Viking
En grej man skulle kunna göra,kanske ett dåligt exempel,men efter en spelad säsong och slutspel så raderas bankens pengar från laget som inte används innan nästa säsong börjar,då motiveras ju folk att inte horda pengar utan använda dom istället,säg att man bara kan spara pengar så det räcker till det dyraste spelartypen man har i laget,för att täcka en eventuell förlust av nån spelare i första omgången.
Tex nu använder jag dig slumpeen eftersom vi snackat om din bank,säg nu han har 11 gubbar och 290k i bank,om han inte köper nya gubber eller re-rolls för pengarna skulle allt utan 150k som är en minos kostnad och det dyraste som en chaos dwarf kan ha,då skulle 140k försvinna från hans bank,tror det skulle motivera folk att börja använda sina pengar istället för att lägga dom på hög
Fan jag gillar ideen =)
Mago
Som ett kul experiment gjorde jag en grupindelning bara baserad på antalet vinster per förlust med laget, detta blev resultatet:
Grupp A
Bogville Princesses
Heirs of Doom
Tiranoc Silver Bolts
Drakenhof Deadskins
Lustria Star Kickers
Cryptic Sand People
Imperial dust bins
Cohones Resfriados
Grupp B
Rare Exports Inc.
New Albion Wanderers
Chaos Strikes Back
Black Gulf Pirates
Dödgrävarens finest
Luccas Ladies
Sigismunds Disciple's
Red Eye Specials
Grupp C
Little Lords of Doom
Tombsville Kickbikes
Blood River Bouncers
Tentacle Terror 2
Hypnotic Gays
Pride of Bögenhafen
Khalidan Cobras
Blessed by hashut
Mooselord
Givet de aktuella lagen ser jag ingen annan rimlig möjlighet än att göra som commish gjorde. Det här helt OK att bättre tenderar att hamna i högre grupper eftersom de oftast samlar på sig fler spp, men skall coach kvalitet blandas in direkt behövs systemet göras om rejält med uppflyttning/nedflyttning och ett system där antalet slutspelsplatser är rejält skevt fördelat mellan grupper. Ett sånt system vill jag av flera anledningar inte ha.
Jag kan kanske tillägga att jag förstår om slumpen hellre spelat i en jlite enklare division.
Jox
Shit. Jag spelar i grupp A! Fan va bra!
Nej, skämt åsido. Håller med de flesta ovanstående gällande enkelheten och mätbarheten. Inte så mycket lottning alls skulle man kunna säga men kan ju ge lite olyckliga omständigheter. Jag skulle inte vilja spela i grupp A.
Så vilken som tycker jag alla inblandade gör en sjukt bra jobb och mina kommentarer kan i regel bortses från.
MartinS
Glöm inte sambandet mellan antalet spelade matcher och antalet skills. Det är mer relevant än om laget förlorat eller vunnit en massa matcher; Att Blessed förlorat matcher och att Bogville vunnit verkar inte spela så stor roll.
Namn/Antalet skills/spelade matcher
New Albion: 16/17
Blessed: 17/19
Hypnotic: 18/20
Lustria: 19/19
Bogville: 24/28
Drakenhof: 25/24
Chaos: 28/30
Rare Export: 30/37
Mooselord
Intressant Martin. Jag hade trott att vinster skulle haft en större inverkan.
Det fanns faktiskt en annan lösning som kanske varit OK. Dont feed hade kunnat spela i grupp A och Blessed i grupp B. Dont feed hade fått kopiöst med imducements men de är gobbos och dessutom är det ett commishlag och då har de inte lika stor rätt att klaga :). Jag föredrar den lösning som gjordes dock, men hade Blessed by vart lite sämre (kanske 100tv lägre eller så) hade det varit ett bra alternativ.
