En nyhet på Stockbowls ligasida är att det står procentsatser på vinst-oavgjort-förlust kolumnen. Jag ställer följande fråga enbart för att jag är nyfiken: Varför då?
En annan ny? detalj är att det står säsongnummer i rutan "next scheduled matches". I mitt fall: season 41, round 4: Lustria... Och season 42, Open Round 4 Fanatic...
Min motspelare och jag skulle ha mötts idag. (Orker mot råttor, grupp B, match 5).
Tyvärr har han blivit sjuk, men hoppas vara igång igen i nästa vecka.
Matchen ska ju egentligen vara spelad senast 22/3 så jag ville bara medela så det inte blir problem.
Maestro: Jepp, det är är tight i toppen. Baserat på tidigare säsonger trodde jag att 13p skulle räcka för att ta sig till slutspel, men så blir det inte denna säsongen. Kanske kan ett eller två lag med bra TD-skillnad ta sig till slutspel på 14p, men det finns en risk att det kommer krävas 15p.
Det är ganska många matcher som inte blivit inrapporterade (5 av 15) trots att omgång 6 slutade igår. Bara som en påminnelse till er som inte hunnit göra det än...
Nja, de har inte spöat mig ännu men hans dvärglag är inne på sin fjärde (tror jag) säsong och ger mitt förstasäsongs necrolag 410k inducementa, så nästan en tredjedel av mitt TV
"In the event of tied ranking, teams are sorted by most League Points, best TD difference, most TDs scored, then casualty difference, then most casualties inflicted."
Merciful Release fick till slut bättre målskillnad än Ketsubonkyo Followers.
Kvartsfinalerna är således upplagda. Det släpar några matcher, men ingen av dem kan påverka slutspelet (då Per tackat nej) så få de till matcherna inom kort är det ok.
Commish! Nu är tiden för att kolla bästa TD, Kills injurys osv. Vi minns alla strulet efter förra slutspelet när det blev mer rätt än fel. (Ingen fara med det i och för sig.)
Fråga gällande målade figurer och slutspel.
På regelsidan (jag har faktiskt läst den här gången) står det följande: Painting
Starting from the second season a team is playing in, the team may only participate in the play-offs if it is fully painted.
Gäller det även starplayers och mercenarys i slutspelsmatcherna?
Comments
Min motspelare och jag skulle ha mötts idag. (Orker mot råttor, grupp B, match 5).
Tyvärr har han blivit sjuk, men hoppas vara igång igen i nästa vecka.
Matchen ska ju egentligen vara spelad senast 22/3 så jag ville bara medela så det inte blir problem.
Mats
(Ok, ingen annan kan hoppa bra för den delen heller)
Maledor - Merciful Release/Ketsubonkyo
Tombsville - Darkland
Rare Exports - Swebba
Orelake - Lustria Star
Det lär bli en del tuffa matcher av det där
det är dem som spöar @mufflo gör!
heja heja heja!
(har noll koll så vet ej om detta stämmer men jag hoppas
Kommer bli riktigt tungt.
Kort: poäng sen tiebreakers. 1 vs 8, 2 vs 7 osv.
Vilka tiebreakers gäller?
Kvartsfinalerna är således upplagda. Det släpar några matcher, men ingen av dem kan påverka slutspelet (då Per tackat nej) så få de till matcherna inom kort är det ok.
På regelsidan (jag har faktiskt läst den här gången) står det följande:
Painting
Starting from the second season a team is playing in, the team may only participate in the play-offs if it is fully painted.
Gäller det även starplayers och mercenarys i slutspelsmatcherna?