Säsong 17

24

Comments

• Tusse kör Khemri, så det ordnar sig :)
  • Ouch säger jag,kommer bli en hård säsong för mina ogres 5 raka matcher mot endast hög tv bashers fulla med mb,claw,piling on,får se om jag har nått lag kvar när jag ska möta hög alverna på slutet,kanske inte det bästa slutet för mina ogres men vi får se,hade varit roligare i grubb b för mig helt klart,men men det är bara att soak it up
  • edited May 2015
    =)
  • Mina halflings började säsongen med en fin 2-1 seger mor Dadiboms orcher. Sista målet var en desperat flingtoss utan reroll som gick hem.

Deeproot, Puggy och en master chef hjälpte till rejält.
  • Vackert att se att du kör Halflings :)
  • ...och jag ser att Helllstrom presterade. Var det skadorna som avgjorde?
  • @Ozt: jag hoppas du gjorde många CAS. tippade ju halflingvinst där, så kämpa!!!
  • Det var ingen vacker syn. Första gången jag hållit på orcer mot flings, och då har jag ändå lirat orcs och mött flings.
  • @Il_Maestro jag uppskattar mina andra lag så mycket mer när jag blandar in lite flings ibland! De är orimligt dåliga verkligen.

@brocCooli jag fick in 3, foularna ville inte riktigt så träden fick jobba hem dem.

@Pellevin :(
  • Jag blir frustrerad av vampires. Det finns nog inga gränser för hur trött jag skulle bli på flings :)
  • edited May 2015
    Det var en väldigt spännande match mellan The Drones Club och Harab Serapel!

Jag slog lös bollen två gånger i början av första halvlek, men lite småmissar gjorde att jag aldrig fick ordning på den. Helllstrom lyckades styra upp det hela efter ett tag, spöade lite drönare och satte 0-1 säkert i sin runda 8.

Fler spelarförluster och många ettor gjorde att jag satt i klistret i andra halvlek, men en grym long-pass och AG5 såg till att jag ändå fick in 1-1. Dock hade Helllstrom 3 rundor på sig att vinna matchen och när ännu flera drönare åkte ut fanns det inte så mycket att göra.

Tror Helllstroms bästa runda var när han började med 4 high-elves runt den lösa bollen och slutade med bollen i hand i en solid cage.

På det hela taget var tärningarna en smula elakare mot mig, vilket jag också tror var en bidragande faktor. ;)

För mig är det lite oväntat att så många tippat mig högt denna säsong. Drönarna har potential, men saknar många viktiga reroll-skills, framförallt Dodge och i viss mån Block. Dessutom har jag inte riktigt någon att ställa på linjen vilket är ett problem. En skill till per spelare så kan de nog bli riktigt giftiga!
  • Inför Magos mål hade jag fyra zoner på lös boll mitt på hans planhalva. Sen kom det High elves och verkade magi, tråcklade upp den gordiska knut av Dark elves som tvingades stå handfallna och se på när bollen försvann. En longpass senare var det 1-1. Mycket fint spelat.

Som Mago säger var Nuffle mindre dum mot mig. Sånär som på mina första två rundor, då jag kände mig förvirrad, spelade vi båda stabilt. Det var en riktigt rolig match!
  • @Ozt: eh va? flings orimligt dåliga? de är ju värsta OP-laget! vad snackar du om????
  • @brocCooli sssshh, jag försöker ju meta-spela så att folk underskattar mig ju.
  • edited May 2015
    Tack för matchredogörelserna. Låter onekligen som ett spännande alvderby. :)
  • Sådärja, härlig avslutning på en perfekt vecka! 0-7 mot skaven. Fyra blitzar för honom, två fumlade passar för mig. Han hade nästan hela matchen numerärt övertag. Hade inte Rat Ogren dubbelskallat och missat loner en gång hade det nog blivit åtta.

Det innebär att jag gått 1-14 på de fem matcher jag spelat denna vecka. Ibland stämmer allt!
  • Ptja, då kan det inte bli mycket sämre nästa vecka ialafall?
  • Är 7-0 något rekord tro?
  • Tangerat rekord. 7-0 har inträffat ett par tre-fyra gånger, men 8-0 har inte hänt i en Stockbowlmatch vad jag vet.
  • Här har man tippat Merciful Release som etta och Drones Club som tvåa och så förlorar båda första matchen!!!
  • Ja, det går lite sådär för oss på den punkten. Jag tippade i alla fall flest TD på Black Death och det känns fortfarande som ett rätt OK tips.
  • Jag fick 0-7 mot Skaven med mina grodor en gång också. Det kändes bra. :)
  • Början på andra halvlek var.. speciell. Runda 1, slår blitz, smiter igenom lite här och där och sätter press varpå Pellevin fumlar en pass. Mål. Runda två, slår blitz, smiter igenom Pellevin fumlar en pass och weee. Runda tre. Blitz. Bollen hamnar när nog att jag faktiskt kommer kunna cagea den på hans planhalva med en bunt spelare. Men där kom dubbelskallen.

Men det gick ju bra ändå.
  • Jag blev förvånad över att så många tippat mig högt denna säsong. Maledor Manticores känns betydligt bättre än The Drones Club...
  • Jag tycker fortfarande att det är ett bra utvecklat HE-lag med lite statökningar och framförallt, Mago the Menace bakom spakarna på ett alvlag kan skapa magi, har jag märkt alla de gånger vi mött varandra :)
  • Mago wrote: »
    Jag blev förvånad över att så många tippat mig högt denna säsong. Maledor Manticores känns betydligt bättre än The Drones Club...

Jag tippade dig högt för att du är en så duktig spelare Mago!
  • MartinS wrote: »
    Jag tippade dig högt för att du är en så duktig spelare Mago!

Nu rodnar jag lite. ;)
  • Visst är det kombinationen av coachkvalitet och lagkvalitet som får tipsen. Jag är en av dem som tippat Drones till final, men jag kan väl ändå hålla med Mago om att antalet personer som tippat dem till final är större än väntat. Alla tips varierar ju lite och det hade inte varit orimligt att tippa att någon tippat att Drones åker ur tidigare. Som jämförelse så tror jag att det är mer sannolikt att Drones inte når semi än att mina Underworld-Heirs når kvarten och då är det ändå 2 som har tippat det senare.
  • Jag tittar på vad jag vill skall hända och sedan vad jag tror skall hända ca 60-40 på de båda så har jag mitt tips.
  • Matchen mellan Cohones och Bimblins blev blodig från start. Gobbos börjar med boll, och motorsågar sönder en lineman. Runda två kör motorsågen en favorit i repris. Död lineman. Ett troll körde in en kill också. 3 döda. Ingen apo. Jag fick fick smaka på 0 knockar, 0 badly hurt, 0 serious injuries och 3 deaths.

Bim fick 2 niggles och 1 mng. 7 cas varav 2 serious från dodges.

2-1 i TD till Norsarna. Bim kastade gobbo runda 3 och scorade runda 5. Jag sprang in en TD runda 7. Sen sprang jag in en runda 6 i andra halvlek. Då hade gobbos 2 gobliner att ställa upp och vi lade ner. Concede.

Vädret var fint, soligt och blizzard om vartannat.

Se upp för den där motorsågen! Han går bananas!
Sign In or Register to comment.