Slumpeen
I mina ögon ser jag inget fel men hur uppställningen blev i grupperna just nu, då jämnar saker och ting ut sig äger man får man spö, suger man får man spöa, då blir varge match en intensiv match där båda lag har lika många fördelar nakdelar där hur bra spelaren är räknas in. Om vi säger som mig nu som exprl igen. Om det från börgan skulle varit baserat på vinster och förluster så skulle det tillslut balansera upp sig så man det blir jämna matcher där man alltid måste vara på topp för att vina den match där motståndaren man möter är presic lika bra. Dock är mitt lag för kraftigt för grupp C men om det Hadde varit detta system Hadde jag nog haft någon mer vinst ich då vara graderad på något annat vis. Om jag får tala för muscle tribe berserkers som spelade tidigare 2 sesonger så peka han på att det kändes som att vi alltid låg lite efter alla andra lag i spp, wins och allmän spelvana, och att han kände att vi blev uppslängda mot försvåra lag båda sesonger.
Men antar att matcher spelade väger någon tyngd här även om jag inte förstår hur, jag älskar bloodbowl och om man är en vinnar skalle (vilket jag inte är) så måste man ha wins med sig från börgarn. Destomer matcher man förlorar desto svårare blir det att vinna i fortsättningen. Så ser Jag det nu. Jag skiter i det igentligen men det skulle vara Sjukt mycket roligare och spela en match där det är lika svårt för båda coatcher.
coma
Hela poängen är att matcherna skall vara så jämna som möjligt i en löpande liga.. på papperet. En bra eller dålig coach skall inte urskiljas på hur duktig han är på spelet. Att spela i Stockbowl mot bra motstånd har gjort mig till en sjukt mycket bättre coach på väldigt mycket kortare tid än om jag spelat som jag gjorde innan jag gick med i ligan.
Jox
Vi får ta en match i openligan @slumpeen.
Fick precis spö mot pellevin (i open och dessutom med hans hemmasnickrade regler med fusktärningar och hembygd plan med falluckor och sånt men nog lär man sig nåt alltid)
Nästa torsdag ska jag t ex få spö av mago.
Så möter gärna dig i open så kan vi få en jämnare match-up där.
Pellevin
Jox;10723 wroteFick precis spö mot pellevin (i open och dessutom med hans hemmasnickrade regler med fusktärningar och hembygd plan med falluckor och sånt men nog lär man sig nåt alltid)
I själva verket var det äntligen en match där varje tärningsslag var helt rättvist och balanserat (framför allt när
@Jox fick quadroskull). Mitt knivskarpa intellekt triumferade än en gång mot en underlägsen mas. Har nog aldrig sett ett mer rättvist resultat. Att mina hemritade regler skulle vara till förmån för mig är väl självklart. Hitta på ett eget spel om du vill vinna, lipsill.
Jox
Ja hur man ska annars förklara att MSN förlorar trots 510k högre TV...
Enda förklaringen som jag ser det.
Ska börja snickra idag...
Slumpeen
Jox;10723 wroteVi får ta en match i openligan
@Slumpeen.
Fick precis spö mot pellevin (i open och dessutom med hans hemmasnickrade regler med fusktärningar och hembygd plan med falluckor och sånt men nog lär man sig nåt alltid)
Nästa torsdag ska jag t ex få spö av mago.
Så möter gärna dig i open så kan vi få en jämnare match-up där.
Gärna :)
Viking
damn bara en halv vecka kvar av runda ett och bara tre matcher spelade,känns som det måste rulla in e jäkla massa matcher snart i protokollet =)
coma
Jag vs Daniel @Alpha på torsdag=sant
Pellevin
Hoppsan, plus 170k i TV i match ett. Med detta tempo kommer jag att ha TV 2750 lagom till slutspelet :)
Mooselord
Efter en varm och blodig match så fick Brattleboro, min MB-tackle underworld blitzer en skill till. Jag slog 6+4. Vad skall man ta? Claw, piling on, horns och guard känns ju alla som helt OK val. MV eller AV går också, men känns mindre relevant. Jag har Khemri, Khemri, Nurgle och Orcs kvar att möta.
Här är en länk till laget:
http://stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=tm&t=hei
Pellevin
Claw skulle stå väldigt högt på min lista, men det är ju alltid frestande med +MA.
brocCooLi
skulle nog också ta claw. frenzy kan vara nice också.
helllstrom
40% oavgjorda matcher i grupp C. Lite freakat.
Pellevin
Hårt också att Daniels undervärldslag är obesegrat efter fyra matcher.