@Pellevin Donnys roster är åtgärdad.
@Thursablot
Det är fint att du är principfast, men det går lite till överdrift nu. Du har närmast rättshaveristbeteende upplever jag. Landet håller på att fasa ut corona-restriktionerna, naturligtvis kommer jag anpassa mig efter det så gott det går. Känns som en mycket märklig princip att behöva lufta i så många rader i detta forum. Om någon inte ville vara med på grund av munskyddstvång så får det vara så, om någon inte vill vara med på grund av att jag inte längre avser tvinga folk att bära munskydd så får det vara så. På vilket sätt "görs det varken till eller från" med att munskydd erbjuds. Om du bär munskydd skyddar du dig själv och andra, oavsett om den du pratar med bär eller inte bär det.
Sedan finns det en rimlig förklaring i varför vissa regeltolkningar bestäms på plats. Det är ett spel med väldigt mycket regler, som i många fall kan vara lite svårtolkade. Menar du att exakt varenda regel som kan tolkas på olika sätt ska skrivas ut innan turnering? Inser du hur många sidor text det kommer bli? Vissa saker löser man på plats, kommer överens där och då. Det är inget konstigt med det. Dessutom brukar de stora sådana frågor lyftas i kommentatorsfältet långt innan turneringen, man hjälps åt liksom.
Har du gett upp din vision med BB2020 på grund utav att jag tillåter star players i ett elvamannaroster? "Nu är ju citatet att SSC aldrig kommer uppmuntra guardspammande för att resten av Sverige kan göra det lite kraftig då SSC är 100% av alla jag kommer köra innan augusti" Det är två veckor till augusti efter SSC. Du kan nog härda ut den extremt långa perioden utan guardspammade dvärgar.
När du pratar om "scenen" och "metan så tror jag inte du behöver oroa dig för galna spexturneringar som mina. De stora turneringarna kommer med stor sannolikhet ha rules-pack i mer allmän anda. Målsättningen med mina turneringar är att ha kul och samtidigt testa lite nya grepp. Men jag gör inte alltid det, jag har till exempel även kört turnering med euro bowl-regler.
Sist men inte minst, det är jävligt tråkigt med detta gnäll. Spelsuget och motivationen att organisera turneringar avtar. Hoppas du sätter upp din turnering i Stöde här i sommar - som du sa att du skulle. Då kan jag få se ett skolboksexempel på regeluppsättning och omkringorganisering.