Prova på Blood Bowl 27/2 18.00

edited February 2014 in StockBowl
Jag ska spela min Ligamatch imorgon 18.00 och kommer då ha med en kompis som är intresserad och vill prova på.

Om någon inte har något bättre för sig imorgon vid 18 och gärna möter en ny spelare som behöver lite tips och hjälp med regler, så skulle det vara väldigt uppskattat.
Han är även intresserad av Norse, så om någon har ett sådant lag att låna ut så vore det ju ännu mer guld.

MVH
Sebastian

Comments

  • Antar att jag borde skriva att det är på Alphaspel som det gäller :)
  • Jag ligger sjuk nu, men om jag återhämtat mig någotsånär så kommer jag, om ni inte får tag på någon frisk.

    Jag tar då med Norse, och så spelar jag själv något annat. Vad vore lämpligt för mig att spela?
  • Jag kanske inte är den mest pelagogiska men jag tror @betty jobbar så jag kan ta det. Jag plockar med ett norselag och själv är jag galet sugen på ogre men det kanske är bättre att köra på orcher?
  • Bra att du kan Linus, jag är faktiskt ganska risig.
  • Ah, om @Pellevin frisknat till passar jag gärna. Annars får du gärna skriva här så jag vet
  • edited February 2014
    Jag skulle föredra att du tar det Linus, jag mår inte alls bra.

    Lycka till ikväll BTW
  • Haha, skrev om varandra lite där. Check. Jag åker dit, och tack. Nu ska det piskas amazonflickor med tentakler i sann hentaianda!
  • Kan vara bra att spela ett lag som inte slår så hårt och inte tål så mycket (humans t.ex),
    så att han kanske får extra blodad tand om han gör några cas.
  • Jättesnällt att ni ställer upp. Det uppskattas verkligen.
    Han har lite småkoll på reglerna.
  • Lycka till. Norse är kul, men frenzy och armor 7 kan vara ganska bökigt.
    Var lagom snäll mot honom Thursablot :)
  • Jag är på tåget nu. Är väl på plats mellan 10-15 över. Sov efter jobbet så jag hafsade ned figurerna lite snabbt och missade ett par tåg.
  • Inga problem :)
  • Avge rapport tack.
  • Dom cas'ar varandra så gott det bara går just nu. Norse vs Wood Elves.
  • Tack så mycket för att du ställde upp Thursablot, det uppskattades.

    Jag tror de körde en genomgång och hann spela en halvlek där varken turnovers eller rerolls användes från någon spelare fram tills runda 5 eller 6.

    Norse kom igenom någorlunda och gick på en runthrough, men en skyddande blockare föll på en GFI och Skogsalverna hann ikapp och vände driven.

    Han tyckte att det var riktigt roligt och givande, men insåg kanske att Norse var lite svårspelade så han ska pröva att spela Orcs över nätet (Cyanide).
  • Jag tror jag fortfarande är usel att lära ut men har trots allt blivit något bättre.
    Dumma val jag gjorde, att inte ha färdig roster klar, att inte direkt ta fram figurerna, att inte börja matchen direkt och förklara medans vi kör. Tog alldeles för lång tid att gå igenom och blev lite väl mycket oviktig info.
Sign In or Register to comment.