Här kommer lite återkoppling på reglerna från mig 🙂
Elite skills
Knepigt att trippelbestraffa elite skills. Jag gillar inte att max antal av varje elite skill/sort är baserat på tier nummer. Jag gillar inte heller att det finns ett inbyggt totalt max för varje tier. Vill man ha en begränsning på max 4 av varje sort kan jag (nästan) köpa det men hade föredragit att slippa den begränsningen också. I min mening är det bättre att justera hur många man har råd med genom att justera medlet (pengar eller poäng) som man köper skills med för att skapa begränsningar. Många gillar skills som wrestle, strip ball, tackle, leader osv men man behöver core skills i tillräcklig mängd först.
Team budget
1150K var standardsumman för turneringar innan många lag blev billigare. Man kan absolut ha den summan men att då också erbjuda möjlighet till extra pengar (20K på bekostnad av skills) är en dubbelbelöning. Jag gillar den senare funktionen tillsammans med en lägre team budget och kanske tom olika team budget för olika tiers.
Tiers
Tier 1 behöver inte tillgång till star players eller secondary skills i min mening. Tier 4 & 5 borde nog kunna stacka primary skills på iaf. 1 spelare.
Schedule
Vore det rimligt att spela båda matcherna direkt på söndag istället för att bryta för lunch? Inte säker på att jag vill det själv men tänker på de som reser en längre bit (jag bor ju ganska nära) och det brukar ju vara för dem som 4-2 match-formatet är till för istället för 3-3.