Tippa säsong 16

2»

Comments

• Mina grodhelveten drog en 0-7 mot Henriks skaven tidigare också.
  • Ligan haltar betänkligt så det gör tipset också. Denna uppdatering bygger på antagandet att alla resterande matcher i omgång 6 slutar 1-1 i TD och 1-1 i CAS. Alla tippare utom Coma kan glädjas åt fler poäng eftersom Maledor inte längre har flest TD och flest CAS. Allra bäst går det för Viking som tar tillbaka ledningen.

1. Viking 6
    1. Mufflo 6
    3. MartinS 5
    3. Mooselord 5
    3. Per 5
    3. Georg 5
    7. Coma 4
    7. Ozt 4
    7. Thursablot 4
    7. Maestro 4

Flest TD:
    Black Death

Flest CAS:
    Darkland

Minst TD emot:
    Maledor
    Merciful
    Tombsville

Minst CAS emot.
    Skullmountain

• edited April 2015
    Spännande sista runda i Grupp D. Tre lag som gör upp om direktplatsen, två av dem möts. Vid seger för mig är jag klar för slutspel. Om jag och grotzky spelar oavgjort och mooselord vinner är det tiebreaker flr mig och mooselord. Vid seger för grotzky vinner han gruppen om inte mooselord vinner sin avslutande match.
    edit: beroende på hur bra de vinner iofs.

all the excitement!

Jag och grotzky spelar hos mig på söndag ca 13 :)
  • Jepp. Det var synd att det inte blev oavgjort mellan dig och Georg för då hade det varit alldeles fantastiskt jämnt till slutet. Nu borde du verkligen ta hem det. Jag tror inte du förlorar mot Grotsky. Oavgjort låter inte visserligen helt orimligt, men då måste jag vinna med 3-0 i sista för att gå om dig och det känns rätt orealistiskt. 3 målsvinst har jag nog bara lyckats med en enda gång under hela min Blood Bowlkarriär. Jag har redan börjat sikta in mig på Squiggen :)
  • Tror att det blir en jämn match för min del, jag har inte riktigt vant mig vid hur jag borde spela och grotsky brukar spela stabilt. Med hans inducements kan vad som helst hända :)

Jag såg iallafall till att georg inte ensam leder minst cas emot :)
  • Grotsky är definitivt en stabil coach, men det är du med och du har dessutom ett jäkla härke till lag. Du har ju inte direkt haft otur med var dina MVP hamnar någonstans och dina förbättringsslag har ju inte varit så pjåkiga heller :)
  • Om jag nu kunde sluta vara så lat kunde jag få en till MVP till laget :)

Det ska verkligen bli en spännande sista omgång, man verkar behöva ganska höga poäng för att ta sig vidare som wildcard också, det är häftigt :)
  • edited April 2015
    Jepp, rimligen är det kört att ta en wild cardplats från vår grupp,

Maledor, Tombsville och Orelake är klara för slutspel. Du är favorit att ta direktplatsen från vår grupp. Sedan slåss i praktiken Rare Exports, Froggy Style, Lustria, Darkland och Merciful om de sista fyra platserna. Jag kan inte ens gissa vilket av dem som drar det kortaste strået. Även Jag och New Albion har teoretisk chans att gå vidare på wild card, men det är rätt avlägset. Gnuzzerci som började serien så övertygande missar nog slutspel tyvärr.
  • Grodorna har redan börjat tugga på det korta strået. Jag kommer inte kunna köra slutspel tyvärr. Jag tror inte alphaspel, eller övriga coacher heller, tycker att det är kul med en 8 veckors valp med den dagen. Inte i längden i alla fall.
  • Japp. Jag missar slutspelet p.g.a flertalet orutinerade misstag i sista två matcherna. Surt, men jag har lärt mig några viktiga läxor. Tror inte jag kommer med även om Pers grodor stannar hemma. Vi får se. :-)
  • Jo, man lär sig hela tiden. Jag hoppas du kommer till slutspelsdagen i alla fall :)
  • edited April 2015
    Jo det är inte helt omöjligt. :-) Till och med rätt troligt.
  • @MartinS
    Jag gjorde som jag sa på årsmötet och vann resten av mina matcher och är nu klar för slutspel som gruppsegrare :) Enligt mina tankar som något av en underdog då jag inte tippade mig själv att komma hit.
  • @Mufflo
    Härligt! Jag visste att du skulle greja det. :)
  • Grattis! Du kommer att bli en tuff moståndare oavsett vilket lag du möter i kvarten:)
  • Beklagar om det dröjt med tipsuppdateringen, men jag var tvungen att vänta in Froggys sista match och sedan har jag varit på resande fot utan dator sedan i torsdags.

