Säsong 16

edited February 2015 in StockBowl
En nyhet på Stockbowls ligasida är att det står procentsatser på vinst-oavgjort-förlust kolumnen. Jag ställer följande fråga enbart för att jag är nyfiken: Varför då?
«1

Comments

• Jag tror att det är en uppdatering från vår leverantör av tjänsten som gått in automatiskt.
  • Aha, tack för snabbt svar. :)
  • Både fult och ganska meningslöst och någon frågar mig. Det väl bra att det händer något med sidan dock så man skall kanske inte klaga :)
  • En annan ny? detalj är att det står säsongnummer i rutan "next scheduled matches". I mitt fall: season 41, round 4: Lustria... Och season 42, Open Round 4 Fanatic...
  • Hallå

Min motspelare och jag skulle ha mötts idag. (Orker mot råttor, grupp B, match 5).
    Tyvärr har han blivit sjuk, men hoppas vara igång igen i nästa vecka.

Matchen ska ju egentligen vara spelad senast 22/3 så jag ville bara medela så det inte blir problem.

Mats
  • Bra att du meddelar Mats!
  • Sådärja. Vann mot Slavehunters. Mitt team value gick endast ner 440 k :)
  • Snyggt. Allas hatmotståndare Htruk fick -AG. Det innebär kanske inte att han pensioneras, men han jump-uppar i alla fall sämre :)
  • Det ser ut att bli en hårfin kamp om slutspelsplatserna. Bim är nog glad att Htruk får ligga och vila en match iaf, -AG eller inte. :)
  • Htruk hälsar från sjuksängen att han ska komma tillbaka och slå hårdare än någonsin, hur hatad han än är.
  • Maestro: Jepp, det är är tight i toppen. Baserat på tidigare säsonger trodde jag att 13p skulle räcka för att ta sig till slutspel, men så blir det inte denna säsongen. Kanske kan ett eller två lag med bra TD-skillnad ta sig till slutspel på 14p, men det finns en risk att det kommer krävas 15p.
  • Zeke: Som grodorna säger, Dwarf Htruk can't jump (up)! ;)
    (Ok, ingen annan kan hoppa bra för den delen heller)
  • Det är ganska många matcher som inte blivit inrapporterade (5 av 15) trots att omgång 6 slutade igår. Bara som en påminnelse till er som inte hunnit göra det än...
  • Min och mufflos match blev skjuten på pga släktbesök (ena veckans hans andra min) men vi har meddelat commish och tar matchen på torsdag.
  • Om mina kalkyler stämmer så blir det rematch i kvarten mot Lustria Star Kickers. Trevligt!
  • Jepp, det borde bli:

Maledor - Merciful Release/Ketsubonkyo
    Tombsville - Darkland
    Rare Exports - Swebba
    Orelake - Lustria Star

Det lär bli en del tuffa matcher av det där :)

• @Ozt: Kul! Vi håller tummarna för att det blir en spännande match. :)
  • Jäkla dvärguslingar :(
  • heja dvärgar friskt humör!
    det är dem som spöar @mufflo gör!
    heja heja heja!

(har noll koll så vet ej om detta stämmer men jag hoppas :D )
  • Nja, de har inte spöat mig ännu :) men hans dvärglag är inne på sin fjärde (tror jag) säsong och ger mitt förstasäsongs necrolag 410k inducementa, så nästan en tredjedel av mitt TV :)

Kommer bli riktigt tungt.
  • Hur utses matcherna inför kvartsfinalen?
  • @coma det står en utförlig beskrivning under "our rules" på ligasidan.
    Kort: poäng sen tiebreakers. 1 vs 8, 2 vs 7 osv.
  • edited April 2015
    Aha!

Vilka tiebreakers gäller?
  • "In the event of tied ranking, teams are sorted by most League Points, best TD difference, most TDs scored, then casualty difference, then most casualties inflicted."
  • Merciful Release fick till slut bättre målskillnad än Ketsubonkyo Followers.

Kvartsfinalerna är således upplagda. Det släpar några matcher, men ingen av dem kan påverka slutspelet (då Per tackat nej) så få de till matcherna inom kort är det ok.
  • Commish! Nu är tiden för att kolla bästa TD, Kills injurys osv. Vi minns alla strulet efter förra slutspelet när det blev mer rätt än fel. (Ingen fara med det i och för sig.)

:)
  • Med reservation för att Houdini kanske går om i most TD på torsdag.
  • Fråga gällande målade figurer och slutspel.
    På regelsidan (jag har faktiskt läst den här gången) står det följande:
    Painting
    Starting from the second season a team is playing in, the team may only participate in the play-offs if it is fully painted.

Gäller det även starplayers och mercenarys i slutspelsmatcherna?
Sign In or Register to comment.