StockBowl Boot Camp - Cyanide Sommarliga

2

Comments

• edited May 2015
    Replay av matcher sparas som en fil lokalt på datorn som man kan dela med sig av och titta på. Det verkar dock finnas en spectator-funktion när jag söker lite, har inte prövat den dock. Återkommer.

EDIT: Är inne och tittar på en random-match just nu så det verkar funka i Chaos Edition iaf. Gå till Community -> Live och välj pågående match.
  • gött!

kanske kikar in då. alltid lika kul att se när @equilibri får stryk :D
  • edited May 2015
    Match 1 för mig och Il_Maestro avklarat och så här blev det:

ImageMatchReport.aspx?Id=322023&lang=en&bg=orca

1-0 i mål till orcherna och 1-2 i cas...

En match som präglades av Beastmen som hoppade o studsade mer än slogs och orcher som hade svårt att plocka boll på marken, men fångade den bättre på studsen... :D
    Första halvlek så hindrade orcherna framfarten från bestarna, och med hjälp av sin överlägsna styrka samt 4 Block-killar så kunde de hindra mål från kaos-sidan.
    Andra halvlek var ett skolexempel på hur orcher ska vandra sakta med bollen från sin sida till andra.
    Återigen var 4 stycken ST4 orcher lite för mycket för det något udda kaoslaget (som sågs tillbedja Tzeentch... Eller var det Slaanesh?) med endast en Warrior, och i 16:e rundan kunde de gröna promenera in 1-0 segern.

Lite besviken att alla mina blockar inte resulterade i fler Cas, dock... Hård kaosrustning, helt klart... :D

Tack för matchen, Il_Maestro! Ser fram emot att se ur ditt lag utvecklas!
  • edited May 2015
    Tack själv, Equilibri. Bra spelat!

Tzeentch är guden som ska äras när man blitzar ner bollbäraren ur en fullfjädrad ork-cage. Nu ber jag bara att få en dubbel så jag kan skaffa en spelare med leap och very long legs. Det är bra med kaosrustning när man hoppar och skuttar omkring. :)
  • alltså.... inga utvisningar?
    är grymt besviken.
  • Ingen annan som lirat ännu, eller?
  • edited June 2015
    Jodå, darkaims orker vann mot nikolais khorne med 2-1. Här är stats för matchen.

darkaim-vs-nikolai.png

Enligt darkaim berodde det hela till stor del på att Nuffle favoriserade grönskinnen hårt. Har inte begärt att man skriver rapport men jag kommer lägga upp replayen på matcherna här så man kan kika om man vill.

EDIT: När jag kikade på matchen såg jag att darkaim satte många orker på linjen när han sparkade, även vid sidlinjerna så pitfightersarna försökte hela tiden putta ut grönskinn i publiken. Detta gjorde att nikolai i första halvlek blev rätt splittrad med mycket folk vid sidlinjerna och bollbäraren blev då hordad av orkblitzers i egen planhalva, sackades och orkerna gjorde mål. Därefter blev det en rätt jämn men galen match med många both down, misslyckade AG3 dodgar och tappade bollar. Många tärningsslag. Rätt kul match att kika på faktiskt.

MudPuppy hade lite tekniska strul men ska spela matchen innan helgen. Funkar det ändå inte blir det WO för honom.

BrocCooLis och stenfans match verkar ha varit svår att få tid till att köra. Om de inte kan boka in matchen i början på nästa vecka kommer nästa omgång dra igång på söndag.
  • edited June 2015
    Dag 1 avklarad. Två coacher fick lämna WO, den ena från MudPuppy p.g.a strulande dator och den andra från stenfan då han är tvungen att hoppa av då det verkliga livet kom ivägen.

Hädanefter kommer alla matcher mot stenfan automagiskt vinnas av hans motståndare, det går tyvärr inte att fixa till det på annat sätt.

Schemat för dag 2 är som följer. Spelperioden sträcker sig fram till sön 21/6 om inget annat sägs:

resultat-1.png
  • Bra fixat, Il_Maestro! Ser fram emot fortsättningen!

