Mellandagsbowl/Ölbowl/pubbowl. (Open säsong 10)
Eftersom man efter julafton är sjukt trött på julmat, julöl, julpynt å allt vad det heter. Det bara kittlar efter en redig ljus Kahru direkt från öltappen samt en plankstek med extra allt. BB säsongen är ju dessutom över och vafan gör man i mellandagarna när man är ledig från jobb och bara vill spela BB?
Sååå...
Den 27e december ska vi några stycken ses på en pub vid Fridhemsplan (Theodoras) för att spela 2-3 Back2back matcher i Stockbowls openliga.
Vi ses runt 13 tiden på Theodoras.
Sankt Eriksgatan 53B
De som uttryckt intresse hitils är:
razta - Kommer. Har med sig spelplan, dugouts, tärningar, markörer, cheat-sheet, regelboken, surfplatta.
(å två nya motorsågar)
DavidD - sagt att ska komma
NastyUnicorn - sagt att ska komma
Pocketraver - sagt att han kommer
Buckan - "om jag får spela mot davidd"
Oklara dåliga ursäkter för att dom är dåliga på att dricka öl:
Martin08 - tennis
Pertan - sjuk
Ta med egen spelplan, tärningar å allt sådant.
Ta gärna med dig en egen motståndare så du verkligen får en match, det kan ju vara "fullbokat" när du kommer.
Martin08 har även uttryckt intresse att spela en mini streetball turnering. Det får dock han fylla i mer info om.
Sååå...
Den 27e december ska vi några stycken ses på en pub vid Fridhemsplan (Theodoras) för att spela 2-3 Back2back matcher i Stockbowls openliga.
Vi ses runt 13 tiden på Theodoras.
Sankt Eriksgatan 53B
De som uttryckt intresse hitils är:
razta - Kommer. Har med sig spelplan, dugouts, tärningar, markörer, cheat-sheet, regelboken, surfplatta.
(å två nya motorsågar)
DavidD - sagt att ska komma
NastyUnicorn - sagt att ska komma
Pocketraver - sagt att han kommer
Buckan - "om jag får spela mot davidd"
Oklara dåliga ursäkter för att dom är dåliga på att dricka öl:
Martin08 - tennis
Pertan - sjuk
Ta med egen spelplan, tärningar å allt sådant.
Ta gärna med dig en egen motståndare så du verkligen får en match, det kan ju vara "fullbokat" när du kommer.
Martin08 har även uttryckt intresse att spela en mini streetball turnering. Det får dock han fylla i mer info om.
Comments
tyvärr så har jag lovat vara hos svärföräldrarna under mellandagarna.
Jag ser bara möjligheter med denna plan!
Min tanke med Streetbowl turnering är just pubmiljön och speltiden för blood Bowl matcher. Så slipper man problemet med att uppdatera lagen mellan matcherna. (tack David
Kan tänka mig att ett ställe som tar 30 spänn biran är suveränt att köra en streetbowl resurrection turnering.
Så var min plan. Men det kan vi ta vid ngt annat tillfälle.
Tänkte nämna att jag säkerligen fixar att komma till 1300 också, men då ändras säkert start tiden till 1100 eller liknande, så det får ni ta som en överraskning i s f.
Väl mött
God Jul alla.
Ska vi ta 1a matchen du o jag kl 13?
@razta är det något organiserat alltså ok att dra fram spelplaner o köra Blood Bowl där?
Någon admin-coach som uppdaterar lagen mellan matcherna?
@pertan jag möter dig gärna igen - vill du köra mot mig efter jag mött NastyUnicorn (vi ska köra kl 13)
Kicka in dörrn ba! Öppetider är inget som ska hindra oss att lira BB.
Ja kan va där först å köra mot dig så får du mosa mitt pactlag
Jag printar en dungeonbowl-plan på vanligt papper så vi kan spela en runda det om d behövs ivf.
Hela dagen? Finns ju en stor möjlighet att vi spelar ett tag
Men fick då "onda blicken" så tyvärr så kan inte jag vara med
Tyvärr blev det dubbelbokat för mig pga mellandags tennis turneringen, så jag kan tyvärr inte komma förbi imorgon.
Möter gärna upp ngn idag dock, samma upplägg.
Äsch det är nog bara nerverna inför matcherna...
Krya på dig!!
är redo
@NastyUnicorn kan du köra kl 13? Så kör vi direkt när de öppnar.
@pocketraver eller @razta vill någon av er möta mig kl 16ish?