Battle Royale (Open Season)

edited May 2015 in StockBowl
Tänkte öppna en tråd om några coach-priser till kommande öppna ligor.

Eftersom Tullinge har det högsta antalet BB-spelare per capita i världen (vill jag gissa) så blir det lättare att spela en ohygglig mängd matcher i de krokarna. Jag skulle gärna flytta för att komma närmre men min fru vill så ogärna säga upp sig från sitt jobb. Istället har jag diskuterat lite med en kompis (Yelf) här i norrort om hur vi kan få en rimligt sportslig chans att briljera med någon slags trofé från öppna ligan.

Således anmäler jag följande coach sponsored prizes till öppna ligan 3! (Bilderna är exempel)

n_f.gifNorthern Champion – Only coaches living north of SF-bokhandeln (latitude 59°19'26.6"N) at the start of the open season are eligible for this prize. One week before the finale of the regular season, the coach with the most league points against other eligible coaches gets the title. If the winner cannot attend the season finale, the next runner up achieves the title.

fs_f.gifSouthern Champion – Only coaches living south of SF-bokhandeln (latitude 59°19'26.6"N) at the start of the open season are eligible for this prize. One week before the finale of the regular season, the coach with the most league points against other eligible coaches gets the title. If the winner cannot attend the season finale, the next runner up achieves the title.

ee339c337511fe16247378ae8e14c5a9_96.pngBattle Royale – The Northern and Southern Champions play a final match on the same day as the regular season finale. The winner claims the title and wins a special prize. If the two Champions already have played against eachother twice, they are allowed to play a third and final open match as the finale.

Comments

• "King of the Hill" kan även heta "King of the Holm" för att passa Stockholm bättre. :P
  • Intressant idé. Min ide enda invändning är att det låter lite onödigt bökigt. Som jag förstår behöver någon hålla reda på hur många poäng man tagit mot sydstadare respektive nordstadare? Vore det inte enklare att säga att alla matcher räknas i korandet av regionalmästare?
  • edited April 2015
    Jag kan hålla reda på poängen utan problem. Det är sån't spreadsheets är till för :) Kommer ha regionala tabeller som uppdateras dagligen.

Regionindelning är tänkt att skapa en liten intern kamp om den regionala titeln för skojs skull och för att om möjligt locka några fler nordbor att joina öppna ligan.
  • Ser skitbra ut
  • edited April 2015
    Pellevin wrote: »
    Ser skitbra ut
    Perfa! Jag börjar bygga spreadsheetet idag så har vi nåt mer att tävla om i sommar. :-)
  • Fan vad kul. West Side som en är kan jag gnälla lite men väljer att tycka om idén för mycket för det. Nordmännens bästa mot sydlänningarnas förkämpe kommer bli en episk holmgång.
  • Kul att du gillar idén. Holmgång är ju dessutom en fantastisk beskrivning av sista matchen. Vad gäller västerort så skulle ni tre kunna skapa en egen titel som ni kan slåss om inbördes om ni så skulle önska. ;)
  • edited May 2015
    Uppdaterade originalinlägget. Nu kan du kämpa för att bli Holmgang Hero i StockBowl. :) Edit: uppdaterade namnet till Battle Royale
  • Jag blev nyfiken på vad holmgång heter på engelska och ett ord som föreslogs på tyda.se är "battle royal". Det skulle vara en rätt läcker titel :)
  • edited May 2015
    Battle Royal, läcker titel fast en annan stavning än jag förväntat mig. Jag uppdaterar förslaget men kallar den Battle Royale bara för att mina ögon gillar det bättre med ett e på slutet.

Dessutom på förslag från Pellevin läggs info till om att Battle Royal-finalen innebär att de två finalisterna kan mötas även om de redan spelat två matcher mot varandra tidigare.
  • Jag avvaktar med detta coach prize då jag inte haft tid att få till tabellerna. Priset återkommer i nästa öppna säsong istället.
Sign In or Register to comment.