Sammail! Nu ska du få testa ditt lag på riktigt o se om du kan ta hand om mina ondsinta grönskinn. :D
    Har följande dagar/tider att erbjuda match på:

Ons 10/6: 19:00->
    Tors 11/6: 19:00->
    Fre 12/6: Är ledig på dagen (till ca 16-tiden) så kan du spela då så är det bara att säga tid!
    Lör 13/6: Kommer antagligen att ligga bakis hemma, men kan nog komma upp till 14-snåret o kanske lira... Ska dock iväg igen runt 16-snåret så senare än 14:00 går icke.
    Sön 14/6: 19:00->

Så, vad säger du om detta?
  • ikväll kl 21 smäller det!
    "Nånting med mugs kanske" möter "Solskallarna" och självklart hoppas jag på en fantastisk match för min deathroller :D
  • Spännande! Lycka till med att ta upp bollen utan några runners el blitzers. :-)
  • Då var orcherna i Evil Sunz of Borkses klara med sin andra match, denna gång mot lite upphottade vampyrer som vilat på bänken i första matchen.
    Det gick även denna gången vägen för grönskinnen och resultatet blev detta:

ImageMatchReport.aspx?Id=323230&lang=en&bg=orca

Första halvlek gjorde orcherna vad orcher ska göra. Ta bollen, gör cage, skydda cage, gå in i mål runda 8. Det var mycket duckande... Förlåt, ramlande, från vampyrer o thralls, så de fick aldrig riktigt chansen att komma åt bollen.

Andra halvlek drog det in en snöstorm vilket gjorde att det blev svårt att se något.
    Vampyrerna plockade upp bollen, men då blockandet resulterade i många skallar så blev gav en olycklig Turnover orcherna chansen att blitza ner bollhållaren, vilket de gjorde och blitzern tog upp bollen utan en droppe svett i pannan.

Sen var det bara att skydda bollhållaren i 6 rundor och säkert spika in 2-0.

Tack för en go match! Lycka till i nästa!
  • en riktig grismatch mellan dvärgarna och khorne.
    slutade 0-0.
    inga direkta skador, dock -AV på en spelare i varje lag och publiken var så besviken på death rollerns insats i första halvlek att de slog ihjäl en dvärg som surfades i andra.

rättvisa winnings i alla fall, 90k till mig och 20k till khorne :D
  • edited June 2015
    Dag 2 blev hastigt snabbspelad och vi rullar vidare in i dag 3. Preliminärt är slutdatum fre 26 juni men detta kan komma att förlängas av semestrar och annat mög.

resultat-2.png

Här följer stats från de sista två matcherna i runda 2. Nytt är även att jag lagt upp ett arkiv för repriser av matcherna. Repriser finns här

Matchen mellan brocCooli och Nikolai II var en riktig grismatch som den utlovades att vara. Det var några vassa försök till mål åt båda håll som stoppades på avgörande tärningsslag. Jämn match med mycket, mycket, mycket slagsmål samt en publiksurfad och sedemera väldigt död dvärg.

broccoli-vs-nikolai.png

Tzeentch utvalda körde även match mot darkaims grönskinn. Första halvlek smiter en stabil kaos-bur fram längs ena sidlinjen medan orkerna står fast i slagsmål på andra sidan planen. 1-0 i första halvlek efter att kaoskillarna springer in i runda 6. Under matchen gjordes en hel del försök att dodga från båda lagen men bestmännen var de som mest lyckades (på grund av sina fem rerolls). I andra halvlek får orkerna till en relativt djup pass men slås ned av en flink bestman, det hindrar dock inte orkkastaren att plocka bollen och efter en ny pass kvittera. Puppeteers försöker ta ledningen men är ett missat catch-slag ifrån att ta hem segern. Enligt det officiella uttalandet från coachen nöjer de sig dock med resultatet då Tzeentch säkerligen har någon större plan med det hela. Matchen var rätt skadefri, enstaka BH och KO.

maestro-vs-darkaim.png

• Har mailat darkaim om vår match utan svar så jag skriver samma sak här:

Hej, darkaim!
    Det blir orch-derby i match 3, verkar det som! :D

Jag kan följande dagar o tider det närmsta:

Sön 14/6: 19:00->
    Mån 15/6: 19:00->
    Tis 16/6: 19:00->
    Ons 17/6: 19:00->
    Tors 18/6: Ledig hela dagen, så säg bara en tid!
    Sön 21/6: Ledig hela dagen, så säg bara en tid!

