Stockbowls regler contra nya season 1 etc reglerna
Hej. Håller på att kolla runt efter fler ställen att spela BB på. Efter att ha läst på stockbowls hemsida, verkar det som om vissa småsaker skiljer sig. Tex hur man utser MVPs. Gamla reglerna var det helt random medan i nya utser man 3 spelare som man slumpar mellan.
Hur kommer sig detta?
Hur kommer sig detta?
Comments
Jag såg något mer jag reagerade på men det var mindre av en impact. Nu ser jag ialf verkligen fram mot att joina, och de ur vår liga som kanske också vill följa. Ser verkligen fram mot att spela mot rutinerade spelare. Just nu har jag så lite att gå på. Mina highelves slutade rank 160 av 16500 lag i BB2 open. Men möter jag en bra spelare känner jag ibland att jag verkligen blir skickad till skolan. Mycket spänd ialf.
Ok. Det första man ser när man går in på our rules är just... our rules. Där står det om mvp
Most Valuable Player - MVP
Remember when rolling for MVP all players that where present during the match is eligible. That includes Star Players, Mercenaries, Journeymen and Benchwarmers (i.e. Players that spent the whole match in the reserves box).
Players that missed the match due to injuries from the last match are not eligible for MVP.
We encourage the use of a D16, rerolling any numbers that are empty on the roster. But the coaches may use any random method that gives equal chance to all players to determine which player gets the MVP award.
Vilket var det jag läste och tänkte på. Reflekterade inte över att leta vidare. Men det är tydligt nu när jag visste vad jag letade efter.
Jag finner ingenstans att det är valfritt att dra kort eller inte. Om det är valfritt, var kan jag läsa det?
Då vi båda var StockBowl-nybisar i omg 1 fann vi oberoende av varandra att man ”måste” dra kort.
Hahahahahaha :'D
Och det är ju ett dåligt system. Jag skall åtgärda problemet.
Tycker 160 på BB2 open låter bra. Hur många wins/losses?
Ja... Såg bättre ut innan du frågade det :D:D Hann inte bli så många matcher. Vet inte om jag joina sent... eller om säsongerna blivit kortare, eller jag bara har mindre tid. 11 wins 2 draws 0 förluster.
Loggade in för en vecka sen ish för att fortsätta men då vare över. Kör 2 lag i nya säsongen nu. Men bara blivigt sex matcher totalt än så länge. 4-0-0 humans, rank 40 nu (har någon personlig dröm av att se ett human team på ialf top 50), och 2-0-0 Highelves. Rank 140. Men först om ett par veckor siffrorna betyder något.
Kvalitén på spelarna i BB2 är väldigt .... skiftande.
Många lämnar direkt efter första CAS mot sig, men att ändå ha den fina vinst% efter många matcher tyder på att du är en riktigt duktig spelare.
Oavsett nivå på ditt spel vore det kul om du ville börja spela i ligan. Det finns helgturneringar också. Pellevin arrangerar en 18-19/11 .
Hade 4 spelare kvar tur 14. Men fick mirakulöst in en tröst td till 1-2, fast jag var defence. Tyvärr är det inte mycket kvar av mitt lag
Vore svinkul att joina en sådan turnering. Lär vilja köra humans, tycker de är utmanande att spela ^^ och jag har ändå vunnit den enda table top ligan jag varit med i med dem. Så jag vet att det går. Nu var motståndet säkert lägre där än hos er. Jag har kanske kört 60 matcher totalt så gör nog generellt bra beslut men har inte erfarenhet. Så mina misstag är ofta... irriterande korkade när kag gör dem.
Jag jobbar helger ofta och pluggar veckor så tror liga formatet passar mog bättre. Men ska kolla in den helgen.
Spelar man i Stockbowls regular seasons, så har man en specifik motståndare du skall spela mot, inom en tvåveckorsperiod.
Vart och när, gör du och din motståndare upp. Det som passar er bäst, helt enkelt.
Spelar man Open som @davidD föreslog ovan, så spelar man hur mycket (eller lite) man vill. Där får man även utmana spelare fritt (till skillnad från vanliga säsongen, där man möter en specifik motståndare varje omgång).
Enda restriktionen i Open, är att man bara får möta en och samma spelare, en gång* .
Vi har även dedikerat lokal på torsdagar på Alphaspel i Hägerstensåsen. Där finns material att låna i form av spelplaner, tärningar, mätstickor, kort, lånelag (human och orcs).
* Man får möta varje motståndare en gång i vanlig match i Open. Men man får även spela en s.k. Dungeonbowlmatch mot samma motståndare, om man vill möta samma person ytterligare en gång.
Vi är laddade för att det ska bli 0-5