Ogre

Jag har spelat alldeles för lite med dessa nobla bjässar men har funderat lite kring skills på snotlings.
Är det värt att behålla en snotling som dubblat sitt värde med en skill och i så fall vilka? Jag tänker mig att ett par diving tackle kan vara viktigt för att stoppa alvlag att bara löpa rätt genom och sedan kanske men troligen inte värt det en sneaky git.
Är det någon som har erfarenhet och känner sig kunnig i ämnet? Guard på en dubbel känns ganska given även om det drastiskt förkortar livslängden men om han mirakulöst skulle överleva, är det dags att sacka vid skill två? 70k för en snotling känns ju inte värt det. +STR kan dock vara intressant, lite som en goblin light med two heads.

Comments

  • Några diving tackle+side step är aldrig fel.
    +STR skulle jag aldrig ta på en snotling, str2 kommer inte hjälpa honom att överleva något nämnvärt och är för mycket tv.
    Första dubbeln skulle jag ta Dirty player på, snotlings ska foula!
    Hail mary pass är inte så dumt att ha heller på en dubbel.
  • Leader på dubbel...
  • edited February 2014
    Helt inne på Lards linje där: Leader > Dirty Player > Kick :-D
    Om du får en +AG kan du ta catch som andra tycker jag.
    Vanliga skills kan man skita i tycker jag, men DT är väl ok.
  • Jag märker att Sure Feet är klart underskattad. Fasen vad de inte trillar tack vare den. Diving Catch och Sure Feet och du har en okej Snotte att kasta mål med.

    På dubbel känns ju Block helt rätt då han kommer stå och irritera alla motspelare hela matchen. Som en magnet...
  • Funderar själv på att starta ett ogreteam. Få gör bra ifrån sig så det är väl bara att förbereda sig för tunga nederlag... Men med lite tur skall man nog knipa någon vinst.

    Snotling skills jag funderat över:

    Dauntless - har någon prövat det??? Känns som en 3+ mot ST3 kan gå hem

    Pass Block - kan vara väldigt lurig

    Shadowing - MA5 sätter stop för denna skillen, annars tror jag den kan vara jobbig

    Hail Mary - försvars skill och anfall om man kan lura över ett något slött lag på sin planhalva

    Pro - TTM landing kan räddas av Pro skillen

    Ogre skills är klart lättare att hitta plats för

    Thrower - strong arm, break tackle

    Lineman - guard, stand firm

    Blitzer - juggernaut, break tackle

    Blocker - grab, piling on

  • snotlings behöver väl bara en skill: diving tackle
    på dubbel: dirty player
    sen sparkar man dem vid 16 spp
  • Då kommer du aldrig få en legend om du sparkar dem!
  • edited February 2014
    jo, får man +Ag så går det ju inte bara att sparka ;D
  • Glad över att någon annan också lirar Ogre fick jag lite inspiration att fortsätta tillverka spelmarkörer av överblivna gnoblars. Har nu Turn, TD, Fame, Väder, Brilliant coaching + Cheering fans + Leader + vanligt -reroll. Bara två/tre vanliga rerolls till att ordna tror jag. Kanske en Apo ... Snart är det väl bara ett soundtrack som saknas ...
  • khanmank wrote: »
    Glad över att någon annan också lirar Ogre fick jag lite inspiration att fortsätta tillverka spelmarkörer av överblivna gnoblars. Har nu Turn, TD, Fame, Väder, Brilliant coaching + Cheering fans + Leader + vanligt -reroll. Bara två/tre vanliga rerolls till att ordna tror jag. Kanske en Apo ... Snart är det väl bara ett soundtrack som saknas ...

    Det där är något jag borde ta inspiration av. Fick ju överdrivet många snotlings när jag backade @gimpen's kickstarter, hade långtgående planer på en läktare men counters är onekligen mer praktiskt.

    @lard är inte leader lite vansklig då jag inte räknar med att han överlever mer än en halvlek. Visst att 30k för en halv reroll är överkomligt men du tror inte att jag bör söka ha tillräckligt vanliga rerolls? Var bör man ligga i ett ogrelag förresten? Räcker fyra?
  • Jag har kört ett Ogre-lag på FUMBBL en herrans massa matcher med en Leader-snot. Han lever fortfarande och han har oftast gett en reroll varje halvlek. Man får använda dom stora grabbarna för att skydda dom små!
  • JohnnyD wrote: »
    Jag har kört ett Ogre-lag på FUMBBL en herrans massa matcher med en Leader-snot. Han lever fortfarande och han har oftast gett en reroll varje halvlek. Man får använda dom stora grabbarna för att skydda dom små!
    jag tänker mig tvärt om. Ogres är givna ball carriers om inte det gäller en nödsituation. Sure hands är första givna dubbeln och den torde även gå över alla statökningar undantaget +AG

  • edited March 2014
    Sliter hårt här hemma med markörerna ...

    TURN - TD - FAME - Väder - ReRoll - Leader ReRoll - Cheering Fans ReRoll - Brilliant Coaching ReRoll.

    Ogre%20markers.JPG
  • Så snyggt!
  • Haha, lysande. Än mer Inspererande!
  • Hur är sure hands på en Ogre tvärtom leader på en snotling?
  • Spelar två ogre-lag på cyanide. Ett "hemma o har tråkigt-lag" och ett i en av ligorna. Har break tackle på alla ogres. Sen blir det oftast strong arm eller piling on på dessa. Vid dubbel block eller accurate. Får man +1 i ag är den guld värd sen.
    Snottarna är det diving tackle o jump up. Om de överlever till skill nr 2 vill säga hehe. Sure feet är ju rätt bra då de helt plötsligt kan springa lite till. Har några snottar med + på ag o då blir det allt som oftast 1 turn td :) svårslaget om tärningarna går rätt väg.
  • edited March 2014
    Kunde inte låta bli...

    ReRoll - ReRoll - Apotekare - Get the Ref Bribe

    Ogre%20markers%202.JPG
  • edited March 2014
    Tror det får räcka nu... Behöver en ReRoll-markör till men nu är alla gnoblars slut.
  • Ska jag skicka dig en gnoblar?
  • Om du orkar ta med en gnobbe som har öppen vänsterhand (om du har en) till Borlänge kan du få vara min ärkehjälte. Gärna utan slunga men hellre med slunga än ingen alls om man ska ge en prioritetsordning. Kaoskrigaren är påspackad och namnpåskriven.
  • Hur viktigt är +MA på en ogre? Har en med Piling On, Stand Firm, +AG, som jag rullade 6+4 på Då han redan har +AG så får break tackle kanske ge vika då han aldrig kommer få dodge+break tackle kombinationen utan vid en dubbel lär få block eller sure hands. Eller blir break tackle viktigare då han blir en dedikerad bollbärare. Hur som, det är onekligen rätt pjäs för att ha MA6 med sin AG3 men förtas detta av Piling On och Stand Firm?

    Andra statökningar känns irrelevanta förutom AG. STR innebär att avstå en dubbel och AV 10 känns helt meningslöst.
  • Jag har många gånger svurit över hur tjocka å långsamma mina ogrers är, men det är bara jag ;D
  • Klart han ska +MA Thurs! Break tackle är lite overkill när han har AG3 tycker jag. Om han inte kan blitza sig fri så har han ju rätt bra odds på en vanlig Dodge fri ändå.
Sign In or Register to comment.