Något som funkar för dig?

//Niklas "Equilibri"
  • Han brukar svara så det kommer nog ett mail snart.
  • Då var säsongens orch-derby avklarat och Evil Sunz of Borkses gick segrande ur den bataljen. Med 2 Perfect Defence och ett gäng Black Orchs i motståndarlaget som vägrade att stå upp så var det lite för stort övertag för ena sidan.

ImageMatchReport.aspx?Id=323829&lang=en&bg=orca

Tack för en god match, darkaim!
    Tror nog att rerolls ändå är en bra väg att gå... ;-)
  • edited June 2015
    Mudpuppy kunde inte få igång en online-match återigen. Trots allehanda försök så får han CTD innan matchen kommer igång. Försökte till och med köpa en ny dator och det kraschar ändå på en helt ny dator med helt fräsch installation.

Om inte någon har briljanta idéer så kommer Mudpuppy tyvärr också få lämna WO i kommande matcher.
  • alltid trist när någon måste lämna :(

har tyvärr inget briljant tips alls gällande problemet.
  • Dag 3 rasslade till ganska snabbt. Datorstrul gjorde att Mudpuppy inte kommer kunna delta i ligan och han kommer lämna WO i samtliga matcher. Orch-derbyt avgjordes och visade att Equilibri är det hårdaste grönskinnet i stan.

ranking-3.png

Rankingen efter dag 3 visar att Equilibri tagit ett bestämt tag om förstaplatsen i ligan efter sin vinst i Orch-derbyt. BrocCooLi liggare nosandes i hälarna på honom i kamp om guldet. Equilibri kommer dock minst få 15 poäng i slutändan då han har sex extra poäng att kamma in från kommande WO-matcher vilket gör att brocCooLi måste vinna de flesta av sina kommande matcher för att utmana ledaren.

På tredjeplats kämpar darkaim, maestro och nikolai om bronset där tie-breakers kan komma att bli avgörande. Blodsugarna kämpar tappert från bottenposition och letar efter någon mumsig underbensven att suga tag i på de övriga lagens spelare.

Härmed sparkas Dag 4 igång. Preliminärt slutdatum blir sön 5 juli men detta kan komma att förlängas. Eftersom midsommar tagit greppen om oss med sill, nubbe och pinsamma uppvaknanden så är ju risken stor att denna spelomgång kan bli lite längre än de vanliga två veckorna. Hör av er om ni inte kommer hinna med innan slutdatum så förlänger vi omgången.

resultat-3.png
  • edited June 2015
    Kvällens matchuppställning var brocCooLis dvärgar med två nyköpta blitzers mot mina Tzeentch-dyrkande bestar som till matchen lyckats krångla till sig en minotaur från närmsta labyrint. Dvärgarna började med en extra bribe och det såg ut att kunna bli hur blodigt som helst.

maestro-vs-broccoli.png

Första halvlek inleds med att kaoskillarna lägger en djup spark som plockas upp av dvärgblitzern. Kaoskillarna lyckas smita in med några spelare bakom dvärglinjen och blitzar ner bollbäraren precis innan dvärgburen skall stängas. Därefter började dvärgarnas benägenhet att slå dödskallar på blocktärningarna och kaos fick en chans att bryta sig loss för att ta ledningen med 0-1. Deathrollern körde runt och krockade ned många spelare men lyckades inte åstadkomma så speciellt mycket. Vissa hävdar att det borde införas alkolås på den för att förbättra prestationen. Första halvlek slutade och deathrollern rullade av plan eftersom dvärgarnas muta redan var förbrukad av en tidigare foul.

