Grodornas no-loss streak på 18 matcher bröts idag av Svarta Dödens Sportgille. 2-4 och lite borttappad boll. Råttorna fick dock betala med Pitchomat's liv. Ingen mer dubbel-AG-boostad kastare.
Lycka till alla i slutspelet och på squigbowlandet! Jag siktar på att vara tillbaka till sommaren, antingen bara i Open eller både i Open och i sommarsäsongen.
Själv hade jag bonnröta vid rätt tillfällen. Mumin fick turnover tidigt så jag kunde smita in med en varg och sno bollen. Vargen stod sedan efter 4 tärningar och kunde efter att en ghoul brottay ner ett skägg i vägen dodga ut och göra mål i hans drive. Han knatade upp med sin styrkedvärg flankerad av guard-standfirm men fick en blixt i huvudet och gick ner. Blev några cas för mig, men i andra klev hack'enslash in och dominerade med 3 foulcas. Samtidigt som vi casade varandra i blocks. Mitt soelaröverläge gjorde att jag kunde smita förbi och gimpen vaktade bollen vid enzone med hjälp av coma medan resten av laget slogs med de dvärgar som fanns kvar i en go gröt i mitten.
Mumin fick ut mina spelare för sent och jag fick ut några fler än jag borde fått. Hade min wizard inte stoppat 1-1 hade troligen matchbilden varit helt annorlunda i andra halvlek.
Själv är jag missnöjd. Mago slog ett par snakeeyes i första halvlek, men kurerade dem med en long bomb till TD. Så blev det riot, och sen var det lika i halvtid, men jag började med bollen och han hade bara sju spelare. Kändes rätt bra.
Turn två leapar han in i min cage och slår loss bollen med en entärningsblock. Sedan gör han tre dodgar i en zon, två i två zoner, en GFI och plockar sedan upp bollen i två zoner. Jag slår loss bollen igen, men failar GFI när jag skall gömma bollen. Så är det två-ett till honom.
Jag har två turns på mig att fixa förlängning. Jag får fram tre spelare inom scoreavstånd, men kan inte bygga cage. Han slår loss bollen och har en magisk turn till så min jag måste dodga igenom zoner med en warrior för att få tillbaka bollen. Fail.
Spännande match. Turn tio var jag ganska säker på att jag skulle vinna, och turn tolv kämpade jag för mitt liv. Styrka fyra, AG fem och Leap på hans monsterblitzer räddade honom.
Men det är svårt att säga att han hade jättetur i matchen. Tre gånger rullade han dubbelett för turnover. Fast det gör alltid extra ont att torska när det känns som att man har en trygg seger.
Coma spelade stabilt och bra, gjorde inga direkta misstag vad jag minns. Överlag var Nuffle på odöingarnas sida medan jag slog ganska kasst. Comas inducements fungerade prima. Trollkarlen satte sin blixt klockrent i huvudet på Brik Backstabber (badly hurt), Bloodweiser-babes gjorde att hans två KO comeback rolls på 3:or blev lyckade. Ramtut var allmänt jobbig att ha att göra med och Hack Enslash sågade på en liggande Htruk en tre-fyra rundor utan att bli utvisad - tacksamt nog för mig gjorde han bara stuns med sågen. (Htruk fick sin hämnd när han cas:ade Hacke lite senare). Grattis till segern, Coma, och lycka till i semifinalen!
Gratulerar! Vansinnigt lag i vansinniga händer gör vansinniga saker(TM).
Jag får ta och hävda att jag får en hedersplats i Nuffle-himlen då mina grodor var enda laget i säsongen som (tärnings)besegrade Mantikoristerna. Jag tar all självgodhet jag kan, för jag är tentabitter. :P
Comments
Lycka till alla i slutspelet och på squigbowlandet! Jag siktar på att vara tillbaka till sommaren, antingen bara i Open eller både i Open och i sommarsäsongen.
SweBBA, Manticores och Tombsville är klara för semi, vilken spänning!
Mumin fick ut mina spelare för sent och jag fick ut några fler än jag borde fått. Hade min wizard inte stoppat 1-1 hade troligen matchbilden varit helt annorlunda i andra halvlek.
Turn två leapar han in i min cage och slår loss bollen med en entärningsblock. Sedan gör han tre dodgar i en zon, två i två zoner, en GFI och plockar sedan upp bollen i två zoner. Jag slår loss bollen igen, men failar GFI när jag skall gömma bollen. Så är det två-ett till honom.
Jag har två turns på mig att fixa förlängning. Jag får fram tre spelare inom scoreavstånd, men kan inte bygga cage. Han slår loss bollen och har en magisk turn till så min jag måste dodga igenom zoner med en warrior för att få tillbaka bollen. Fail.
Spännande match. Turn tio var jag ganska säker på att jag skulle vinna, och turn tolv kämpade jag för mitt liv. Styrka fyra, AG fem och Leap på hans monsterblitzer räddade honom.
Men det är svårt att säga att han hade jättetur i matchen. Tre gånger rullade han dubbelett för turnover. Fast det gör alltid extra ont att torska när det känns som att man har en trygg seger.
Nåväl, en spännande match. Lycka till nu Mago!
Gone down under!!!
Välförtjänt.
Och hur Claimat jag priset?
Jag är glad men trött, det är tar verkligen på krafterna att spela slutspel.
Jag får ta och hävda att jag får en hedersplats i Nuffle-himlen då mina grodor var enda laget i säsongen som (tärnings)besegrade Mantikoristerna. Jag tar all självgodhet jag kan, för jag är tentabitter. :P