Slutspel!

edited November 2017 in StockBowl
Då var det snart dags för slutspel.

Big Mean Machine Mk3
Svedmyraskogen Saviours
Naggaroth Watchers
Phullersta Phantoms
The Ibex Guardians

Dessa lagen är i princip redan klara, det som är intressant är dock grupp B, Coch D där hela 6 olika lag slåss om de 3 sista slutspelsplatserna.

Grupp B
Hearts Once Again 13p, 6 spelade matcher (max p 16)
The Mighty Brewerers 12p, 7 spelade matcher (max p 12)
West side Hartvigs 11p, 6 spelade matcher (max p 14)

Grupp C
Juiblex Quakers. 8p, 6 spelade matcher (max p 11) (utan concede hade Juiblex Quakers förmodligen tagit sig vidare till slutspel)
Chelosu Fangs, 11p, 7 spelade matcher (max p 11)

Grupp D
New Mill Cheesemongers, 10p 6 spelade matcher (max p 13)

Blir en riktig rysare detta!

Comments

• Tror dock att Ozt´s New Mill Cheesemongers är oxå med i fighten.
  • Pertan wrote: »
    Tror dock att Ozt´s New Mill Cheesemongers är oxå med i fighten.

Dom missade jag, edit med Ozt lag med i listan :)
  • Dessutom är det inte säkert att alla kvalificerade kommer spela. Jag har en känsla av att det kan vara extra många som tackar nej med tanke på julbestyr mm.
  • Jag kan avslöja att det är ovanligt få som tackat nej till slutspelet. :)
  • Jag tackar garanterat ja till slutspel!
  • edited November 2017
    Jag vet att det är en långshot men jag tackar redan nu JA.
    Ni vet i fall att ca 15 spelare tackar nej innan mig ;D
  • Fint! Jag lägger denna information i "förslagslådan".
  • Kvartsfinalerna är uppe!

Halflings all the way denna säsong månne?!
  • Woohoo!

Snabb fråga, gäller reglerna för Stadium, dommare och kort även i slutspelen? ;)
  • dags att sparka lite dyra spelare inför slutspelet med andra ord.
    Gwyn wrote: »
    Woohoo!

Snabb fråga, gäller reglerna för Stadium, dommare och kort även i slutspelen? ;)

• Gwyn är nog inte bästa coachen i slutspelet, men laget ser riktigt vasst ut. Dessutom passar det bra med mycket tackle med tanke på att nästan alla andra lag har mycket dodge. Jag tror att Big Medan Machines tar hem guldet!

En påminnelse till commish: Glöm inte att ta bort mng på kvartsfinallagen :)
  • Bra där @Mooselord, hade glömt det.

@Gwyn ja, utom i finalen som alltid spelas på en normal arena som inte är hemmaplan för någon. (Den stora stadion i Altdorf, har jag för mig att det var.)
  • Appropå slutspel.

Nu jävlar ska det målas klart!

5K0SD9B.jpg
  • 2 av 4 alvlag utslagna och Halflings i semin!!

Kan bli kul det här! :D
  • OP-Flings!
  • Blir det någon squigBowl på söndag eller är det bara slutspel?
  • Pertan wrote: »
    OP-Flings!

Verkligen.

Borde va ag2 och av 4 istället. På tok för bra! ;)

• Morn82 wrote: »
    Blir det någon squigBowl på söndag eller är det bara slutspel?
    Det blir SquigBowl också. Inbjudan kommer ikväll.
  • Borde va ag2 och av 4 istället. På tok för bra! ;)

Ja eller hur! :D
  • Alvlöst i semifinalerna. Det var en högoddsare.
  • Lockmund wrote: »
    Alvlöst i semifinalerna. Det var en högoddsare.

Fusk me blitz ;-(
  • Vampyrer i final. Snyggt Lockmund! Hur lyckades vampyrerna stoppa monsterbullens offensiv?
  • edited December 2017
    Det var rätt enkelt. Först så byggde jag screens så att cagen inte kunde hänga med i TtTs sidoförflyttningar, sedan när han fick lov att chansa och springa tämligen ensam så rullade jag Pow vid alla tre försöken. Jag tror inte ens att jag behövde Elvis Tackle.

Det hjälpte ju också att kaosdvärgarnas bash inte fungerade så bra.

Finalen var spännande och jämn. På övertid stal jag bollen och behövde lyckas med en 4+pass och en 3+ catch med en team reroll för att vinna, men när jag fumlade så lyckades hans gutter runners trots regnet med att straffa mig. Jag var en GFI ifrån att få tre tärningar på bollhållaren igen, men när jag snubblade kunde bara en dubbeletta rädda mig och den kom inte.

Mitt stora misstag kom dock tidigare när jag missade en Tackle-spelare. Jag brände en reroll precis innan på en rätt så harmlös Blood Lust.

Det mest udda i finalen var att tre bra spelare blev utvisade när de själva blev foulade. Det är nog bra att vi överger specialdomarna nu.
  • Grattis till råttorna. Dock så hade jag höga förhoppningar på Halflings.

Ser fram emot repport från spelar mötet. Men är glad om det blir så att domarna är borta då det drabbar lag som gillar att foula (som tex goblins)
  • Det hade varit roligare med domare som varit pro-foul eller som ignorerar foul. Inte bara foul-bashers!
  • Jo, hur tänkte du då? Ignorerar doubles på injury-slaget eller utvisar en random spelare om man slår en etta och inte har foulat under turnen? ;)
  • Lockmund wrote: »
    Jo, hur tänkte du då? Ignorerar doubles på injury-slaget eller utvisar en random spelare om man slår en etta och inte har foulat under turnen? ;)

Känns som det finns massor av lösningar på det.

- Enbart utvisad på dubbel på inj slaget, inte armorslaget. (eller tvärt om, enbart armor och inte inj)
    - Dommare med gamla IGMYOY reglerna.
    - Alla utvisningar räknas som man har en bribe. (enbart utvisad på en etta om du blir utvisad)
Sign In or Register to comment.