Andra halvlek gick fortsatt i dvärgdödskallarnas tecken som orsakade flera viktiga turnovers. Dvärgarna försökte tappert slå igenom kaosrustningen på bestmännen både när de stod upp och låg ned men resultatet blev i slutändan endast en skadad beste och två knockade i utbyte mot två utvisade dvärgar. (Tre om man räknar sista rundans fulfoul som också ledde till utvisning). Tzeentch-killarna smällde hårt tillbaka genom dvärgrustningarna som om de hade klor. Efter 0-2 var dvärgarna i allvarligt numerärt underläge vilket i slutändan ledde till det slutgiltiga resultatet 0-3.

Tack för en kul match brocCooLi! Orättvis tärningsfördel till mig men sån't är spelet. :P

Klicka här för att ladda ned repriser
  • bästa som hände i matchen var att en dvärg lyckades göra en cas och få level up!
    tog bättre armour på den lilla rackaren då det känts som om min armour 9 varit som smör i matcherna jag spelat än så länge :)

och det var en kul match!
  • Matchen mellan darkaim och Sammail är planerad till 30/6 så sikta på att köra er nästa match därefter.
  • woho!!! \o/
  • är nästa omgång på gång eller?
    är sjukt sugen på att foula! eh jag menar spela :D
  • Jadå, jag uppdaterar till nästa omgång ikväll. Plocka bara fram dina finaste stålhättor så är du redo för match inom kort.
  • toppen!
    och inte meningen att hetsa eller så, men blev lite otålig och ville kolla läget :)
  • edited July 2015
    Ingen fara. Bara bra att du frågar. :-)
  • Dag 4 färdigspelad nu då darkaims grönskinn lyckades trots sina skadade spelare klämma till med en 2-1 vinst mot Sammails blodsugare. Frågan innan matchen var om vampyrer suger grönt blod och svaret blev ett rungande nej. De verkar föredra att tugga på sina egna förslavade gossar. Efter att mina Tzeentch-bestar vann mot brocCooLi är vi nu fyra spelare med samma poäng på "andraplats". Equilibri leder urtydligt men än är striden inte slut, det kräver dock att någon på andraplats vinner alla sina resterande matcher.

ranking-4.png

Så var det dags för Dag 5. Preliminärt slutdatum blir ons 15 juli men detta kan komma att förlängas beroende på semestrar och dylikt. Hör av er om ni inte kommer hinna med innan slutdatum så förlänger vi omgången. Som tidigare så vinner man på WO om man möter stenfan eller Mudpuppy.

resultat-4.png
  • edited July 2015
    Dag 5 avslutades med att de båda kaoslagen lyckades buffla till sig oavgjort i sin match och därmed helt tog bort den orimliga möjligheten att vinna ligan. Matchen präglades av en nitisk domare och stenkastande fans som utöver två medvetslösa offer även skickade en Khorne-härold till kaossfären att pryda skalltronen (Läs: dödades). Apotekarna arbetade febrilt. Puppeteers klämmer in ett mål i första halvlek och i försvarsläget leap-blitzar en beste bollbäraren så att Khornarna inte hinner kvittera. Andra halvlek leder dock till snabb kvittering av Solskallarna. Puppeteers har i slutet en fin chans att avgöra men Tzeentch verkar återigen på mystiskt manér och matchen slutar 1-1 efter att sista handoffen inte vill fångas.

maestro-vs-nikolai.png

Equilibri ligger i stabil ledning med fem poäng och darkaim och brocCooLi ser ut att kämpa om silvret om inte Maestro eller Nikolai avslutar starkt.

ranking-5.png

Dags för Dag 6! Nästa sista omgången. Slutdatum är mån 20 juli men detta kan komma att förlängas beroende på semestrar och dylikt. Hör av er om ni inte kommer hinna med innan slutdatum så förlänger vi omgången. Som tidigare så vinner man på WO om man möter stenfan eller Mudpuppy.

resultat-5.png
Sign In or Register to comment.