Kort sagt kan man säga att det ser väldigt bra ut för MartinS. Ledningen är visserligen inte stor, men han har så många poäng som kan trilla in framöver att han troligen blir svårstoppad. Siffran innan P.et är säkra poäng som man inte kan förlora (om det inte visar sig att jag räknar fel). Siffran inom parentes visar hur många potentiella poäng som kan trilla in framöver beroende på resultatet i den sista kvartsfinalen och semifinalerna och finalen.

Jag har inte orkat ta hänsyn till hur semifinalerna spelas. Man har alltså fått potentiella poäng för både Maledor och Orelake om man tippat dem båda i final, även om det borde vara omöjligt eftersom de borde mötas i semin om Orelake vinner kvarten.

1. MartinS 10p (+4)
    1. Viking 10p (+1)
    1. Mooselord 10p (+1)
    4. Coma 9p (+2)
    4. Maestro 9p (+0)
    4. Georg 9p (+1)
    4. Mufflo 9p (+3)
    8. Ozt 7p (+4)
    9. Per 6p (+1)
    10. Thursablot 5p (+2)

• Ingen fick poäng för Lustias vinst i kvarten eftersom ingen tippat dem topp 4. Dock försvan ganska många potentiella poäng eftersom Orelake var tippade i toppen av många. MartinS kommer ta hem tipset om inte Tombsville slår Lustria i finalen. I så fall så vinner Coma tipset.

1. MartinS 10p (2)
    1. Viking 10p (1)
    1. Mooselord 10p (1)
    4. Coma 9p (2)
    4. Maestro 9p (0)
    4 .Georg 9p (1)
    4. Mufflo 9p (3)
    8. Ozt 7p (1)
    9. Per 6p (1)
    10. Thursablot 5p (0)
  • Så allt jag behöver göra för att vinna är att förlora mot Mago imorgon i semifinalen?

Det skulle vara kul att se en maratontabell efter detta tips, där man kan se hur det gått över tid med tippandet.
  • edited May 2015
    MartinS wrote: »
    Så allt jag behöver göra för att vinna är att förlora mot Mago imorgon i semifinalen?

Det skulle vara kul att se en maratontabell efter detta tips, där man kan se hur det gått över tid med tippandet.

Från tipsreglerna:
    "Om det mot all förmodan framkommer att man under säsongen medvetet spelar till ens motståndares fördel, exempelvis genom att medvetet släppa in mål så att denna kan göra flest mål så att man får rätt på tipset, så är man automagiskt diskad från denna tävling. "

Så svaret på din fråga är: Ja, fast nej, beroende på vilka undertoner som finns i frågan :)

Maratontabell låter intressant. Jag skall se vad jag kan göra.

• Om, eller rättare sagt när jag förlorar mot Mago imorgon, tror jag ingen kommer att tro på mig om jag säger att det var en läggmatch från min sida. ;)
  • Maratontabell låter intressant. Jag skall se vad jag kan göra.

Toppen!
  • Borde inte jag fått poäng på orelake ut i kvarten? Jag stod på 9 före och efter.
  • edited May 2015
    mufflo wrote: »
    Borde inte jag fått poäng på orelake ut i kvarten? Jag stod på 9 före och efter.

Nej, man får 1 poäng för varje lag (av 8) som man gissar rätt till kvart, ytterligare ett poäng för varje lag (av 4) man gissat rätt till semi och så vidare. Ditt poäng för Orelake fick du redan då det var klart att de gick till kvartsfinal.

Dina 9p består för övrigt av
    - 4p för Maledor, Tombsville, Orelake och Darkland till kvartsfinal
    - 1p för most TD för Black Death
    -1p för most CAS för Darkland
    -1p för minst insläppta för Tombsville
    -2p för Maledor och Tombsville i semi.

Dina potentiella poäng är:
    - 2p för Maledor och Tombsville till final.
    - 1p för Maledor som vinnare.

Eftersom MartinS också har Maledor som vinnare kan du inte gå om honom eftersom han också får poäng om du får det.
  • Som tidigare konstaterat så vann MartinS tipset säsong 16. Grattis!

1. MartinS 12p
    2. Viking 11p
    2. Mooselord 11p
    4. Mufflo 10p
    5. Maestro 9p
    6. Coma 8p
    6. Ozt 8p
    6. Georg 8p
    9. Per 7p
    10. Thursablot 5p
  • Här har vi den efterfrågade maratontabellen efter 3 tipssäsonger. Inte helt oväntat finns det en viss korrelation mellan hur många säsonger man deltagit och hur många poäng man har skrapat ihop ;)

Siffran inom parentes är antalet säsonger man deltagit i tipset.

1. MartinS 26p (3)
    2. Mooselord 23p (3)
    3. Mufflo 20p (3)
    4. Thursablot 17p (3)
    5. Viking 16p (2)
    6. Georg 13p (2)
    7. Ozt 13p (2)
    8. Maestro 9p (1)
    9. Coma 8p (1)
    10. Pellevin 7p (1)
    10. Per 7p (1)
    12. Suncar 5p (1)