Jag känner rätt annorlunda. Jag tycker inte att ett helt nytt regelpaket är "skoj med lite nytt". Känns som dom helt vänder upp och ned på den standard som finns, vilket i min mening bara skapar chaos. Istället bör man justera det som fanns sen förra året.
Skulle hellre se ett standardiserat NAF regelpaket som justerar GWs 2020 grundregler till att vara mer rättvist för tävling för så många lag som möjligt. Låt säga att alla standardlag ligger mellan 45-55% win rate och stunty teams strax under. Sen bör det paketet gälla tills GW släpper nästa set regler. Givetvis uppdateras regelbundet. Tex när nya lag kommer eller ny GW errata leder till att paketet behöver tweakas.
Sen kan det paketet ligga som grund för ALLA NAF sanktionerade turneringar. Vill man sen ha lite krydda, så kan man ju justera det i lokala turneringsreglerna. Medans Eurobowl, Europen etc använder standardpaketet rakt av.
Med hjälp av statistiken skulle man då kunna nerfa de som ligger högst och buffa de svagaste i listan. Fyra år efter reglerna släpps borde vi väl kommit lite längre med balanseringen och inte behöva testa något helt nytt?
Kanske jag som är tråkig, men skulle hellre se samma att samma paket användes år efter år.