StockBowl Boot Camp - Cyanide Sommarliga

I sommar kommer jag ha lite ont om tid för att kunna köra i den vanliga ligan. Jag kollade då om det gick att dra ihop en digital liga med Cyanides Blood Bowl som alternativ. Även om det inte är någon officiell liga från commish så uppmuntrades idén. Hittills är vi fyra spelare och min tanke är att få ihop totalt åtta spelare denna vecka och därefter lotta matcherna nästa helg.
* Alla möter varandra en gång.
* Totalt sju rundor.
* Cirka två veckor mellan matcherna. Ibland längre tid baserat på folks resor och dylikt.
* 3p för vinst, 1p för tie. Flest poäng vinner.
* 1:a pris = 150k. 2:a pris = 80k
* Tie breakers: Head-to-head, TD-skillnad, antal TD, Cas-skillnad, antal Cas.
Denna vecka börjar registreringen av lagen och lottningen sker söndagen 17 maj. Maila mig på doktor.oster@gmail.com om du vill haka på, fyra platser kvar.

För er som inte kört det tidigare så handlar det om Cyanides datorversionen av Blood Bowl, senaste regelboken. Spelet finns i två versioner, Legendary Edition som har de flesta raser och Chaos Edition som lägger till chaos dwarfs, underworld och det nya Khorne-laget. Spelen är kompatibla med varandra, jag och Stenfan prövade att köra utan problem.
Chaos Edition finns just nu på Steam för reapriset 12€ så om du inte har spelet skulle jag rekommendera att du köper det där. Rabatten gäller fram till 1 juni.
Hoppas intresse finns och att vi kan få ihop en åttamannasäsong.

Comments
Man får självklart vara med även om man inte är medlem i StockBowl.
Kör vi pairings o rapportering här i tråden?
Skapa bara ett nytt lag och leta upp Stockbowl Summer Boot Camp och anmäl dig. Lösenord boot2015
Jag uppdaterar tråden innan varje runda med ställning och aktuella matcher. Här kan man även skriva matchrapporter och lägga upp bilder och replays.
@muffloo Du hade varit så välkommen så. Men varför är datorn trasig månne?
@mufflo Stackars åldring, dags att uppgradera? :P
åkte spontant bort över helgen så anmäler mig typ imorgon.
@brocCooLi Kul att du är med. Det är bara att anmäla sig så approvar jag ikväll.
Då är vi i teorin åtta spelare. Två är på ingång men det är fortfarande kansken om än starka sådana. Vill du ändå vara med så säg till så håller jag platsen åt dig om någon av dem ändå hoppar över.
nu har "Nånting med mugs kanske" anmält sig
Bara en till kvar som ska anmäla sitt lag i veckan. Om någon är jättesugen går det även att lägga till fler spelare och göra det till en niomannaliga. Hojta bara till!
@brocCooLi @equilibri Kan ni PMa över era mailadresser. Jag kommer skicka ut allas mailadressern till deltagarna så man lätt kan boka matcher.
Så då var vi åtta spelare och lottningen är färdig. Se nedan för spelschema. Varje runda är två veckor om inte semestrar kräver att vi förlänger någon runda. Matcher kan bokas antingen här i tråden eller via mailen som jag skickar ut till alla deltagare. Efter varje runda kommer aktuell tabell läggas ut i tråden.
Lycka till!
Mån 24/5: Vilken tid som helst efter 12:00
Tis 25/5: Vilken tid som helst efter 12:00
Ons 26/5: Efter 19:30
Tors 27/5: Efter 19:30
Fre 28/5: Efter 19:30
Lör 29/5: Efter 19:30
Vad tror du? När passar det för dig?
Japp, datumen var off...
Onsdag 27/5 kl. 20:00 funkar kanon! Ses online!
har knappt spelat online så har noll koll :P
@equilibri: räkna med att jag levlat upp ett par extra dirty player till vår match