Sitter och kommer på coola namn till mina spelare som kommer åka på däng om några dagar när det slår mig att våra "skill-rings" inte är av samma kulör som resten av världen (mycket märkligt.. imo)
Men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig så de flesta blir nöjda. Så vad säger du Joel, ska man rätta sig efter NAF så långt det går och sedan börja freestyla efter eget tycke?
Blue – Block
Green – Guard
Yellow – Dodge
Red – danger! (Mighty Blow, Frenzy)
Eget tycke är ju såklart de rätta färgerna från Umeå :P
White - Wrestle
Pink - Skills som bara den egna coachen behöver känna till som Diving Catch, Pro, Big hand, ja osv, jag tror du förstår poängen...
Red - Ytterligare Danger som tackle, diving tackle, prehensile tail... Skills som används under motståndarens turn helt enkelt.
Eller kan man köra som man känner för det? Typ inga ringar alls, upp till sin motståndare att kolla sin motståndares roster och veta vad man spelar med?
___________________________________________________________________________________________________________
Det leder till min andra fråga.... Hur gör vi med "Base Colors"?
Jag ser att mina inte stämmer överens med NAF, de är olika, men inte som det rekommenderas, jag har inga problem att måla om dem för allas trevnad, men vad säger tävlingskommittén?
NAF:
Green – Blocker
Red – Blitzer
Yellow – Catcher
White – Thrower
Grey – Lineman
Över och ut.... Umeå tjuuuuut :P