Ogre
Jag har spelat alldeles för lite med dessa nobla bjässar men har funderat lite kring skills på snotlings.
Är det värt att behålla en snotling som dubblat sitt värde med en skill och i så fall vilka? Jag tänker mig att ett par diving tackle kan vara viktigt för att stoppa alvlag att bara löpa rätt genom och sedan kanske men troligen inte värt det en sneaky git.
Är det någon som har erfarenhet och känner sig kunnig i ämnet? Guard på en dubbel känns ganska given även om det drastiskt förkortar livslängden men om han mirakulöst skulle överleva, är det dags att sacka vid skill två? 70k för en snotling känns ju inte värt det. +STR kan dock vara intressant, lite som en goblin light med two heads.
Är det värt att behålla en snotling som dubblat sitt värde med en skill och i så fall vilka? Jag tänker mig att ett par diving tackle kan vara viktigt för att stoppa alvlag att bara löpa rätt genom och sedan kanske men troligen inte värt det en sneaky git.
Är det någon som har erfarenhet och känner sig kunnig i ämnet? Guard på en dubbel känns ganska given även om det drastiskt förkortar livslängden men om han mirakulöst skulle överleva, är det dags att sacka vid skill två? 70k för en snotling känns ju inte värt det. +STR kan dock vara intressant, lite som en goblin light med two heads.
Comments
+STR skulle jag aldrig ta på en snotling, str2 kommer inte hjälpa honom att överleva något nämnvärt och är för mycket tv.
Första dubbeln skulle jag ta Dirty player på, snotlings ska foula!
Hail mary pass är inte så dumt att ha heller på en dubbel.
Om du får en +AG kan du ta catch som andra tycker jag.
Vanliga skills kan man skita i tycker jag, men DT är väl ok.
På dubbel känns ju Block helt rätt då han kommer stå och irritera alla motspelare hela matchen. Som en magnet...
Snotling skills jag funderat över:
Dauntless - har någon prövat det??? Känns som en 3+ mot ST3 kan gå hem
Pass Block - kan vara väldigt lurig
Shadowing - MA5 sätter stop för denna skillen, annars tror jag den kan vara jobbig
Hail Mary - försvars skill och anfall om man kan lura över ett något slött lag på sin planhalva
Pro - TTM landing kan räddas av Pro skillen
Ogre skills är klart lättare att hitta plats för
Thrower - strong arm, break tackle
Lineman - guard, stand firm
Blitzer - juggernaut, break tackle
Blocker - grab, piling on
på dubbel: dirty player
sen sparkar man dem vid 16 spp
Det där är något jag borde ta inspiration av. Fick ju överdrivet många snotlings när jag backade @gimpen's kickstarter, hade långtgående planer på en läktare men counters är onekligen mer praktiskt.
@lard är inte leader lite vansklig då jag inte räknar med att han överlever mer än en halvlek. Visst att 30k för en halv reroll är överkomligt men du tror inte att jag bör söka ha tillräckligt vanliga rerolls? Var bör man ligga i ett ogrelag förresten? Räcker fyra?
TURN - TD - FAME - Väder - ReRoll - Leader ReRoll - Cheering Fans ReRoll - Brilliant Coaching ReRoll.
Snottarna är det diving tackle o jump up. Om de överlever till skill nr 2 vill säga hehe. Sure feet är ju rätt bra då de helt plötsligt kan springa lite till. Har några snottar med + på ag o då blir det allt som oftast 1 turn td svårslaget om tärningarna går rätt väg.
ReRoll - ReRoll - Apotekare - Get the Ref Bribe
Andra statökningar känns irrelevanta förutom AG. STR innebär att avstå en dubbel och AV 10 känns helt meningslöst.