Pouring Rain Open 2020 29-30 august

2

Comments

• Update: Pouring Rain går som normalt. I øyeblikket ser det mørkt ut for innreise fra Sverige, men jeg skal poste her om jeg hører noen updates. Det er ventet nye retningslinjer fra den norske regjeringen i morgen.
  • Tack för update Öyvind, vi är försiktigt hoppfulla lite till då
  • Grønt lys for innreise fra Skåne, Blekinge og Kronoberg. Pidpad! Ny update senest om 14 dager.
  • Finns en liten möjlighet att gränsen öppnas 3 Aug, men är rätt tveksam dock. Reglerna gör iofs gällande precis som Straume säger, men frågan är hur man tar sig till Norge från t.ex. Blekinge :/
  • Det er vel bosted som gjelder så innreise fra hvilken som helst flyplass?
  • Hmm, ja kanske
  • Frågan är väl hur mycket intyg och annat som måste med.
  • @Pidpad det räcker om du tar med intyg på stamtavlan och den senaste rosetten! :)
  • Siste update:
    For our Swedish travellers a number of regions have been opened up to allow travel to Norway. They are Värmland, Örebro, Östergötland og Kalmar, Skåne, Blekinge og Kronoberg.

Jeg vet ikke hvor dere bor, men jeg håper dette hjelper. Ny update om 14 dager (senest).
  • Pidpad wrote: »
    Frågan är väl hur mycket intyg och annat som måste med.

Det er et godt spørsmål. Jeg vil tippe ingenting, men kanskje ta med et brev til deg med adressen din for sikkerhets skyld?
  • Tror tyvärr inte att det är så många svenskar som får komma in än. Pidpad kände vi ju till sedan tidigare och det finns några Örebroare, t.ex. Kaju. Många av oss hör dock hemma i Stockholm eller Göteborg.
  • En månad kvar. Jag hoppas fortfarande.
  • Nu ser jag framför mig ett scenario där gränsen öppnas precis innan och ett dussin svenskar blixtbokar sin resa. Dagen efter sitter en analytiker på SAS och tänker: WTF var det som hände? ;)
  • Jag börjar jobba om en vecka, och då jag jobbar i Norge så kan jag höra mig för vid gränsen om vad som faktiskt gäller och kan meddela här. Kan dock inte medverka på Pouring men kan iaf hjälpa till så gott jag kan :)
  • Lockmund wrote: »
    Nu ser jag framför mig ett scenario där gränsen öppnas precis innan och ett dussin svenskar blixtbokar sin resa. Dagen efter sitter en analytiker på SAS och tänker: WTF var det som hände? ;)

Hahahha och ännu roligare när säkerhetskontrollen plötsligt måste öppna upp 10 väskor för metall figurer, tokens och övriga sakern som man har med sig :-)
  • Det har aldrig varit ett problem för mig.

Enda gången jag fastnat i sådant pga Blood Bowl-relaterade saker var när jag hade runt 300 tärningar, diverse tillhörande tokens och NAF-troféer i en stor påse i mitt handbagage. Det ville de titta extra på. :D
  • bloodfeast wrote: »
    Jag börjar jobba om en vecka, och då jag jobbar i Norge så kan jag höra mig för vid gränsen om vad som faktiskt gäller och kan meddela här. Kan dock inte medverka på Pouring men kan iaf hjälpa till så gott jag kan :)

Det vore ju intressant att veta om ett positivt antikropps-test gör skillnad
  • Aldri noe problem å få miniatyrene gjennom sikkerhetskontroll. En gang var det en som vil ta en ekstra titt på det :-)

Norge gjør oppdateringer på "grønn" og "rød" sone hver 14. dag, så enda gode muligheter for at mer av Sverige åpner opp. Flyprisene er muligens litt høyere enn hva vi er vant med, dog.

Gi beskjed om noen trenger boende, så skal vi se hva vi får til.
  • Problematiskt att ta sig till Bergen nu. Inga direktflyg från Stockholm.

Men om norska myndigheter tillåter oss att komma så tar jag fredag och måndag ledigt och flyger med byte.
  • Pellevin wrote: »
    Problematiskt att ta sig till Bergen nu. Inga direktflyg från Stockholm.

Men om norska myndigheter tillåter oss att komma så tar jag fredag och måndag ledigt och flyger med byte.

Endast ca 13 timmar med bil från Stockholm, två förare så går det nog ganska bra....
  • Juiblex wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Problematiskt att ta sig till Bergen nu. Inga direktflyg från Stockholm.

Endast ca 13 timmar med bil från Stockholm, två förare så går det nog ganska bra....

Om jag kommer loss kan jag hålla förarna vakna med vacker banjomusik från baksätet
  • Ja, det är inte helt ointressant. Är själv van vid att köra långt efter en uppväxt i lapphelvetet.

Banjo passar utmärkt då vi skall till Skandinaviens Appalacher :)
  • Det er også en mulighet 1850 søndag kveld til Stockholm via København.
  • Är också intresserad, om Västmanland blir godkänt. Också van att köra långa sträckor.
  • Om Dalarna blir grönt kanske vi kanske vi kan slänga ihop ett bra staffettkörargäng vilket jag kanske är intresserad av.
  • edited July 2020
    Hm, inte många direktflyg från Köpenhamn heller. Avvaktar till nästa uppdatering och ser. Har i vilket fall semester så den biten är ju lugn.
  • @pidpad Direkte til København 1850 søndag.
  • Såg det, ska undersöka vad som krävs. Någon form av intyg borde ju krävas tycker man.
  • Frågade i tullen idag om vad som gällde ifall man åkte från t.ex. Blekinge. Personen sa att det funkade med en kopia från skatteverket vart man bodde någonstans. Det känns "lite lätt" då det borde krävas ett "riktigt" intyg med nån stämpel eller nått från skatteverket så bäst är nog att ringa någon myndighet av något slag först.
Sign In or Register to comment.