har uppdaterat reglerna för att täcka detta och svaret är ja
  • *bump*

    Någon som är sugen på att komma ner för lite Blood Bowl?
  • jag är sugen. måste dubbelkolla saker osv bara. men sugen är jag
  • Krockar tyvärr med liga-event för oss, annars är de nära och bra!
  • Finns det mer info? Jag är sugen, men behöver veta mer :)
  • Flyktsoda wrote: »
    Finns det mer info? Jag är sugen, men behöver veta mer :)

    Härligt!
    Vilken information är det du saknar @Flyktsoda?
    Har du kollat vår hemsida? (Länk nedan)
    pedda wrote:

  • Nä, såg inte att det var en hyperlink :P

    Återkommer om jag undrar något efter att ha kollat länken :)
  • Tyvärr kommer vi behöva gå ner i storlek på lokal pga för få anmälningar, men det finns fortfarande lite tid att anmäla sig innan dess. Kom igen, en helg i Berlin med Blood Bowl, vad väntar ni på?
  • TBH tycker jag att ert turneringsformat är riktigt dåligt. Jag gissar att ni inte kommer att få någon som spelar tier 2 för att det inte finns någon utjämning i systemet. Det innebär att ni gör ungefär hälften av alla lag ospelbara om man vill ha en chans att vara med i kampen om turneringssegern.
  • Det hade absolut varit kul, funderade på att åka. Men krockar med eget event i våran liga så...
  • Tråkigt att du känner så @pellevin. Reglerna är samma som kördes på NAFC för bara några år sedan.

    Jag håller med dig om att tier 2 kommer att vara underrepresenterat, men jag tror ändå att det innebär variation. Med regler som delas upp i tiers (tex EuroBowl) så ser man ändå inte alla tier 2 lag och samtidigt försvinner vissa tier 1 lag ifrån metan. Tex säger många att necro är bättre än undead med sådana regler och det får som följd att färre spelar undead. Det måste såklart inte vara så, men jag ser hellre en turnerscen där det finns variation och där det bara finns ett optimerat roster, som all spelar. Det är därför vi erbjuder denna turnering med dessa regler (två veckor innan är det GTB och två veckor efter Hammabowl, båda med EuroBowl-Regler). Tyvärr verkar du inte vara ensam om att känna som du gör, så vi får se hur vi gör nästa år.

    Tack för din feedback, det är värdefullt.
    Lite ledsen är jag dock att det är reglerna som håller dig ifrån att komma ner och säga hej. Du kunde ju bara ha spelat ett tier 1-lag och fått en kram av mig ;)
  • Hade jag vetat att det fanns en kram i potten hade jag bokat flyget för flera månader sedan ;)

    Nej, jag står inför en drastisk förändring i mina familjeförhållanden. I övermorgon flyttar min systerdotter in hos mig för att läsa gymnasiet, så jag har svårt att boka något överhuvudtaget just nu. Men jag hoppas att jag snart nog får möjlighet att lira i Berlin, och då inkassera min kram.
  • Kram nästa gång, då kanske med Tier-regler
Sign In or Register to comment.