Retire laget efter första matchen eller inte?

edited December 2017 in StockBowl
Hallå alla ni visa Bloodbowlare.

Jag har nu spelat en match med mitt nystartade Norse-lag. Den slutade 0-0 och jag fick inga spp förutom mvp. Åkte på två skador vilka var niggling och -av.
Är det värt att köra vidare med gänget eller är det bättre att starta ett nytt?
Jag får ju inte redrafta, så jag får ju dras med skadorna.

Vad anser ni gott folk?

Comments

• edited December 2017
    Jag hade startat om,speciellt eftersom det inte var bara linjemän som skadades. Var beredd på att ta mycket skador med norse. De slår bra, men går sönder sjukt lätt. Säsongen jag spelade norse jag två deaths och en -AG i samma halvlek.
  • Jo lika bra å bara rerolla laget. Borde kanske gå av commish att "resetta" laget bara?
  • Buuu!!! Keep it! In med journeymen eller nyttja petty cash/inducements till mercenaries.

Håll ut och sen kör redraft!!! Mer karaktär då.
  • Jag har aldrig resterat ett lag, men nej jag hade inte resterat här heller. :)
  • edited December 2017
    Man får alltid redrafta mellan säsongerna om man vill. De regler vi har är övre gräns, inte undre.

Men i ditt fall skulle jag resetta iaf.
  • Kanske ändå inte. Du har nu råd med apo, och det är inga nyckelspelare som skadats.

I framtiden skulle jag dock i ditt ställe prioritera Ulfwereners och Berzerkers till MVPn.
  • Är ingen expert men en bra startroster för north (tycker jag)
    - 2 blitzers (a 90K)
    - 1 ulfweren (a 110K)
    - 9 linemen (a 50K)
    - 3 RR
    - 1 App

Målet är att göra handoff till ulfen och göra 2TD, resten blockar+blir.
    Appon är endast till blitzers (inkludera ulfen när första skillen på plats)
    Första skillen på linemen är Dirty Player.
    Foula endast med DP och se till att komma under AM 7 (med ass.)

Ha 3 oskillade (journe) till LOS defence

Komplitera först med linemen (till 13 spelare) därefter nästa Ulf. Sist kommer yethin..

Som sagt mina fem cent för Morse
  • edited December 2017
    Vet inte varför lineman blev nominerad till mvp. Hjärnan släppte. Självklart ska ulvarna och bärsärkarna prioriteras i mvp-valet.

Men får jag om jag väljer att redrafta genomföra raise funds steget i processen och få 1000k?
    Då kan jag ju sparka alla spelare utom han som fick mvp och köpa in ett nytt.
    Då har jag ju snötrollet uppmålat också. Det var det ju inte förut, så då får det vara med.(det är viktigt med målat)
  • Spara pengarna du vann, spara den med mvp och redrafta? får du en typ 1100 TV start i ligan och kanske en skill? Kan ju va en idee åxå
  • @razta har rätt. Och kanske har han också brutit systemet.
  • Pellevin wrote: »
    @razta har rätt. Och kanske har han också brutit systemet.

Fast det var ju precis vad jag sa också
  • rasta har nästan rätt. Redrafta och dumpa alla, inte värt en säsong på en spelare utan skill.
  • edited December 2017
    Va fa grabbar. Äras den som äras bör. Jag kom ju på det själv jö =)
  • ...Äras den som äras bör..

Nä, så kan det ju inte vara heller =P
  • Ära? Det är ju blood bowl vi pratar om, finns ju bara vanära och förbannelse!
  • mufflo wrote: »
    Ära? Det är ju blood bowl vi pratar om, finns ju bara vanära och förbannelse!

Haha!

Nog om vem som sa vad.
    Ormfell Vipers lever vidare, men de spelare som gjorde bort sig mot de fjolliga Brettonska riddarna blir förvisade till Chaos Wastes med förhoppning om att trollen är hungriga.
Sign In or Register to comment.