Problem att skriva ut

edited March 2015 in StockBowl
Hej!

Jag har fått problem att skriva ut matchprotokollen på sistone. Jag har prövat både min hemdator och jobbdator. Båda fungerar lika dåligt. Chrome bara stängs av när jag försöker skriva ut. Explorer förminskar rapporten trots att jag har landscape inställningen. Någon som har upplevt liknande problem? Någon som funnit någon lösning?

Comments

• Jag hade samma problem med datorn på alphaspel i torsdags.
  • Hade samma problem på jobbet förut och kunde inte förstå vad som var fel. Rotade mig väldigt djupt i printeregenskaperna utan att hitta något. Nu är det inga problem.
  • Har också haft samma problem att trotts lanscape inställning så blir rapporten utskriven litet (lagom för normal vänt papper). Fick aldrig ordning på det så jag började skriva ut på Alphaspel alltid istället.
  • Har också haft samma problem att trotts lanscape inställning så blir rapporten utskriven litet (lagom för normal vänt papper). Fick aldrig ordning på det så jag började skriva ut på Alphaspel alltid istället.

Exakt så får jag när jag skriver ut via Explorer???

• edited March 2015
    Jo, har också haft samma problem i Chrome nån vecka eller så. Finns ingen bra lösning utan jag går in på matchen, kopierar match-ID från URL:en (siffran som står efter "m=") och skriv därefter in följande adress i ett nytt fönster med rätt match-ID på slutet:

http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/matchreportprint.asp?m=1646

Opraktiskt värre. Problemet verkar vara att printa från ett nyöppnat fönster som därefter stänger automatiskt. Klickar man på länken jag skrev här direkt funkar det inte men kopierar man in den i ett nytt fönster funkar det.

Våga vägra explorer.
  • När jag prövar ditt sätt @Il-Maestro i Chrome, så släcks sidan direkt efter den påminner om att man ska skriva ut sidan liggande. :(
  • edited March 2015
    Även om du kopierar länken och klistrar in den i ett nytt fönster och byter ut till rätt match-ID innan du trycker enter? Det är det enda sättet som funkat för mig i chrome.
  • Inte ens när jag kopierar in länken i ett nytt fönster.
  • Nu har det börja strula när man skriver ut igen. Skriver man ut så blir matchprotokollet pyttelitet i mitten av pappret. Någon som vet lösningen? Jag har försökt att skriva ut från Explorer och Google Chrome, men samma fenomen uppstår ändå.
  • Får samma problem i Chrome, Firefox och IE.
Sign In or Register to comment.