Kul att vi har ett reglepaket att gå på.
Vi hade EuroBowlkaptensmöte den 24:e nov. Jag har inte sammafattat klart än.
Där diskuterade bl.a om Ungerns regelpaket.
Att Ungern hade varit väldigt öppna hur dom hade tänkt att regelpaketet ska se ut på Discord's BB community. Dom hade även tagit till sig feedback. Dom har följt EuroBowl Charta och det är inget konstigt med det.
Tyvärr har det varit mkt klagomål om att man vill ha det "mer kompetativt" regelpaket, även att lite guld och max cap på 4 skills gör vissa lag "ospelbara" eller "icke kompetativa". Även stacking och Blessning inkluderat i denna diskussion.
Det är värdlandet som bestämmer reglerna så länge dom följer EuroBowl Charta.
Vi diskuterade även dom senaste årens arrangörens mentala hälsa. Mångden av åskiter och vad man säger har varit välidgt mkt på EuroBowl's Discord kanal. Det har såklart varit en del positiv feedback, men det har varit mkt klagomål om att det är ett dåligt regelpaket. Jag tycker det var bra att arrangörerna gjorde en enkät och tog till sig vad communityt tyckte.
Många arrangörer av de senaste EuroBowl har mått dåligt före och efter EuroBowl dels av all påtryckningar från BB communityt och EuroBowl kommitén för att man vill ha det på sitt sätt. En del uttrycker det som "mer kompetativt regelpaket". Jag kan defentivt ha varit en av dom.
Det var ett tillfälle en person hade uttryckt sig dåligt, denna person kallade arrangörerna för att dom "scammar" deltagarna, om jag minns rätt. Det är utrett och är historia.
Vi diskuterade även om att man ska formulera om meningarna EuroBowl Charta, för att den är inte uppdaterad sen 2016 editionen.
Jag tycker att vi i Sverige är resonabla männsiskor. Vi får kika på regelpaketet och djupdyka vilka raser som är bra för oss, så gör vi vårt bästa av det.
Jag gillar vår diskussion som vi har här. Fortsätt med det.
Nu ska jag iväg och jobba!